Iran Varzeshi

كرانچار: هميشه دنبال موفقيتهاي بزرگ هستيم

-

به اين قهرماني بــا هدايت مظلومي جام را با تنها يك امتياز اختالف از دست داده بود. استقالل در ليگ دهم بعد از ســپاهان دوم و در ليگ يازدهم بعد از ســپاهان و تراكتورســ­ازي سوم شد. بعد از اين دو فصل ضعيف هم اســتقالل به ترتيب سوم (مظلومي) و دوم (منصوريان) شده است.

آمار نشان ميدهد استقالل با توجه به سابقه، ظرفيــت فني و حمايت هوادارانش بايد روي يكي از ســه ســكوي اول بايســتد و رتبههاي پنجم و ششــم با هر توجيهي براي اين مربي يك نتيجه غيرقابلقبو­ل است.

عملكرد قلعهنويي در تراكتورساز­ي هم جاي دفاعي ندارد. اين تيم با توجه به ســرمايهگذ­اري خوب و اســتفاده از ســربازان مســتعد در فصول اخير هميشــه در كورس قهرماني بوده است. امير قلعهنويــي در دو فصل اخير با تراكتورســ­ازي به ترتيب چهارم و سوم شد. براي تيم تبريزي كه در 6 فصل گذشته 3 بار نايبقهرمان شده، نميتوان كســب اين نتايج را موفقيت ناميد و نشــانه نزول اين تيم است.

ذوبآهــن در فصول قبلــي رتبههاي خوبي داشــته و بــه ليــگ قهرمانان هم صعــود كرده. اســتخوانب­ندي ايــن تيــم تقريبا ثابت اســت و قلعهنويي مثل اســتقالل يا تراكتورســ­ازي تيم را كامــال به هم بريزد و به ســليقه خــودش ببندد، هرچنــد خريدهايي هم در اين تيم داشــته. او با قبول اين شرايط ماموريت دارد تيم را به رتبههاي باالتــر برســاند. در ليــگ هفدهم پرســپوليس، اســتقالل و ســپاهان با توپ پر ميآيند و رقابت با اين تيمها كار خيلي سختي خواهد بود. اين در حالي اســت كه انتظار از ذوبآهن ايستادن روي سكو اســت. او با آگاهي از اين شرايط مسووليت جديــد را پذيرفته و طبعا هيــچ توجيهي در اين مورد قابل پذيرش نيست. شايد اين آخرين فرصت قلعهنويي باشد كه از اعتبار موفقيتهاي قبلياش خرج كند و تيم بگيرد.

زالتكو كرانچار سرمربي سپاهان برنامههاي زيادي براي موفقيت تيمش در ليگ هفدهم دارد. او 6 هفته ابتدايي را خيلي پراهميت توصيف ميكند و ميخواهد شــروع خوبي در اين رقابتها داشته باشند. كرانچار ابتدا در مورد وضعيت فعلي تمرينات ســپاهان و فعاليــت اين تيم در فصل نقل وانتقاالت ميگويد: «ما تمرينات را طبق برنامه جلو ميبريم و خودمان را آماده شــروع ليگ برتر ميكنيم. تا به امروز هم چند بازيكن مورد نظرمان را جذب كردهايم اما فعاليتمان در فصل نقل وانتقاالت همچنان ادامه خواهد داشت.»

سرمربي كروات سپاهان در رابطه با اينكه آيا ميتواند با اين تيم مدعي قهرماني باشــد، ادامه ميدهد: «از حاال نميتوانم در مورد قهرماني صحبت كنم. نام سپاهان بزرگ است و هميشــه دنبال موفقيتهاي بزرگ هستيم. البته براي حضوري پرقدرت در ليگ برتر نياز به جذب چند بازيكن باكيفيت داريم تا بتوانيم با تيمهايي كه خودشان را براي قهرماني بســتهاند، رقابت كنيم. ما به حمايت هواداران ســپاهان در اين فصــل نياز داريم و هدفمان اين اســت كه بتوانيم ســهميه آسيا را بگيريم تا اين تيــم دوباره در ليگ قهرمانان آسيا شــركت كند. در فصل آينده شش هفته ابتدايي براي ما بســيار مهم اســت و اميدوارم ليگ را خوب شروع كنيم. اين شش هفته تأثير مهمي روي شــرايط تيمي ما خواهد داشت.» زالتكو كرانچار در واكنش به جدايي احســان حاجيصفي از سپاهان ميگويد: «سپاهان يك بازيكن بسيار مهم را از دست داد و پيدا كردن جانشين براي او بسيار سخت اســت. با اين حال حاجيصفي در فوتبال اروپا دنبال هدفهاي مهمي است و اميدوارم موفق باشــد. حاجيصفي از لحاظ فني و اخالقي در سپاهان يك بازيكن نمونه بود.»

بايد از مديران ذوبآهن پرسيد مالك انتخاب اين مربي چه بوده؟ قلعهنويي هرچند با پنج قهرماني پرافتخارتر­ين مربي تاريخ ليگ برتر است، ولي در فصول اخير با استقالل و تراكتورساز­ي ناكام بوده. آيا عيار مربيگري او تغيير نميكند؟ كم نميشود؟ قهرمانيهاي قبلي اين مربي ميتواند تضمين موفقيت در فصول آينده باشد؟

 ??  ??
 ??  ?? قبلياش؟ چند مثال ميتواند به روشن شدن مساله كمك كند. رانيري دو سال قبل توانست لستر را به قهرماني ليگ برتر برساند؛ نتيجهاي كه از آن بهعنوان يكي از بزرگترين شگفتيهاي فوتبال اروپا ياد ميشود. مربي ايتاليايي اما كمتر از يك سال بعد به دليل نتايج ضعيف به دست...
قبلياش؟ چند مثال ميتواند به روشن شدن مساله كمك كند. رانيري دو سال قبل توانست لستر را به قهرماني ليگ برتر برساند؛ نتيجهاي كه از آن بهعنوان يكي از بزرگترين شگفتيهاي فوتبال اروپا ياد ميشود. مربي ايتاليايي اما كمتر از يك سال بعد به دليل نتايج ضعيف به دست...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran