Iran Varzeshi

ستاره بی جانشين بارسا

-

اگر اين آخرين بازي نيمار بود، همه چيز به بهترين شــكل پيش رفت. در يك هفته اخير، آينده ســتاره برزيلي در بارسلونا خبر داغ رســانههاي ورزشي در جهان بوده و او با 2 گلي كه در برد 2 بر يك برابر يوونتوس زد، ترديدي باقي نگذاشــت كه يكي از بازيكنان طراز اول فوتبال جهان اســت و براي همين است كه بارسلونا مبلغ فسخ قرارداد او را 222 ميليون يورو تعيين كرده و پاريسنژرمن هم حاضر است آن را بپردازد.

نخستين بازي پيشفصل بارسلونا شايد آخرين ديدار با حضور اين برزيلي 25 ســاله باشد، شايعات زيادي درباره نهايي شدن اين انتقال وجود دارد و هر چقدر مقامات بارسلونا آن را تكذيــب و انكار كنند، باورش ســخت اســت. در برابر ديدگان بيش از 82 هزار نفر، او ظرف 10 دقيقــه دو گل به جانلوييجي بوفــون زد كه دومي بي نظيــر بود و مقابل ديدگان بهت زده مدافعان يووه به ثمر رسيد. تــا پايان نيمه اول كه تعويض شــد، دايما با حــركات خود قهرمان ايتاليا را آزرد و از آنها خطــا گرفت، تيمي كه در اروپا بارســلونا را حذف كرد و اجازه نداد در دو بازي دروازهاش باز شود.

در يك سال گذشته بارسلونا جام حذفي اسپانيا و سوپرجام اسپانيا را برده اما نتوانسته از يكچهارمنها­يي ليگ قهرمانان عبور كند و در الليگا هم نايب قهرمان شد. سال ناموفقي نبود اما براي تيمي مثل بارسا چرا. به هر حال اگر نيمار برود، دوران ناكامي را در بارســلونا سپري نكرده: در اين چهار سال دو قهرماني الليگا به نوكمپ آمد، بارسلونا در سال 2015 قهرمان اروپا شــد و سه بار هم قهرماني جام حذفي را به دســت آوردند. شايد بارسلونا از خودش ســوال كند: «خب بعد چه؟» هنوز الماسهاي زيادي در جعبه جواهرات باشگاه مانده اما اگر نيمار آخرين بازي خود را براي بارســا انجام داده باشــد، كاتاالنها يكي از درخشــانتر­ين الماسهاي خود را از دست دادهانــد. ارنســتو والورده شــايد مثل بقيه مربيها بگويد هيــچ بازيكني از تيم بزرگتر نيست و هر كســي قابل جايگزيني است اما قطعا پر كــردن جاي خالــي او اگر بخواهد برود، كار بسيار ســختي است. مربي جديد بارســلونا دوست داشته باشــد يا نه، عالقه پاريســنژر­من به نيمار با چنين بازيهايي بيشــتر و شديدتر ميشود چه در پيشفصل باشد و چه در بازيهاي رسمي.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran