Iran Varzeshi

زواياي تازهاي از فساد در شوراي المپيك آسيا

-

رييس شــوراي المپيك آســيا با اتهام فساد مالي به دادگاه احضار شده اســت و بايــد در دادگاه از خود دفاع كند.

شــيخ احمــد، رييس شــوراي المپيك آسيا )OCA( به اتهام فساد مالي به دادگاه احضار شده تا نسبت به شكايت شوراي ورزش كويت پاسخگو باشــد. شــوراي ورزش كويت، شيخ احمد را به فســاد مالي در جام خليج فارس كه در سال 2003 برگزار شده، متهم كرده است.

شــيخ احمد متهم اســت كه از بودجــه اختصاص داده شــده به اين رقابتها به درســتي اســتفاده نكرده اســت. از ايــن رو بايد به دادســتان پاسخگو باشد. البته اين موضوع تازگي ندارد و با توجه بــه اختالفات داخلي كه دولت كويت با شــيخ احمد دارد، مســائل اينچنينــي در مــورد او زياد مطرح شده است. پيش از اين حسين المســلم، نايب رييس فيفا و دبير كل شــوراي المپيك آســيا نيز متهم به درخواست كارمزد چندميليون دالري در قراردادهاي اسپانسرينگ بازيهاي آسيايي شده بود.

تايمز درباره پرونده المسلم، صداي ضبط شدهاي را منتشر كرد كه مربوط به جلسه المسلم با يكي از نمايندگان آژانس بازرگاني چين اســت. او در اين جلسه پيشــنهاد داد كه 10 درصد از قراردادهــ­اي اسپانســري­نگ (حمايت مالي) مربوط به بازيهاي آسيايي بايد مستقيما بهعنوان حق واسطهگري به او و همكارانش داده شــود. البته بعد از اين موضوع حســين المسلم عنوان كرد كه منظــورش از حق «ما» حق شــوراي المپيك آسيا بوده و او دنبال منافع شخصي نبوده است.

به هر حال با اين حرف و حديثها، به نظر ميرسد فســاد زير پوستي در شوراي المپيك آسيا در حال رونمايي اســت و اين دو اتفاق ميتواند بيانگر زواياي پنهــان زد و بندهاي مالي در اين نهاد ورزشي بينالمللي باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran