Iran Varzeshi

انتقاد ماري از برنامهريزي ويمبلدون

-

انــدي مــاري از برنامهريــ­زي ناعادالنــ­ه ويمبلــدون انتقــاد كرد. در «دوشــنبه ديوانــه وار» كه بعد از تعطيلــي و در شــروع دور چهارم برگــزار ميشــود، تنيــس بازهاي درجه يــك زن در زمينهاي بيروني و مــردان در زمينهاي مركزي بازي كردند. ماري به همراه ونوس ويليامز خواستار برگزاري زودتر بازيها شد تا دو مسابقه مردان و دو مسابقه زنان در زمينهــاي بزرگتر، ســنتركورت (زمين اصلي) و كــورت وان (زمين شــماره يك) به انجام برسد. مقامات برگــزاري اما از تصميــم خود دفاع كردند با اين استدالل كه ماري، روژه فدرر، رافائل نادال و نوواك جوكوويچ بازيكنــان بزرگي هســتند كه مردم مشتاق ديدن بازي شان هستند.

اما مــاري گفــت: «فكر خوبي نبود. ايدهآل اين اســت كه دو مرد و دو زن در سنتركورت مسابقه بدهند، اگر كمي زودتر شــروع كرده بودند، امكانش بود.»

برنامــه دوشــنبه جنون آســا در ميــان چهار گرنداســلم ســال منحصــر به فرد اســت چــون بايد 16 بــازي در يك روز برگزار شــود در مرحلــه يكهشــتمنه­ايي زنان و مــردان. بازيهاي مــاري و فدرر در سنتركورت كه 15 هزار نفر گنجايش دارد و بازيهاي نادال و جوكوويچ در كورت وان 11 هزار نفري برنامهريزي شده است.

مدافع عنوان قهرماني ويمبلدون در سه ست پياپي بنوا پير از فرانسه را شكســت داد و بــراي صعــود به نيمهنهايــ­ي بايــد بــا ســم كوئري آمريكايي روبهرو شــود. اندي ماري گفت: «بازي خوبي كردم، شــايد در ست اول چند سرويس را خوب نزدم اما بعد بهترين بازيام در مســابقات امســال را انجام دادم و از اين بابت خوشحالم.»

تنهــا روژه فــدرر و جيمــي كانرز توانســتها­ند بيــش از ماري به طــور متوالــي در يكچهارمنها­يي ويمبلــدون حاضر شــوند(11 بار). با توجــه به حضور يوهانــا كونتا در يكچهارمنها­يي زنان، براي نخستين بار بعد از 44 سال بريتانيا دو نماينده در جمع 8 تنيســور برتر ويمبلدون دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran