Iran Varzeshi

تجليل از فاتح هشت هزار متري ها

-

مراسم بزرگداشــت عظيم قيچيساز عضو باشگاه كوهنوردي هشت هزار متري جهان روز پنجشــنبه با حضور معاون فرهنگي وزارت ورزش و جوانان و رييس فدراســيون و تعداد زيادي از هيماليا نوردان و جامعه كوهنوردي برگزار شد.

زارعي رييس فدراســيون كوهنــوردي در آغاز اين مراســم گفت: «وزارت ورزش قول داده اســت كه در مراسم تجليل از قهرمانان پاداش بزرگي را براي عظيم قيچيســاز در نظر بگيرد و گفته شــده 115 سكه براي پاداش اين كار در نظر گرفته است.»

صادق آقاجاني، رييس ســابق فدراســيون كوهنــوردي نيز در اين مراســم ضمن ابراز خوشــحالي از پيوستن عظيم قيچيســاز به باشگاه هشــتهزاري­هاي جهان، با گاليه از مســووالن ورزشــي ايــران گفت: «مســووالن ورزش ايــران اعم از وزارت ورزش و جوانــان و كميته ملي المپيك، هزينه و بودجهاي براي همنوردان من به طور مستقيم ندارند.»

او ادامــه داد: «اينكه ما در ميان خود به تعريــف و تمجيد و انتقاد بپردازيم مشكلي حل نميشــود. بايد به اين موضوع بپردازيم كه عظيم قيچيســاز براي صعود به اين چهارده قله چقدر هزينه كرده و سيســتم كشور چقدر از اين هزينهها را پرداخت كرده است.»

آقاجانــي همچنين گفــت: «همنــوردان من در صعودهايشــ­ان بــه هشــتهزارم­تريها با لباسهاي عاريهاي و با بــه جان خريدن همه مشــكالت و ســختيها براي صعودها اقدام ميكنند اما در هيچ كدام از اين صعودها مســووالن ورزشي نقشي ندارند در صورتي كه در رشتههاي ورزشــي ديگر براي اعزام به رقابتها، فدراسيونها و كميته ملي المپيك و وزارت ورزش تمام امكانات را بــراي آنها فراهم ميكنند تا اين اردوها به بهترين نحو انجام شود اما همنوردان من با هزينههاي خود و با حامي مالي خود، با گرفتن جانشــان براي ارتقاي نام ايران تمام تالششان را به كار ميگيرند.»

احمدي، معاون فرهنگي وزارت ورزش و جوانان نيز كه به نمايندگي از وزير ورزش در اين جلسه حضور داشت، صحبتهاي رييس فدراسيون را درباره تجليل از قيچي ساز تاييد كرد و گفت: «با دستور وزير ورزش، بــه زودي پذيراي اين ورزشــكار در وزارتخانه خواهيم بود و وزير ورزش و جوانان از او تجليل خواهد كرد. همچنين در مراســم تجليل از قهرمان ســال 96 هم جايگاه ويژهاي براي قيچي ساز در نظر ميگيريم.»

معاون فرهنگــي وزارت ورزش و جوانان ادامــه داد: «به همه كوهنوردانـ­ـي كه براي اهتــزاز پرچم ايــران افتخارآفري­ني ميكنند تبريك مضاعف ميگويــم. اين حس افتخار، توصيفش ســخت اســت. ما وظيفه داريم از اين افتخارآفري­نيها تقديــر كنيم و نگذاريم اين افتخارآفري­نيها كه با سختيهايي همراه است، ديده نشود.»

عظيم قيچيساز نيز در اين مراسم ضمن توضيحــي از صعودهــاي خود گفت: «بايد از افرادي تشــكر كنم كه در اين شــانزده سال در كنارشان به اين موفقيتها دست يافتم. از زارعي و همنوردان، از اســحقي مدير شهرداري تبريز و خيلي ديگر از عزيزاني كه به من كمك كردند. بايد يادي كنم از كســاني كه در اين صعودها جان خود را از دست دادند تا پله پله ايران به جايگاه خود دست پيدا كند. من به نمايندگي از ملت ايران به اين افتخار دســت يافتم. من هر 14 قله را بدون شكست پيمودم و توانستم هر قله را يك بار صعود كنم.»

او ادامــه داد: «مــن هم بــراي حمايت بانك ســامان از اين صعود خوشحالم، چرا كه موجب معرفي رشته كوهنوردي به جامعه ايران شده اســت. صدا و سيماي ايران هميشه خطرات كوهنوردي را به مردم نشان ميدهد اما امســال توانستيم با تبليغات روي بيلبوردهاي تهران و تبريز، كوهنوردي را بيــش از پيش به نمايش بگذاريم و ابعاد ديگر كوهنوردي را به مردم نشان دهيم.»

در پايان اين مراســم 19 تنديس به مســووالن و كوهنورداني كه چند صعود باالي هشــت هزار متر داشــتند از جمله رضا شهاليي، محمدحسن نجاريان، حسين مقدم، محمود هاشمي، جالل چشمه قصاباني، ايرج معاني، رضا بهادراني، مهدي قليپور، فرخنده صادق، پروانه كاظمي، همچنين صادق آقاجاني رييس ســابق فدراســيون كوهنوردي، اقبال افالكي، محمدحسين اسحقي معاون فني شهرداري تبريز، رضا زارعي رييس فدراسيون كوهنوري كه چهار قله باالي هشت هزار متری را فتح كرده، اهدا شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran