Iran Varzeshi

محو تماشاي مجتبي

-

تساوي در بازي درون تيمي استقالل بيش از هميشه دشواريهاي منصوريان براي انتخاب 11 مرد اصلــي تيمش را به رخ ميكشــد. اين نتيجه ثابت ميكند كه همه اشــارات و مطالبي كه در اين خصوص نوشــته شده كامال حقيقت دارد و سرمربي اســتقالل با مجموعه بازيكناني همسطح مواجه است.

مرداني كه همگــي قابليت بازي در تركيب اصلــي را دارنــد و ميتوانند در قالــب تيم اول اســتقالل به ميدان بروند. اينكه منصوريان بيش از 20 بازيكــن هم وزن را كنــار هم قرار داده از جهاتي بسيارخوب است و از جهاني هم بار منفي به دوش تيم خواهد گذاشت.

نــگاه مثبتگرايان­ه به ماجرا اين اســت كه ســرمربي آبيها ميتواند به سادگي در هر بازي بهتريــن و عاليترين تركيب ممكــن را از ميان نفرات در خدمت خود برگزيند.

روي منفــي ماجرا هم اين اســت كه خواه ناخواه تعداد قابــل توجهي از بازيكنان مجبورند روي نيمكت بنشينند و حتي بايد دور از فهرست 81نفــرهاي باشــند كه براي هر بــازي گزينش ميشــود. اين وضعيت دلخوريهايي را در طول فصل به وجود خواهد آورد و شــايد منصوريان را با چالشهايي از اين دست مواجه كند.

البته تــا زماني كه رونــد نتيجهگيري تيم خوب باشــد بازيكنان نيمكت نشــين يا آنها كه كمتــر بازي ميكنند نميتواننــ­د با صراحت در رسانهها از دلخوريهاي خود پرده بردارند اما به محض آنكه استقالل روي دور نتايج منفي بيفتد صداي نيمكت نشينها هم بلند خواهد شد و آنها نسبت به غيبتهاي مكرر خود اعتراض خواهند كرد.

اتفاق ويژه: مهاجمان اصلي مقابل حسین حسیني

مجتبي جباری در تيمي به ميدان رفت كه پژمان منتظري هم در آن حضور داشــت. غيبت رحمتــي در تيمــي كه اين دو حضور داشــتند ميتواند محل بحث باشــد اما بسيار بعيد است كه منصوريان ريســك بازي ندادن به رحمتي را به جان بخرد و آنقدر جســارت داشته باشد كه در ليگ هفدهم از حســيني در چارچوب دروازه بهره بگيرد.

منصوريــان حتــي در روزهايي كه رحمتي شــرايط خوبي نداشــت و حســيني در بازي با سپاهان درخشــيد باز هم نتوانست عاليقش به اين دروازهبــا­ن را پنهان كند و بــه همان مدار گذشــته بازگشــت و به رحمتي بازي داد. البته در چنين بازيهاي درون تيمي مربي مهاجمان اصلي را مقابل دروازهبــا­ن اصلي قرار ميدهد و ســعي ميكند از اين طريق مــرد اول خود در قفس توري را محــك بزند اما منصوريان چنين نكرد و حسيني را مقابل مهاجمان اصلي تيمش قرار داد.

در تيمي كه آبي پوشــيده بودند، داريوش شــجاعيان، جابر انصاري و ســجاد شــهباززاد­ه حضور داشتند. بازيكناني كه قطعا در شروع ليگ

بيشك براي منصوريان هم سوال بوده که جباري اکنون در چه وضعي قرار دارد و آيا ميتواند همان مهره قابل اتكا باشد؟ آيا ميتواند با همان پاسهاي خالقانه، زيرکيهاي دوران جواني و شگردهاي خاصي که در توپ دزدي دارد، بار خط میاني را به دوش بكشد؟ واقعیت اين است که اگر جباري در اوج آمادگي باشد و بازيكني باشد که از لحاظ بدني وضعیت خوبي را سپري میکند، کمك حال استقالل خواهد بود و حريف را به هم خواهد ريخت.

براي اســتقالل بازي خواهند كرد اما در تيمي كه مقابل مهدي رحمتي قرار داده شده بود بازيكناني همچون قرباني و يعقوب كريمي حضور داشتند كه از هم اكنون پيداســت هيچ يك از اين دو بازيكن در تركيب اصلي اســتقالل فصــل هفدهم حضور نخواهند داشت و قطعا نيمكت نشين خواهند بود.

ايــن تصميم شــايد براي خــود رحمتي هم ســوالهايي به وجود آورده باشــد و يا حســيني را اميدوار به بازگشــت به تركيــب اصلي كند اما نميتوان با هيچ قطعيتي از نيمكتنشيني رحمتي و بازي كردن حســيني در تركيب اصلي استقالل ســخن گفت و آغاز ليگ ميتوانــد مرجعي براي پاسخگويي به اين سوال كليدي و مهم باشد. معماي جباري جباري هــم در تيمي بازي كــرد كه ظاهرا از ميان آنها بازيكنان كمتري شــانس حضور در تركيب اصلي را داشــتند. در تيمي كه او حضور داشــت شــايد منتظري و نورافكن شانسي براي ورود به تركيب اصلي داشته باشند.

حتي فرشــيد اســماعيلي هم بــا توجه به خريدهايــي كــه شــده از اقبال آنچنانــي براي ورود بــه تركيب اصلي برخوردار نيســت اما همه جذابيتهاي اين تيم خــود جباري بود. بازيكني كه پس از مدتها درمقابل ديدگان مربيان ايراني پا به توپ شد و عيارش را نشان داد.

بيشــك بــراي منصوريان هم ســوال بوده كــه جباري اكنون در چه وضعــي قرار دارد و آيا ميتواند همان مهره قابل اتكا باشــد؟ آيا ميتواند با همــان پاسهاي خالقانــه، زيركيهاي دوران جواني و شــگردهاي خاصي كــه در توپ دزدي دارد، بار خط مياني را به دوش بكشــد؟ واقعيت اين اســت كه اگر جباري در اوج آمادگي باشد و بازيكني باشد كه از لحاظ بدني وضعيت خوبي را سپري میكند، كمك حال استقالل خواهد بود و حريف را به هم خواهد ريخت. در بازي تداركاتي ترکیب تیم آبي: مهدي رحمتي، خســرو حيدري، روزبه چشــمي، هراير مگويان، آرمين سهرابيان، فردين نجفي، حســن بيتسعيد، مهدي قائدي، داريوش شجاعيان، جابر انصاري و سجاد شهباززاده ترکیب تیم کاور نارنجي: حسين حسيني، پژمان منتظري، وريا غفوري، ميالد زكي پور، يعقوب كريمي، اميد نورافكن، مجتبي جباري، فرشيد اســماعيلي، عظيم گوگ، محمد جواد محمدي و علي قرباني اســتقالل با اســتقالل پا به توپ شدن شماره 8 يكي از ويژگيهای مهم بــود. اتفاقي كه بايد آن را ســرآغاز و مقدمهاي براي تغييرات احتمالي در تركيب اســتقالل بدانيم. ترديد نداشته باشيد كه جباري نيامده در استقالل نيمكتنشين باشد.

او در بازي درون تيمي كه بسيار مهم هم بود، نمايش خوبي داشت و بسيار اميدواركنن­ده ظاهر شد. بعيد نيســت كه مجتبي از همان هفتههاي ابتدايي درتركيب اصلي قرار بگيرد و بســياري از معادالت تركيب را دستخوش تغييراتي ژرف كند. نوجوانان ژيمناستیك، تماشاگر بازي

درون اردويی آبيهاي پايتخت در ســومين روز اردوي خود در ارمنستان به دو تيم نارنجي و آبي تقسيم شدند و به رقابت درون تيمي پرداختند. اين ديدار كه با قضاوت داوران ارمنستاني برگزار شد با تساوي دو بر دو به پايان رسيد.

در اين بازي ابتدا ســجاد شهباززاده براي تيم آبــي گل زد اما اعالم يك پنالتي براي تيم نارنجي باعث شــد تا يعقوب كريمي گل تساوي را به ثمر برساند.

در ادامه تيم آبي باز هم توسط جابر انصاري به گل دوم رسيد اما اين پايان كار نبود و علي قرباني كار را به تســاوي كشاند تا اين ديدار با تساوي دو بر دو به پايان برســد. حدود 100 تماشاگر نمايش استقالل مقابل اســتقالل را ديدند و در ميان آنها اعضاي تيم ملي نوجوانان ژيمناســتي­ك هم حاضر بودند. حسين حيدري و ارشــيا بابازاده در اواسط اين بــازي به جاي جباري و رحمتــي وارد زمين شدند.

حذف نشدن كريمي از فهرست بزرگساالن درگرو نظر فدراسيون سريعترين بازيكن استقالل پشت خاكريز ليگ

اســتقاللي­ها قصد دارند محسن كريمي را از ليست بيرون بگذارند البته اين تصميم يك اماي بزرگ دارد. اگر فدراســيون با نامه استقالليها موافقت نكند محسن از ليست بيرون ميآيد.

ماجرا از اين قرار اســت كه استقالليها به حساب اينكه محسن كريمي بازيكن بزرگسال محسوب نميشود شروع به يارگيري كردند، غافل از اينكه قوانين سازمان ليگ چيزي غير از تصور استقالليها بود.

محمودزاده مسوول كميته نقل و انتقاالت فدراسيون ميگويد كه مالك آنها بر اســاس سال ميالدي است و چون محسن متولد شهريور است شامل اين قانون نشــده و اين بازيكــن در فصل هفدهم جزو بازيكنان بزرگســال محســوب ميشود اما استقالليها ميگويند سازمان ليگ بايد شروع ليگ را مالك قرار دهد و چون شــروع ليگ مردادماه است و كريمي در شهريور به دنيا آمده همچنان ســهميه زير 23 سال باقي ميماند اما آنچه سازمان ليگ انجام ميدهد براساس همان ادعاي محمودزاده خواهد بود. اســتقاللي­ها وقتي متوجه شــدند نميتوانند حرف خود را به كرســي بنشــانند در نهايت با نامهاي از ســازمان ليگ خواستند كه قوانين را تغيير دهــد تا تيمها ضرر نكنند. استقالل براي اينكه پاســخ نامه خود را بگيرد بايد منتظر جلســه هيات رييســه فدراسيون باشد.

حاال آينده محسن به همان جلسه بستگي دارد چــرا كه اين بازيكن بــه تازگي كتفش را عمل كرده و به گفته پزشــكان نميتواند فعال براي اســتقالل بازي كند. به ايــن ترتيب اگر ســازمان ليگ هم با خواســته اســتقالل موافقت نكند يعني اينكه محسن كريمي يك جا در ليست بزرگسال الكي اشغال ميكند و آبيها حداقل براي نيمفصل اول نميتوانند او را در ليست نگه دارند.

اســتقاللي­ها در روزهايي هم كه محسن كتف خود را عمل كرده بود به عيادت او نرفتند تا اين بازيكن ناراحتي خود را با قرار دادن پستي در صفحه شخصياش نشان دهد. شايد اين شروع جدال طرفين و دلخوريهايي باشد كه در آينده دردسرساز ميشود.

پرونده رضاييان- استقالل هنوز باز است

باشــگاه استقالل مترصد آن اســت تا هرچه ســريعتر وضعيت رامين رضاييان مشخص شــده و بتواند پرونده نقل و انتقاالتيا­ش را ببندد. رامين رضاييان ميتواند پر ســر و صداترين و جنجاليترين نقل و انتقال چند فصل اخيــر فوتبال ايران باشــد، منوط به آن كه نتواند نظر مثبت ســرمربي تيم اوســتنده بلژيك را جلب كرده و يا به هر حال از نظر مالي به توافق نرســد كه البته اين حالت دوم كمي بعيد است.

مسووالن باشگاه اســتقالل كه انتظار اين بازيكن را ميكشــند تا آخرين تصميمات خود را در خصوص نقل و انتقاالت اتخاذ نمايند، در تماسي كه با وي داشــتهاند از او خواستهاند تا پاســخ نهايياش را تا يكي دو روز ديگر به آنها بدهد.

همچنين در خصوص رقم پيشنهادي آبي پوشان به رامين رضاييان هم بايد گفت كه اين رقم به هيچ وجه يك رقم نجومي نيست و كامال در چارچوب ارقام پرداختي اين باشگاه قرار دارد و چنانچه پاسخ رضاييان به استقالل مثبت باشد، نقل و انتقال وي به اين تيم با ارقام نجومي صورت نخواهد گرفت.

در خصوص پيوستن احتمالي اين بازيكن به استقالل از سوي مسووالن باشــگاه اظهارت متناقضي صورت گرفته و خود رضاييان تا اين لحظه در اين خصوص كامال ســكوت كرده است اما آنچه مشــخص است آبيهاي تهران مذاكرات مبســوطي را با اين بازيكن انجام دادهاند و بي ميل نيستند تا اين اتفاق مهم را رقم بزنند.

اين در حالي اســت كه پندار توفيقي مســوول نقل و انتقاالت استقالل اين مســاله را تكذيب ميكند ولي افتخــاري در صحبتهايش به اين نكته اشــاره ميكند كه هنوز استقالل منتظر اين بازيكن است. بايد ديد در نهايت چــه اتفاقي ميافتد و آبيها و رضاييان چه تصميمي در خصوص اين انتقال ميگيرند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran