Iran Varzeshi

ريكرو مردان هم طاليي شد

-

بوكس ايــران هر روز وارد حاشــيهاي جديد ميشــود و اين بار هم داســتانها­ي جديدي به راه افتاده كه نشــان ميدهد قرار نيست اين رشــته به پيشرفت برسد. از چند روز پيش كه به درخواست رييس فدراسيون بوكس پــاي برخي از پيشكســوتا­ن به اين رشته باز شد ناگهان اين سوال به وجود آمد كه چرا رييس فدراســيون بوكس از افرادي دوباره دعــوت به همكاري كرده اســت كه روزي خودش به بهانه مســن بودن آنها را از اين رشته بيرون كرد؟

حســين نهرودي يكــي از ايــن افراد مســن اســت كه با بيش از هفتاد سال سن دوباره بهعنوان مدير تيمهاي ملي دعوت به همكاري ميشود. او قبل از بازيهاي المپيك لندن هم اين ســمت را در اختيار داشت كه اتفاقا با حضور كريمي و اســتكي كادر خوبي را تشــكيل داده بود كه در لندن هم نتيجه خوبي را كســب كرد و تا يكقدمي مدال هم رفت. بعد از بازيهاي لندن آن كادر خوب به بهانه جوانگرايي از ســوي ناطق نوري تغيير كرد و حســين نهــرودي از تيم ملي بوكس كنار گذاشته شد.

حاال بعد از 5 سال چه اتفاقي افتاده كه دوباره فدراسيون بوكس به سمت نهرودي بر ميگردد؟ نهرودي در اين 5 سال در بوكس چه كاري انجام داده كه بازگشــت او با اين شرايط ســني الزم تشخيص داده ميشود و يا اينكه 5 ســال پيش مگر فدراسيون با كار كارشناســي و تحقيق به اين نتيجه نرسيده بــود كه بايد به مربيان جــوان فرصت داد و روي آنها ســرمايه گذاري كــرد كه االن به يكبــاره از تصميم خود منصرف ميشــود؟ آيا نهرودي نسبت به 5 سال گذشته جوانتر شده است كه امروز فدراسيون از او خواسته تا بار ديگر رجعت كند؟

دوميــن فردي كــه ناطق نــوري به او پيشــنهاد داده تا برگردد منوچهر مقصودي است. نايب رييس سابق فدراسيون بوكس و يار غار ســابق ناطق نوري كــه بعد از حدود سي سال همكاري به يكباره مسن تشخيص داده شد و از فدراسيون كنار گذاشته شد.

به جاي او روحا... حســيني آمد تا ناطق نــوري جوانگرايي كرده باشــد اما حاال بعد از حدود ســه ســال كه مقصودي نبوده چه اتفاقــي افتاده كه دوباره قرار اســت او جاي حسيني را بگيرد؟ مقصودي جوان شده و يا حسيني خيلي افتضاح كار كرده كه به يكباره رييس هواي تغيير به سرش زده است؟ آنچه مشخص است اوضاع بوكس در اين چند سال هماني بوده كه هميشــه بوده و اتفاق بدتري در دوره نايب رييســي حسيني رخ نداده كه حاال بخواهند نگران اين رشته شده باشند.

بوكــس ايران هيچ وقت در طول ســي و اندي ســال گذشــته پول، برنامــه، اردو و امكانات نداشته، در دوره حسيني هم همين بــوده و اتفاق ويژه ديگري رخ نداده اســت. بنابرايــن چرا بايد حســيني بــرود و دوباره مقصودي برگردد؟ چه كســي از اين رفت و آمدهاي تكراري سود ميبرد؟

اين رفتارهاي عجيب هميشه در بوكس ايــران رخ داده و اين تصميمگيريه­اي بعضا احساسي و بدون بررســي كم در اين رشته رخ نداده است. سالهاست كه در اين رشته تيمي به مسابقات جهاني اعزام نميشود. هر سال هم عنوان ميشــود كه هزينه اعزام به مســابقات جهاني را صرف اردوهاي تيم ملي ميكنند. وظيفه هر فدراسيوني تشكيل اردو براي تيم ملي اســت. اين كار از وظايف اوليه فدراسيون است و منتي هم ندارد. البته هيچ گاه فدراسيون بوكس در برگزاري يك اردوي مناســب هم موفق نبوده اســت. اردوي تيم ملي در شــرايطي برگزار شــده كه يا غذاي مناســب در اردو نبوده يا ورزشكاران حقوق نگرفتهاند و يا اينكه اصال مسابقات تداركاتي براي ورزشكاران فراهم نشده است.

حاال امسال هم زمزمههايي به راه افتاده است كه تنها بوكسور ايران كه سهميه حضور در مســابقات جهاني را كســب كرده به اين رقابتها اعزام نشــود، چرا كه هزينه زيادي براي فدراســيون دارد! با اين توجيه و دليل بهتر نيســت در فدراسيون بوكس را ببندند؟ چرا كه اداره فدراســيون حتما براي كشــور هزينه دارد.

فدراســيون­ي كه سي و اندي سال است نه در آســيا حرفي براي گفتن نــدارد و نه در مســابقات جهاني و المپيــك، چرا بايد فعاليت كند؟ اصال دايره فعاليت اين رشــته كجاســت؟ فقط برگزاري مسابقات قهرماني كشــور؟ فدراســيون­ي كه نميتواند يك تيم را به مســابقات جهاني اعــزام كند، چرا بايد فعاليت كند؟

در ايــن بين تكليف مربــي كوبايي هم نامشــخص اســت. مربي كه هنوز يك سال نشــده به ايران آمده اما به نظر ميرسد كه هميــن روزها بايد غزل خداحافظي را ســر بدهد.

به نظر ميرسد او هم سرنوشتي مشابه مربيــان اوكرايني خواهد داشــت. اين بار به بهانه بازگرداندن مربيان جوان از جمله اكبر احدي و يا عليرضا اســتكي احتماال بايد اين مربي را به خانهاش بفرستند. هيچ كسي هم نيست از فدراسيون بپرســد كه اين مربيان را بــراي چه ميآورد و چــرا اخراج ميكند. البته نه اينكه مربيان وطني ضعيف باشند و يا بگوييم چرا آنها را ميآورند اما مگر تا قبل از اين هدايت تيم ملي برعهده همين مربيان جوان نبود، پس چرا آنها را بيرون كردند؟

كار كمانداران معلــول ايران در مســابقات بينالمللي جمهوري چك در بخــش كمان ريكــرو، با تصاحب نشان طالي اين مســابقات و كسب نتيجه تيمي قابل قبول 3( نشان طال، 2 نقره و يك برنز ) همراه شد.

تيم ايران در اين دوره از رقابتها و در بخــش ريكرو مــردان با تركيب غالمرضــا رحيمي، پوريا جاللي پور و علي اصغر فتاحي موفق شد در مصاف با تيم لهســتان به نشــان طال دست يابد.

لهستان بهعنوان نايب قهرماني دســت يافت و درنهايت نيز تيم ملي ريكرو اوكراين بهعنوان ســومي اين دوره از پيكارها بسنده كرد.

تيــم ميكس كامپوند ايران نيز با تركيب مجيد كاكوش و زهرا حسيني به نشان برنز دست يافتند.

گفتني اســت بر همين اســاس پرونده رقابتهاي تيمي براي كاروان ايران با كســب ســه نشــان طال در كامپوند مــردان، ريكرو زنان و ريكرو مــردان، دو نشــان نقــره در ميكس كامپوند و ميكس ريكرو و يك نشان برنز در ميكس كامپوند بسته شد.

(البتــه نتايجی كــه عصر ديروز توســط ملی پوشــان ايران به دست آمد، در اين خبر نيامده و فردا به طور مفصل به آن پرداخته میشود.)

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran