Iran Varzeshi

اولين مدال بانوان ركابزن

-

برنز برای ایران دركاپ دوچرخهسوار­ي ژاپن

ايران در روز نخست كاپ دوچرخهسوار­ي پيست ژاپن صاحب دو مدال برنز شــد. در روز نخست كاپ يك دوچرخهســو­اري پيست ژاپن، ايران دو مدال برنز كســب كرد؛ به اين ترتيب كه اميرحســين جمشيديان در ماده اســكرچ جوانان صاحب مدال برنز شــد و در بخش بانــوان نيز تيم فاطمه هداوند و مائده نظري در ماده مديسون مدال برنز گرفت.

تيمهاي ملي دوچرخهسوار­ي سرعت و نيمه استقامت ايران در دو كاپ ژاپن شركت كرده است. در ماده مديسون نيز تيم مهدي سهرابي و محمد رجبلو بعد از استراليا و ژاپن سوم شد و مدال برنز را كسب كرد.

در ماده كايرين كــه ركابزناني از ايران، ژاپن، روســيه، هلند، چك و چين تايپه به رقابت پرداختند، در دور اول، حســنعلي ورپشــتي در گروه خود دوم شــد، احســان خادمي و رضا جبرييلي سوم و علي علي عسگري چهارم شدند. ورپشتي راهي نيمهنهايي شد اما بقيه ركابزنان سرعتي ايران به مرحله شــانس مجدد راه يافتند. در شانس مجــدد، خادمي و علي عســگري به همراه دو ركابزن ژاپــن در يك گروه قرار داشــتند كه در پايان خادمي دوم و عســگري چهارم شد و هر دو نتوانســتن­د به مرحله بعد راه يابند. رضا جبرييلي نيز در گروه چهارم شــانس مجدد با ركابزنان هلند، چيــن تايپه و ژاپن رقابت كرد كه در پايان ســوم شد و او هم نتوانست به دور بعد راه يابد.

در مرحله نيمهنهايي كايرين نيز ورپشتي تنهــا نماينده باقي مانده ايران، در گروه دوم با چهار ركابزن ژاپن و يــك ركابزن چين تايپه رقابت كرد و در نهايت در گروه خود ششم شد و به فينال نرسيد. در بخش بانــوان نيز فاطمه هداوند و مائده نظري در مرحله مقدماتي اســپرينت به ترتيب يازدهم و دوازدهم شــدند و از رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي باز ماندند.

در ادامه رقابتهاي مســابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي در ژاپن نمايندگان كشــورمان در ماده مديسون و اســكرچ جوانان مسابقات كاپ آســيايي ژاپن مدال برنز گرفتند. در ادامه مسابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي ژاپن، مهدي سهرابي و محمد رجبلو در بين ركابزنان قدرتمند دنيا توانســتند بعد از تيمهاي استراليا و ژاپن به مدال با ارزش برنز دست پيدا كنند. مديســون جزو يكي از رشــتههاي جديد المپيك محسوب ميشود. همچنين امير حســين جمشــيديان موفق به كســب مدال برنز در رشته اســكرچ جوانان شد. همچنين بانوان ايران در رشته مديسون صاحب نشان برنز شدند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran