Iran Varzeshi

نايب رييسي كه براي رياست آماده ميشود

- محسن آجرلو ‪Mohsen Ajorloo‬

بهمن ســال 39، محمود گودرزي، وزير قبلی ورزش و جوانان حكم نايب رييســي كسي را در واليبال امضا كرد كه اين روزها بسيار بيش از گذشــته در عكسها ديده ميشــود و به يكي از پررنگترين چهرهها در واليبال تبديل شــده. احمد ضيايي با پشتوانه ســالها حضور در واليبال اروميه و البته مديريت اســتانی در خطه آذربايجان و اردبيل، براي بار دوم به فدراســيون واليبال آمد و حاال دارد روندي را طي ميكند كه او را آرام آرام و در صورت پيش نيامدن اتفاق خاصي شــايد به صندلي رياســت فدراســيون واليبال برســاند. صندلي كه بی شــک نفرات ديگري هم منتظر هستند تا پس از داورزني و رياست ده ساله اش، روی آن بنشينند.

ماههاي پاياني ســال گذشــته بود كه پس از حــرف و حديثهاي فراوان، محمدرضــا داورزنــي، رييس ســابق و سرپرست كنوني فدراســيون واليبال با حكم سلطانيفر، معاون وزارت ورزش و جوانان شــد. حكمي كه نشان ميداد به پايان دوران داورزني در واليبال رسيدهايم و او تصميم گرفته مسير مديريتش را در جايي بــه غير از اين فدراســيون دنبال كند. با اين حال همان روزها اعالم شــد كه او سرپرســت اين فدراسيون خواهد ماند تا در زمان مناســب، بــا برگزاري مجمع انتخاباتــ­ي، رييس جديد انتخاب شود.

اين نكتــه را فراموش نكنيم كه آن روزها چند ماهي بيشــتر به پايان عمر دولت يازدهــم باقي نمانده بود و جايگاه معاونت داورزني هــم بالطبع نامطمئن! البته كه شايد اگر دولت كنوني استمرار هم نمييافت، خيلــي هم براي داورزني بد نميشد!

*** در روزهــای پيشبينــی وضعيت رياســت فدراســيون در دوران پســا داورزني، ابتدا نام محمود افشاردوست به ميان آمد.كســي كه تمايلش به رياست در واليبال چيز جديدي نيســت و حتي در سالهاي گذشته حرف و حديثهايي هم درباره فعاليتهايش براي رياســت مطرح شــد. در هر صورت افشاردوست هنوز آنطور كه بايد و شــايد و آشــكارا درباره رياســت بعد از داورزني صحبت نكــرده اما همــه ميدانند كــه يكي از گزينه هاست. گزينهاي كه شايد تا انتها همينطور گزينه بماند و به همين جايگاه دبيري بسنده كند!

او بــا تجربــه ســالها دبيــري در فدراســيون واليبال و البته ســبقه قابل توجــهاش در واليبال ملي و باشــگاهي ايــران، جايگاه خوبــي در واليبال ايران دارد و با توجــه به مديريت داورزني هم ميدان خوبي براي عرض اندام پيدا كرده اما آيا برنامههايي كه در ردههاي باالتر و در ذهن داورزني چيده ميشود، او را به صندلي رياست ميرساند؟

*** نام ديگــري كه مدتي بعد بر ســر زبانها آمــد، احمد ضيايي بــود. نايب رييســي كه درســت دو ســال پيش از حضور داورزني در معاونت وزارت ورزش، حكم نايب رييســياش را گرفته بود اما خيلي در رسانهها آفتابي نميشد. بخش اعظمــي از آن هــم طبيعي بــود و اين شــرايط براي اغلب نايب رييسان برقرار است.

با اين حــال حضور ضيايــي از آن روزها كم كم، چه به واســطه رسانهها و چه توصيههاي موجــود، پر رنگتر و پر رنگتر شــد تا سوم خرداد امسال كه در مصاحبه با ايســنا به طور رســمي اعالم كانديداتــ­وري كــرد. او در مصاحبهاش بدون هيچ مقدمه و پيش زمينهاي گفت: «بنده 10 ســال با واليبال هستم و اگر خدا بخواهد براي رياســت فدراســيون واليبال كانديدا ميشوم.»

احمــد ضيايي دكتراي مديريت بازرگاني از آمريكا و حدود ده ســال ســابقه بازي به صورت حرفــهاي در تيمهاي واليبال اروميه را در كارنامه دارد. او كارهاي مديريتي خود را از ســال 1360 و در جهاد سازندگي استان آذربايجان غربي آغاز كرده است و از سال 1380 بهعنوان فرماندار و معاون استاندار در شهرهاي مختلفي همچون پيرانشهر، بوكان، مراغه، مرند، اردبيل و كرج سابقه خدمت دارد.

او همچنين رياســت دانشــگاه پيام نور واحد مرند را بر عهده داشته است و در شــركتهاي متعددي همچون كشــت و صنعت مغان، شركت مادر تخصصي محصوالت كشــاورزي جهاد دانشگاهي و شــركت بازرگاني دولتي ايران بهعنوان مديرعامل و يا عضو هيات مديره سابقه كاري دارد.

ضيايي در حال حاضر عالوه بر تدريس در دانشــگاه، مديرعامل و عضو هيات مديره شــركت سرمايه گذاري ســاختمان ايران اســت و مدتي نيز نايب رييسي فدراسيون واليبال را قبل از حليم شرعي بر عهده داشته است.

او همچنيــن در آن مصاحبــه الطــاف و ارادت خود بــه داورزني را هم تمــام و كمال اعالم كرد تا نشــان دهد كانديداتور­ياش به هيچ وجه ناهمسو و ناهماهنگ با سرپرست فدراسيون نيست و او به نوعي شــايد گزينه خود داورزني براي رياست باشد!

*** همــان روزهــا اعــالم شــد انتخابات فدراســيون به سرعت برگزار ميشود. با اين حال واضــح بود كه همه چيز تا مشــخص شــدن رييسجمهــو­ری بعــدي همينطور خواهد ماند. حاال هم پرواضح اســت كه آب از آب تكان نميخــورد و حتي تاريخی هم براي انتخابات اعالم نميشــود تا زماني كه وزير بعدي ورزش انتخاب شــود يا مشخص شود كه سلطانیفر ماندنی است و قصد ندارد پســت ديگری در دولت بگيــرد؛ چرا؟ براي اينكه بايد مشخص شــود داورزني در ادامه راه و چهار سال آينده آيا معاون وزير ورزش میماند يا جايگاه ديگري خواهد داشــت تا با خيال راحت براي جانشينش برنامهريزي كند. جانشــيني كه عكسهاي اين روزها و هفتههــا نشــان ميدهد بيــش از هر كس ميتواند احمد ضيايي باشــد. نايب رييسي كه اين روزها همانطور كه پيشتر گفته بود، كارهاي فدراسيون را در نبود داورزني انجام ميدهد و البته همه جا هم در كنار داورزني اســت. جايي نزديكتر از افشاردوســ­ت و با چهرهاي مصممتر و مطمئنتر از دبير كنوني فدراسيون.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran