Iran Varzeshi

به ما نگفتند بازي 2-2 شود

-

شهرآورد 85 كه ســاخته دست حاميان مالي دو باشگاه استقالل و پرسپوليس است آنقدر حاشيه دارد كه بعيد نيســت يك هفته پس از برگزاري اين بــازي ذهن همه را درگير خود كند. از ســويي اين فضا بســيارخوب اســت و ميتواند بازخورد مثبتي در جامعه و رســانهها داشته باشــد و شور و نشاط ايجاد كند اما از ســويي هم برخي از اين حاشــيهها ممكن است موجب ســلب اعتماد هواداران اين دو تيم و فروكش كــردن كمكهاي مالي آنها از طريق ســامانهها­ي پيامكي شود. اين حاشــيهها به شايعه فرمايشــي بودن شــهرآورد 85 ارتباط دارد كه اگر چنيــن اتفاقي رخ دهد ماهيت ايــن بازي را عميقا زير سوال ميبرد.

در روزهــاي منتهي بــه برگــزاري اين بازي خبرهايي دال بر نارضايتي عميق مربيان اســتقالل و پرســپوليس نســبت به زمان برگزاري اين بازي شنيده شد. گرچه هيچ يك از مربيان به طور رسمي درباره اين موضوع با رســانهها حرف نزدند و ظاهرا از برگــزاري اين بازي حمايت كردند اما نزديكي اين بازي به شروع ليگ و زماني كه بازيكنان تازه دوران بدنسازي را پشت سرگذاشته اند، خطراتي را متوجه تيمها خواهد كرد كه دليل اصلي مخالفت پنهاني دو مربي همين بوده اســت. حتي منصوريان و برانكو از مديران باشگاه خواســتهان­د تا از حاميان مالي وقت بخواهند شــهرآورد در زمان بهتري برگزار شود كه اين درخواســت با موافقت حاميان دو باشــگاه مواجه نشــده و آنها با پيش كشيدن مشكالت مالي و تهديد به اينكه اگر بازي برگزار نشود، پيش قسطهاي قبل از فصل پرداخت نخواهد شد، دو مربي را ناچار به موافقت براي برگزاري اين بــازي كردهاند. در واقع آنچه باعث شــده نه برانكو و نه منصوريان درباره تحريم اين بازي حتي يــك كلمه هم به زبان نياورنــد بحثهاي مالي اســت وگرنه اين بازي در چنين زماني از بعد فني به صالح هيچ يك از دو تيم نيســت و آنها را با مشكالت و خطراتي مواجه ميســازد. درعين حال اما شــنيده ميشــود كه جرياني به دنبال ايجاد شرايطي است تا بازي شــنبه هفته آينده در آلمان با مساوي تمام شود تــا بازخوردي منفي براي هيچ يك از دو تيم نداشــته باشد. اين سوژه ما را به سمت بهتاش فريبا، مديرفني و مربي استقالل برد تا در اين باره با او گفت وگو كنيم. فريبا كه عضو بســيار تاثيرگذاري در باشگاه استقالل محسوب ميشود، منكر فرمايشي بودن اين بازي شد و اينگونه به سوالها پاسخ داد.

ابتدا درباره اردويي که در ارمنستان برگزار کرديد توضيح بدهيد. اين اردو به لحاظ کيفي آيا به سود استقالل بود؟

اردوي بســيارخوب­ي بود. دور از حاشيه و بسيار منظم تمرينــات را برگزار كرديم. 3 بــازي تداركاتي خوب هم داشــتيم. يكي بازي درون تيمي، ديگري با پارس جنوبي و آخر هم بــا آرارات بازي كرديم. ما به

آنچه ميخواستيم رسيديم.

يكي از انتقادهايي که به استقالل ميشود اين اســت که بيش از 20 بازيكن مدعي حضور در ترکيــب اصلي را دور خــودش جمع کرده. اين شيوه تيم بستن در دراز مدت به شما لطمه نميزند؟

يكــي از داليلي كه باعث شــد فصل پيش از رتبههــاي پايين جدول خالص شــويم و بــه جايگاه دوم برســيم همين بود كه بازيكنــان مدعي بازي كم نداشتيم. تيمي كه قرار است در 3 جام بازي كند بايد چنين شــرايطي را براي خودش ايجاد كند و من فكر ميكنم تعدد بازيكنان مدعي نه تنها به زيان ما نيست بلكــه به ما كمــك ميكند تا در 3 جــام مدعي باقي بمانيم.

شــنبه هفته آينده بايد مقابل پرسپوليس قرار بگيريد. اين بازي با حاشيههايي همراه شده. برخي ميگويند عالوه بر آنكه به مربيان گفتهاند از چه بازيكناني استفاده شود حتي نتيجه را هم تعيين کردهاند تا تيمي نبازد.

(ميخندد) مگر ميشود نتيجه بازي را تعيين كرد؟ نه، اصال اينطور نيست. كسي به ما نگفته مساوي كنيد. من از صبح ديروز كه وارد ايران شدم مدام دراين باره حرف زدم. حتي گفتند كه بازي را ميخواهند 2 بر 2 كنند كه اين هم خبر درستي نيست و كسي قادر به تعيين نتيجه اين بازي نخواهد بود. ما با همه قوا بازي

ميكنيــم. درباره اينكه گفتهانــد بازيكنان را هم براي مربيان تعيين ميكنند بايد بگويم اين هم خبر درستي نيست. مربيان ما درباره اين بازي اختيار كامل دارند. به لحاظ اقتصادي اين بازي چه فوايدي براي شما دارد؟ من وارد مسائل مالي نميشوم اما براي باشگاه خوب است و اميدوارم بازي جالبي باشد. و دربــاره اطمينــان از حضور هــواداران سرخابي خارج از ايران تحقيق کردهايد؟

- بار اول اســت كه اين بازي برگزار ميشود و با قطعيت نميتوان گفت كه چقدر تماشاگر ميآيند اما كشورهاي اروپايي به هم نزديكند و پيش بيني ميكنم تماشاگران قابل توجهي به ورزشگاه بيايند.

*** حرفهاي بهتاش فريبا نشــان ميدهد كه هيچ توصيهاي به دو تيم براي خلق نتيجه مســاوي نشده و فرمايشــي بودن اين بازي نميتواند خبر درستي باشد امــا تا پايان اين بازي بايد صبر و تامل كرد تا احيانا با پيــروزي هر يك از تيمها اين نظريــه به طور كلي از ذهنها پاك شود.

آنچــه اين تصورات را به طــور كلي از ذهن پاك ميكند، انجام يك بازي كامال شــجاعانه از ســوي دو تيم اســت تا شــايد اين قبيل بازيها نيــز به مانند شــهرآورده­اي جدي دو تيم در ليگ و جام حذفي به يك بازي كامال جذاب بدل شود.

مگر ميشود نتيجه بازي را تعيين کرد؟ نه، اصال اينطور نيست. کسي به ما نگفته مساوي کنيد. من از صبح ديروز که وارد ايران شدم مدام دراين باره حرف زدم. حتي گفتند که بازي را ميخواهند 2 بر 2 کنند که اين هم خبر درستي نيست و کسي قادر به تعيين نتيجه اين بازي نخواهد بود.

 ??  ?? درباره شهرآورد 85 حرف کم نيست. بگذريم از اينكه تا پايان هفته گذشته اساسا برگزاري اين بازي درهالهاي از ابهام قرار داشت و کسي نميدانست که سرانجام اين بازي چه خواهد شد اما درباره تعيين نتيجه اين بازي هم شايعاتي به گوش ميرسد که استقالليها منكر چنين نياتي...
درباره شهرآورد 85 حرف کم نيست. بگذريم از اينكه تا پايان هفته گذشته اساسا برگزاري اين بازي درهالهاي از ابهام قرار داشت و کسي نميدانست که سرانجام اين بازي چه خواهد شد اما درباره تعيين نتيجه اين بازي هم شايعاتي به گوش ميرسد که استقالليها منكر چنين نياتي...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran