Iran Varzeshi

پيرواني: تكليفما را روشن كنيد چون ميخواهيم با تيم كامل تمرين كنيم

-

اميرحســين پيروانــي در پايان اولين تمرين تيــم اميد اينطور حرف ميزند: «طبق برنامه قبلي كارمان را شروع كرديم و در اولين روز تمرينات 8 بازيكن غيبت داشــتند. اين اردوي دوم ما و در واقع اردوي آخر ما قبل از اعزام به مســابقات اســت كه با اين تعداد غايب آغاز شده و اميدواريم با حمايتهايي كه فدراســيون فوتبال تا به امروز از تيم ما داشته و همكاري ديگــر كميتهها در نهايــت تكليفمان را براي اســتفاده از برخي بازيكنان بدانيم. اگر واقعا نفراتي كه االن در اردوي ما نيســتند قرار نيست تيم اميد را همراهي كنند براي آنها جانشين پيدا كنيم، چرا كه ما ميخواهيم با تيم كامل تمرين كنيم.»

ســرمربي تيم اميد ايران بــا بيان اينكه تيمش با 15 بازيكن شــروع كرده اســت، حرفهايش را اينطور ادامه ميدهد: «در نظر داشتم يك بازي تداركاتي براي تيمــم در نظر بگيرم اما با اين نفــرات ممكن نبود. نيمي از اين بازيكناني كه با ما هســتند در تمرينات تيم باشگاهي خود بدنسازي كردهاند و به همين خاطر خستهاند. به هر حال قرار اســت با محمد رضا ســاكت يك جلسه داشته باشــيم تا در نهايت تكليف نهايي تيم اميد براي استفاده از تمامي نفراتش مشخص شود.»

پيرواني با تاكيد بر اينكه تيمهاي جوانان و اميد ايران سالهاســت مشكل عدم استفاده از بازيكنان شايســته خود را دارند، ميگويد: «چنين مشكالتي واقعا به تيمهاي ملي ما ضربه ميزند. در همين مسابقات جامجهاني جوانان كه اخيرا در كره جنوبي برگزار شد از من انتقادات زيادي كردند در حالي كه كمتر كســي شــرايط و مشكالت ما را درك كرد. ما دو بازيكــن خود را در روز آخر قبل از اعزام به مســابقات در اختيار گرفتيم و ‪8 7،‬ بازيكن هم در يكي دو هفته آخر به تيم اضافه شدند اما در بازيها از من انتقاد شــد كه چرا تيمم مشكل بدني دارد در حالي كه ما با آن شرايط نميتوانستي­م همه نفرات تيممان را از نظر بدني آماده مسابقات كنيم.»

مربي تيم اميد با اعالم اينكه اميدوار است بين تيمهاي باشگاهي و تيم اميد تعامل به وجود بيايد، معتقد اســت: «يك عده فكر ميكنند تيم اميد قرقيزســتا­ن حريف آساني براي ما است در حالي كه در دوره قبل تيم اميد ايران با همين تيم در مســابقات انتخابي المپيك به نتيجه تســاوي دست پيدا كرد، مخصوصا اينكه در تيم زير 23 ســال ما اكثر نفرات زير 20 سال هســتند و با تيم جوانان در مسابقات جام جهاني حضور داشتند. همچنين از ايــن 8 بازيكني كه االن همراه ما نيســتند، 6 بازيكن براي تيم جوانان ما بوده و از نفرات اصليمان به حســاب ميآيند. من قطعا به تيمي كه در اختيار دارم اميدوار هســتم. بيشتر اين نفرات با وجود سن كم در تيمهاي باشــگاهي خود يا جزو نفرات ثابت و تاثيرگذار هستند و يا حداقل بهعنوان بازيكن تعويضي در ليگ برتر به ميدان ميآيند.»

او اشارهاي به جلسهاش با كيروش دارد: «در جلسه اخير كميته فني با صحبتهاي خوبي كه با كارلوس كيروش داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه بر خالف دورههاي قبل كه با تيم 23 سال خود راهي مسابقات آسيايي شــديم اما براي مســابقات انتخابي المپيك تيم ديگر (زير 23 سال) راهي بازيها شــد، اين بار قرار نيست اين اتفاق رخ دهد. قصدمان اين است كه نفرات زير 20 ســال را به بازيهاي رســمي پيشرو و همچنين مسابقات آســيايي آينده بفرســتيم تا تجربه بينالمللي الزم را كســب كرده و براي مســابقات انتخابي المپيك آماده شوند. اگرچه اين كار ريسك بااليي دارد اما كيروش، كادر فني اميد و فدراسيون فوتبال اين ريسك را پذيرفتهاند.» پيرواني در پاســخ به اين ســوال كه آيا مانند مربيــان قبل تيم اميد نظير منصوريان و غالم پيرواني از كار كردن در اين تيم و وجود مشكالت فراوان خســته نخواهد شــد، ميگويد: «تاكيد ميكنم به اينكه تيم خيلي خوب و نفرات شايســتهاي را در اختيار داريم. اگر هــم ميگويم 8 بازيكن را در اختيار نداريم به اين خاطر اســت كه ميخواهــم تيمي كامل را در اختيار داشــته باشم و بايد تكليف خود را در مورد اين نفرات بدانيم. اگر واقعا قرار نيست آنها را در اختيار داشــته باشيم بازيكنان نوجوان و جوان ديگري را جايگزين آنها خواهم كرد. من با اين مشكالت كوچك خسته نخواهم شد و كم نميآورم اما اگر فدراسيون فوتبال و كارشناسان صاحبنظر و شايستهاي كه گردن اين فوتبال حق دارند به اين نتيجه برســند؛ پيرواني به درد تيم اميد نميخورد آن موقع كنار خواهم رفت.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran