Iran Varzeshi

كونته: موراتا و لوكاكو در يك سطح هستند

از ژانويه ميدانستم كاستا ميرود

- راب دراپر ‪Rob Draper‬

تقريبــا دو ماه از زمانــي كه با جام قهرمانياش در ليگ برتر در افق محو شد ميگذرد. با اينكه چلسي نتوانست فينال جام حذفي را ببرد، اكثرا موافق بودند كه آنتونيــو كونته در فصل اول مربيگرياش در انگليس، فوقالعاده كار كرده است.

اگرچــه كاري كــه او انجــام داد بيسابقه نبود اما قهرمان كردن تيمي كه دو فصل قبل دهــم و بازيكنانش تحقير شــده بودند، كامال غيرمنتظره بود. از آن زمان اتفاقات زيادي رخ داد كه هواداران چلسي را نگران كرده است: اختالف ميان ديگو كاستا و كونته، ترديد درباره تمديد قرارداد كونته- كه البته برطرف شد – و ناكامي براي خريد روملو لوكاكو، مهاجم اورتــون كه به جــاي برگشــتن به تيم ســابقش ترجيح داد به منچســتريو­نايتد برود.

با همــه اينها، كونته با پوســتي كه در تعطيــالت تابســتاني­اش برنزه كرده بود، سرحال و شــاداب و با همان لبخند مليحي كه به نشان اختصاصياش تبديل شــده اســت، وارد اتاق ناهارخوري هتل اينتر كنتيننتال پكن شــد تــا همه دنيا متوجه شــوند كه تعطيلي يــك ماهه او در كنار خانوادهاش چقدر به او ســاخته و پرانرژياش كرده اســت. البته خودش معتقــد بود كه بــاز هم آنطــور كه بايد نتوانسته براي خانوادهاش وقت بگذارد.

او ميگويــد: «بــراي يــك مربــي اســتراحت كردن سخت است چون شما هميشه بايد گوش به زنگ باشيد و تماس بگيريــد و منتظــر اخبار جديــد درباره تيمتان باشــيد. يك مربي هرگز با خيال راحت نميتواند به استراحت بپردازد.» نگراني بيمورد كونته در گفتوگوي نيم ســاعتهاش آســودهخاط­ر خبر ميدهــد اينكه روي كارش تمركــز دارد و از پيامــي مهم و واضح درباره دو ماه پرتالطمي كه چلسي ســپري كرد، صحبت ميكند. او ميگويد كه اكنون در تيمش تثبيت شــده است، براي تمديد قراردادش توافق كرده است، بازيكنان جديدي برايش خريداري شده و از آيندهاي میگويد كه بايد ساخته شود. در چلســي اما به خاطر چلسي بودنش، هيچ چيز مطلوب و دلنواز نيست.

كاســتا، بهترين گلزن فصل گذشته چلســي بعــد از ماجــراي پيامكبازي جنجالــياش با كونته، در آســتانه رفتن است اما كونته معتقد است كه هيچ كس نبايد از اتفاقي كه رخ داده متعجب باشد چرا كه كاســتا در فصل گذشته خودش در ســه مقطــع متفاوت خواهــان ترك اســتمفورد­بريج شــده بود. او ميگويد: «ميخواهــم يك چيز را رك و راســت بگويم. در ماه ژانويه، اوضاع براي باشگاه، كاســتا و مديربرنامه­هاي او كامال شفاف بــود كه وقتي مــا به ماه ژوئن برســيم، همكاريمان به پايان ميرســد. از همان تاريخ همه چيز مشــخص بــود. من در ژانويــه تصميمم را گرفته بــودم و براي تصميمم احترام قايلم. اين تصميم را ماه ژوئن يا مه نگرفتم. آن را ژانويه گرفتم و تعجب ميكنم اگر كســي االن از شنيدن تصميمم متعجب شده باشد.»

كونتــه همچنيــن تأكيــد ميكند كه هواداران نبايد از جدا شــدن كاســتا ناراحت باشــند. او گفت: «حــاال ما بايد تيممان را با بازيكنان جديد بســازيم؛ با بازيكناني كه دو بار قهرمان ليگ شــديم و يــك بار هم دهم. از دســت دادن يك بازيكــن آنقدرها مهم نيســت. مهمترين چيز تيم اســت و كنار هم بودن اعضاي آن. شــما به صرف اينكــه يك بازيكن را از دســت دادهايــد نميتوانيد خودتان را محكوم به شكست بدانيد.»

اعتراف به روزهاي سخت فصل گذشــته اگرچه بــراي كونته شــيرين تمام شــد اما او منكر روزهاي سختي كه در انگيس دور از خانوادهاش ســپري كرد نميشــود بخصوص در ماه مه كه شــايعاتي درباره خسته شدن او از حــال و هواي غريب زندگي در انگليس و وسوسه شــدنش براي بازگشت به ايتاليا منتشر شد.

كونته دربــاره اينكه آيا هرگز به فكر بازگشــت به كشورش افتاده است، تالش كرد كه پاسخ محتاطانهای بدهد.

كونته ميگويد: «بعــد از يك فصل سخت، هميشه بســيار مهم است كه به گذشته نگاه كني، فصل را ببيني و درك بااليي داشــته باشي. اين براي من خيلي مهــم بود چون اولين فصــل مربيگريام در انگليس بود، يك كشــور جديد بدون خانوادهام و مهم بود كه شــرايط را از هر نظر درك كنم.

بلــه، مطمئنــا مــن از اولين فصل حضورم در انگليس در كنار چلسي لذت بردم امــا بايد صادق باشــم و بگويم كه براي من زندگي در اينجا بدون خانوادهام واقعا ســخت بود. گاهي وقتها زماني كه ميبري فكــر ميكني همه چيز آســان اســت اما در اين مورد بحث برد و باخت نبود و من مجبور بــودم چنين فصلي را تجربه كنم. حــاال اما تصميــم گرفتهام بــه كارم با باشــگاه ادامه دهــم هرچند كــه ميدانيم فضاي زيادي براي ارتكاب اشتباه نداريم.»

منبع: سايت ديلي ميل

 ??  ??
 ??  ?? مارکا- رونالدو که به چين ســفر کــرده، بازي شــانگهاي و گوانگژو اور گرانده را از نزديك ديد. ســتاره پرتغالي يك ربع قبل از شــروع مسابقه همراه ريــکاردو کارواليو به زمين رفت و مورد تشــويق هواداران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت. شــانگهاي گرمترين تابستان...
مارکا- رونالدو که به چين ســفر کــرده، بازي شــانگهاي و گوانگژو اور گرانده را از نزديك ديد. ســتاره پرتغالي يك ربع قبل از شــروع مسابقه همراه ريــکاردو کارواليو به زمين رفت و مورد تشــويق هواداران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت. شــانگهاي گرمترين تابستان...
 ??  ?? مارکا- هواداران بارســا در شــهر نيويــورك و با حضور بارتومئو، رييس باشــگاه، آنري، بلتي و رييس شــرکتي که حامي جديد بارســا اســت، يك پيراهن غول آســاي اين تيم را درســت کردند. در حقيقــت 3 هزار و 330 نفر در حضور نماينده گينس با در دســت گرفتــن...
مارکا- هواداران بارســا در شــهر نيويــورك و با حضور بارتومئو، رييس باشــگاه، آنري، بلتي و رييس شــرکتي که حامي جديد بارســا اســت، يك پيراهن غول آســاي اين تيم را درســت کردند. در حقيقــت 3 هزار و 330 نفر در حضور نماينده گينس با در دســت گرفتــن...
 ??  ?? ســايت فوتبــال ايتاليــا- الکســاندر کــوالروف، مدافــع چپ 31 ســاله، در ازاي 5 ميليــون يورو از منچسترســي­تي به رم پيوســت.
ســايت فوتبــال ايتاليــا- الکســاندر کــوالروف، مدافــع چپ 31 ســاله، در ازاي 5 ميليــون يورو از منچسترســي­تي به رم پيوســت.
 ??  ?? سايت فوتبال ايتاليا- زدنك زمان، مربي سابق رم، از همه خواست تا يوونتوس را بايکوت کنند. با وجود اينکه دو قهرماني يوونتوس در 2005 و 2006 به دليل رسوايي کالچوپولي از اين تيم گرفته شده، اين باشگاه درورزشگاه جديدش عالمت 35 قهرماني را قرار داده که به نظر زمان...
سايت فوتبال ايتاليا- زدنك زمان، مربي سابق رم، از همه خواست تا يوونتوس را بايکوت کنند. با وجود اينکه دو قهرماني يوونتوس در 2005 و 2006 به دليل رسوايي کالچوپولي از اين تيم گرفته شده، اين باشگاه درورزشگاه جديدش عالمت 35 قهرماني را قرار داده که به نظر زمان...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran