Iran Varzeshi

سيتي راهزن امباپه

هتتريك خريد از موناكو كامل ميشود؟

-

منچسترســي­تي در مسير انتقال كيليان امباپه به رئال مادريد قرار گرفته و ميخواهد پديده فرانســوي را به خدمــت بگيرد كه در حال حاضــر داغترين موضــوع فصل نقل و انتقاالت محســوب ميشود. سيتي تا اينجاي تابســتان 217 ميليون براي خريدهاي جديد صرف كرده و اگــر بتواند امباپه را هم بگيرد، اين مبلغ به 350 ميليون پوند ميرسد. فران ســوريانو مدير اجرايي سيتي در حال مذاكره با نايب رييس موناكو، واديم واسيليف است تا اين بازيكن را به اتحاد بياورد.

اين خبر را در حالي رسانههاي انگليسي مطــرح كردهاند كــه همتايان اســپانياي­ي از نزديك شــدن رئال مادريد به امباپه گزارش و خبر دادنــد كه او بــا 160 ميليون پوند و قراردادي شــش ســاله به ســانتياگو برنابئو ميرود. اين مبلغ بسيار بيشتر از چيزي است كه منچستريونا­يتد براي خريدن پل پوگبا به يوونتوس داد و ركورد جهاني را شكست.

اما ســيتي به اندازه كافي دليل دارد كه براي جــذب اين جوان تــالش كند هرچند يكي از چهار تيمي بــوده كه به دليل تماس غيرقانونــ­ي براي او مورد انتقــاد قرار گرفته. با وجود اين هشــدار از ســوي موناكو، سيتي روابط خوبــي با قهرمان اخير ليگ فرانســه برقــرار كرده. اين تيم تا به حال براي خريدن برناردو ســيلوا و بنژامين مندي از موناكو 90 ميليون پوند هزينه كرده و به دنبال اين است كه هتتريك خريدهايش از تيم فرانســوی را تكميل كنــد. مادريد به يــك مهاجم جديد نيــاز دارد چون اجازه داده خامس رودريگس با قرارداد قرضي دوســاله به بايرنمونيخ برود و آلــوارو موراتا، مهاجم تيم ملي اســپانيا را به چلســي فروخته. غول اســپانياي­ي شانس بيشــتري براي خريد امباپه دارد اما ســيتي قصد تســليم شــدن ندارد و بر اين باور است كه ميتواند از مادريد عبور كند. اگر ســيتی موفق به جذب امباپه شود، ترديدهاي جدي درباره آينده سرخيو آگوئرو به وجود ميآيد با وجود آنكه پپ گوارديوال تاكيد كرده او در اين تابستان به فروش نخواهد رسيد.

همچنين اين نظر وجــود دارد كه رئال ميخواهــد گرت بيل را به مشــتري قديمي اش، منچستريونا­يتد بفروشد تا پول الزم براي جذب امباپه را به دست آورد.

اگر رئال موفق به جذب امباپه شود براي ششمين بار ركورد جهاني نقل و انتقاالت را ميشكند. فلورنتينو پرس رييس رئال اوايل تابســتان تالش كرد اين بازيكن 18 ساله را جذب كند اما با مخالفت خانواده و مشاوران امباپه مواجه شد. اين نگراني وجود داشت كه نتواند در اين تيم پرستاره هميشه بازي كند و براي بازيكني در ســن او و در سال منتهي به جام جهانــي، چنين اتفاقي ناخوشــاين­د اســت اما با جدايي موراتا و خامس، به نظر ميرسد امباپه نقشــي كليدي در برنابئو به دست آورد. زينالدين زيدان، امباپه را متقاعد كــرده ميتواند در مادريد در كنار كريم بنزما و كريســتيان­و رونالــدو نقش موثري داشــته باشــد. منابع نزديك به باشــگاه اســپانياي­ي خبر دادند به او پيشــنهاد دستمزد 270 هزار پونــد در هفته دادهاند. رئــال پيش از اين با خريدن لوييز فيگــو، زينالدين زيدان، كاكا، رونالدو و بيل ركورد جهاني را شكسته اما اگر پاريســنژر­من بتواند نيمار را از بارسلونا به قيمت 222 ميليون يورو بخرد، ركورد خريدن امباپه از موناكو خيلي دوام نميآورد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran