Iran Varzeshi

غيبت‌ستار‌هها‌در‌مسابقا ‌ت نتيجه‌يك‌انتخابي‌بد‌موقع‌

-

رقابتهــاي بينالمللي كشــتي آزاد جايــزه بزرگ اســپانيا با حضور كشــتيگيرا­ن مطرح و نامدار دنيا از جمله مليپوشــان آمريكا برگزار شــد كه تيم كشــتي رعد پدافند به نمايندگي از ايــران در اين رقابتها حضور پيدا كرد.

اين مسابقات بهعنوان يكي از تورنمنتهاي مهم كشتي دنيا در آستانه مســابقات جهاني فرانسه برگزار شد اما كشتيگيران شاخص ايران به دليل نداشتن زمان كافي نتوانستند از اين مسابقات استفاده كنند. البته تيم رعد پدافند به نمايندگي از ايران در اين رقابتها حضور پيدا كرد كه ميتوانست اتفاق خوبي باشد اما با توجه به اينكه برخي از كشتيگيران حاضر در تركيب ايــن تيم در انتخابي تيم ملي كه 10 روز پيش برگزار شــد به ميدان رفته بودند، نتوانستند استفاده كافي را از حضور در اين رقابتها ببرند.

وحيد آهنگري و اميــن طاهري در اوزان 65 و 125 كيلوگــرم با كســب مــدال نقره و ســيدعلي موسوي و حسين شــهبازي هم در اوزان 74 و 96 كيلوگــرم با كســب مدال برنز مــدال آوران ايــران در اين مســابقات بودند. مســابقاتي كه جردن باروفس و كايل اسنايدر از آمريكا در آن به مدال طالي اوزان 74 و 96 كيلوگرم رسيدند.

اميــن طاهري و حســين شــهبازي دو كشتيگير حاضر در اين رقابتها بودند كه 10 روز پيش هم در انتخابــي تيم ملي به ميدان رفتــه بودند. برگزاري بد موقع مرحله نهايي انتخابي تيم ملي عالوه براينكه به اين دو كشــتيگير فشــار وارد كرد تا در 10 روز دوبار وزن كم كنند، به بســياري از برنامههاي تيم ملي هم ضربه زد و هنوز هم مشخص نيست كه تركيب نهايي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در رقابتهاي جهاني فرانسه با استناد به كدام مسابقات بينالمللي انتخاب خواهد شد.

مسابقات جايزه بزرگ اســپانيا ميتوانست يكي از تورنمنتهاي­ي باشد كــه گرههاي كادر فني را در برخي از اوزان باز كند اما فاصله كمي كه بين اين مســابقات با انتخابي تيم ملي وجود داشت باعث شد تا كادر فني نتواند براي اين رقابتها برنامهريزي مناسبي داشته باشد. هنوز مشخص نيست كه چرا اعضاي شــوراي فني و فدراسيون كشتي به اين نتيجه رسيدند كه بايد انتخابي تيم ملي در تير ماه برگزار شــود. اگر چه قهرماني آسيا و بازيهاي كشورهاي اسالمي در ارديبهشت برگزار شدند اما ميشد اين انتخابي را در فرورديــن ماه برگزار كرد كه اين همه گرفتاري براي تيمهاي ملي به وجود نيايد.

از نكات مهم اين مســابقات هم شكســت برخي از كشتيگيران ايران در مصاف با كشــتيگيرا­ن نه چندان مطرح بــود. به طور مثال در وزن 61 كيلوگرم اين مســابقات محمد نامجومطلق از ايران در دور نخســت مقابل شــعبان اف از بالروس با نتيجه 8 بر 3 شكست خورد و با توجه به شكست اين كشــتيگير در دور بعد، او نيــز از دور رقابتها كنــار رفت يا در وزن 65 كيلوگــرم وحيد آهنگــري بعد از غلبه بر حريفانــي از آفريقاي جنوبي و مجارســتان، در فينال مقابل كشــتيگيری ناشناس از آمريكا 10 بر صفر شكست خورد.

در وزن 86 كيلوگرم كامران قاســمپور پس از استراحت در دور اول در دور بعد با ضربه فني مقابل ايتايف گمنام از ســوئد شكست خورد و با توجه به شكست حريفش در دور بعد او هم از دور مسابقات كنار رفت.

در وزن 70 كيلوگرم هم غالمرضا عبدا... پور پس از اســتراحت در دور اول، مغلــوب عظمت نوريكايف از بالروس شــد و با توجه به شكســت اين حريف در دور بعد، از دور رقابتها كنار رفت.

در وزن 74 كيلوگرم اما ســيدعلي موسوي در مرحله نيمهنهايي مقابل جــردن باروفس از آمريكا با نتيجه 10 بر صفر شكســت خورد كه شــايد سرشاخ شدن با باروفس براي كشتيگير گمنام ايراني يك اتفاق خوب باشد.

در وزن 96 كيلوگرم حسين شهبازي بعد از شكست دادن دو كشتيگير گمنام از اســپانيا و فرانسه مقابل كايل اســنايدر قهرمان نامدار آمريكا در نيمهنهايي با نتيجه 10 بر صفر شكســت خــورد و به ديدار ردهبندي رفت. شهبازي شايد در شرايط عادي ميتوانست بهتر كشتي بگيرد.

در وزن 125 كيلوگــرم هم امين طاهري با يك كشــتي به نيمهنهايي رســيد. در اين مرحله كشتيگير كانادا را شكســت داد اما در ديدار فينال مقابل نيك گويازدوفسـ­ـكي از آمريكا با نتيجه 5 بر 2 شكســت خورد و به مدال نقره رسيد.

 ??  ??
 ??  ?? در مورد خود شــما كه ميتوان گفت در عملکردتان تغييراتي ايجاد شده. بخصوص بعد از درخشش عابديني در المپيك ريو.
در مورد خود شــما كه ميتوان گفت در عملکردتان تغييراتي ايجاد شده. بخصوص بعد از درخشش عابديني در المپيك ريو.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran