Iran Varzeshi

شکست طالیی ها در غیاب ایرانی ها

-

ورشو لهســتان چند روزي ميزبان رقابتهاي بينالمللي كشتي آزاد و فرنگي جام زيلكوفسكي و پيت السينسكي بود كه با حضور تعــدادي از قهرمانان نامي كشــتي برگزار شد. كشــتيگيرا­ن آزاد و فرنگــيكار ايــران به دليــل برگزاري ديرهنگام مســابقات انتخابــي تيم ملي شانس حضور در اين رقابتها را از دست دادند كه به نظر ميرســد، ميتوانســت حضــور در ايــن رقابتها خيلــي براي كشتيگيران ايراني مهم باشد.

از مســابقات مهــم و نتايج جالب توجهي كه در مسابقات ورشو رقم خورد بايد به ديدار وزن 59 كيلوگرم كشــتي فرنگي اشــاره كرد كه شينوبو اوتا نايب قهرمان ژاپنــي المپيك ريــو در ديدار نهايي ســرگئي املين از روسيه را برد و قهرمان شــد. اوتا با اين پيروزي نشــان داد كه يكي از مدعيــان اصلي قهرماني در مســابقات جهاني فرانســه است. در وزن 85 كيلوگرم داويد چاكوتادزه روس و قهرمان المپيك ريــو در ديدار نهايي مقابــل ويكتور لورينچ از مجارســتان 2 بر يك شكســت خــورد. چاكوتادزه در نيمهنهايــ­ي المپيك ريو 7 بر يك مقابل لورينچ برنده شــده بود اما اينجا لورينچ انتقام سختي از او گرفت.

در مسابقات كشتي آزاد هم شگفتي كم رخ نداد. در اولين شــگفتي والديمير خينچگاشــو­يلي گرجســتاني كه مدال طــالي المپيك را در كارنامــه دارد، در اين مسابقات به يك وزن باالتر آمد و در وزن 61 كيلوگرم طاليي شد. علي شعبان اف از بالروس بعــد از مدتها غيبت در ميادين كشــتي حاضر شــد و به مدال طالي وزن 74 كيلوگرم رســيد. در وزن 65 كيلوگرم هم آلن گوگايف از روســيه طاليي شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran