Iran Varzeshi

برانكو: از مصدوميت سيدجالل متاسفم

-

حريفان ضعیفتر در بازي اول ميتوانند غافلگیرتان كنند

برانكو ايوانكوويچ كه كمي دير در نشست مطبوعاتي قبل از بازي با فوالد حاضر شده بود مثل هميشــه صحبتهاي مقدماتياش را درباره بازي مطرح كرد تا منتظر ســوالهاي خبرنگاران باشد: «اهداف ما اين اســت كه حداكثر برد را داشته باشيم و بيشترين قهرماني را به دست بياوريم. ما پرسپوليس هستيم و طبيعي است كه كادر فني و بازيكنان زير فشــار قرار بگيرند. اين فشارها كامال عادي است و پر واضح است كه از اين فشــارها آگاه هستيم. بازيكنانم نشــان دادند كه تحت اين فشارها چگونه عمل ميكنند و بهترين عملكرد خود را زير اين فشــارها ارائه كردند. اكنون ميگويم كه زمان آمادهســاز­ي تيم ما كم بوده اما خوشحاليم و بيصبرانه منتظر شروع فصل جديد هستيم.»

بازي اول: هميشه و براســاس تجربهام ميگويم كه اولين بازي در خانه بسيار مهم اســت بخصوص اينكه شما گزينه قهرماني هم باشــيد. نه در فوتبال ايران بلكه در خيلي از كشــورهاي جهان اين مساله وجود دارد كه گاهي اولين بازيها با غافلگيري توأم ميشــود. هميشــه اين فشــارها وجود دارد و انتظارات هم از ما باالست و اين موضوع فشــار طاقتفرسايي به ما وارد ميكنــد به همين خاطر پيش ميآيد كه گاهي تيمهاي ضعيفتر كارهاي خارقالعاده ميكنند. سال گذشته فوالد خوزســتان در تهران يك امتياز از ما گرفت آن هم در حالي كه ما در اواخر بازي توســط وحيد اميري گل مساوي را زديم.

فوالد: تيم فوالد دســتخوش تغييراتي شــده و مربي جديــدي هم به اين تيم آمــده كه البته از همان خطه است. او فوتبال آن منطقه را ميشناسد و مطمئنم كه بازيكنان با خواسته مربي جديد به خوبي تطبيق پيدا كردهاند. ميدانيم كه تيمها روز به روز در حال تقويت هســتند و فوالد هم همين شــرايط را دارد. ما 2 بازي اين تيم را مقابل ســپيدرود رشت و گلگهر سيرجان ديدهايم و آنها را آناليز كرديم اما به هر حال روي اينگونه بازيها نميتوان خيلي نظر مثبت داد و نميشــود كــه خيلــي دقيق تيمها را اينگونــه آناليز كرد. ما ميدانيــم تيمهايي كه به مصاف پرســپوليس ميآيند با توان مضاعفي روبهروي ما حاضر ميشوند و كامال متفاوت از بازيهاي قبل هســتند. ما فردا(امروز)به مصاف فوالدي ميرويم كه در كنار سپاهان در 0۱ ســال اخير از بهترينهاي ايران هستند و به همين دليل انتظار بازي سخت، محكم و درگيرانهاي داريم.

بدنســازي: بايد از ســعيد فتاحي بابت برنامهريزي بازيهاي ليگ تشكر كنم كه تا قبل از بازي با االهلي هر 7 روز ما يك مســابقه داريم و اين فرصت را داريم تا آمادگيمان بيشتر شود. ما كال ۵ هفته فرصت آمادهسازي داشتيم و تعداد بازيهاي دوســتانه ما كم بود اما بعد از يك فصل ســنگين مجبور شــدم 8۱ روز به بازيكنانم اســتراحت دهم چرا كه ما در طي فصل فقط با 3۱ بازيكن در مسابقات حاضر شديم و براي همين به تقويت تيم پرداختيم و ۵ بازيكن جوان به اضافه شــجاع خليلزاده، سيامك نعمتي، منشا و شايان مصلح را جذب كرديم و يك نيمكت خوب داريم.

جايگزين سروش: سروش رفيعي ۴-۵ ماه با ما بود، از او راضي بوديم، نهايت اســتفاده را از او كرديم و در اين مدت كوتاه ۴ گل هم براي ما زد. ســروش رفيعي 6 ماه قرارداد داشــت، حداكثر استفاده را از او كرديم. خودش تصميم داشت به قطر برود. پيشنهاد خوبي هم گرفت.

مصاحبه طارمي: من اين مصاحبــه را نخواندم اما همه جاي دنيا اين اتفاقات ميافتد. بازيكن چيزي ميگويد و خبرنگار چيزي به آن اضافه ميكند. طبيعي است كه نارضايتيها­يي از يك ميليون جناح وجود داشــته باشــد و براي من از همه چيز مهمتر اين است كه طارمي خوب تمرين ميكند تا به فرم ايدهآل برسد. او براي تيم ملي هم تالش ميكند، فصل پيشرو قبل از جام جهاني است و فكر ميكنم هيچكدام از اين بازيكنان نميخواهند اين شــانس را از دســت بدهند و خودشان را براي جام جهاني آماده ميكنند تا بهترين بازي را در بزرگترين نمايش فوتبال ارائه كنند.

كريم باقري: او دستيار ما است، همين كه او 3 سال است با ما است، ميگويم نه تنها از او راضي هستم بلكه خيلي راضيام.

وضعيت ســيد جالل حسيني: فصل گذشــته در خط دفاع مشكل داشتيم نه مشكل بد بازي كردن كه خيلي هم عالي بازي كرديم بلكه تعداد دفاع ما كم بود، امســال اين بخش تيم را تكميل كرديم، شــجاع خليلزاده مليپوش را جذب كرديم، بازيكن آيندهداري به نام شايان مصلح را گرفتيم. از مصدوميت ســيد جالل هم متأسفم. او بازيكن بسيار بزرگي است و عالي كار كرده، امروز(چهارشــنبه) هم با ما خواهد بود تا بهعنوان كاپيتان واقعي از تيم حمايت كند و به بازيكنان روحيه بدهد. ديديد كه انصاري و شــجاعي هم بازي كردند، صادق محرمي و ســيد جالل هم نبودند و بدون كمال هم خوب بازي كرديم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran