Iran Varzeshi

وزارت ورزش تعهدی برای پرداخت بدهی شطرنج ندارد

سجادي ریاستش در ستاد عالي میزباني شطرنج قهرماني جهان را تکذیب ميکند

-

نصرا... ســجادي که بعد از رفتن از معاونت ورزش قهرماني و حرفهاي وزارت ورزش، ســکوت کــرده بود، باالخره در مواجهه با مســائلي که در شطرنج و در ارتباط با بدهي به فیده پیش آمده، مصاحبه کرد.

او کــه در زمان حضــورش در وزارت ورزش بهعنوان رییس ســتاد برگزاري رقابتهــاي قهرماني زنان جهــان در تهران معرفي شــد و در جریــان جزییــات قول و قــرار آن روزهاســت، ميگوید: «فدراســیون شــطرنج ایران متعهد شده بود براي میزبانــي رقابتهاي بانــوان جهان، حامــي مالي جذب کنــد و قرار بود این فدراســیون تمام هزینههاي این مسابقات را تامین نماید. پس بدهي بــه فیده هیــچ ارتباطي بــه وزارت ورزش ندارد. قرار نبود این وزارتخانه هزینــهاي بابت میزبانــي رقابتهای شطرنج بانوان جهان پرداخت کند و تعهدي هم بابت این مســاله نداده بودیم.» او البته ریاســتش در ستاد میزباني این مســابقات را رد ميکند و توضیح میدهــد: «من هیچ وقت ریاســت ایــن میزباني را بــر عهده نداشــتم. اگــر این مســاله واقعیت داشته باشــد باید بگویند من از چه کسي حکم این مسوولیت را دریافت کــردم.» سرپرســت ســابق وزارت ورزش و جوانــان ادامــه ميدهــد: «وقتي پهلوانزاده براي کســب این میزبانــي پیش ما آمد به او گفتم که به جز بودجه فدراســیون شــطرنج، نميتوانیــ­م کمک دیگــري به این فدراسیون کنیم اما او عنوان کرد که حامیان مالي هزینــه این میزباني را تامین ميکنند.»

ســجادي در حالي باز هم تکرار ميکند که هیچ وقت ریاســت ستاد میزبانــي رقابتهاي شــطرنج بانوان جهان نبوده و قولــي هم نداده بوده بودجــه جداگانهاي به فدراســیون شــطرنج ميدهد، در تاریخ 29 دي ماه 95 - کــه خبرش روي خروجي خبرگزاريها به نقل از وزارت ورزش قــرار گرفته- بــا حکمي از ســوي مسعود ســلطانيفر بهعنوان رییس ستاد عالي مسابقات شطرنج قهرماني بانوان جهان منصوب شد و حاال چرا ایــن حکم را تکذیــب میکند جای تامل دارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran