Iran Varzeshi

لوکا: گسترش جوان شده اما سهميه ميخواهد

-

لوکا بوناچیچ بعد از ســه ســال به ایران بازگشــته و معتقد است ميتواند این بار با گســترش فوالد به رقابتهاي لیگ قهرمانان آســیا راه پیدا کند. لوکا که همیشــه بهعنــوان مربي بداخالق و البته منظم شــناخته ميشود، درباره تفاوتهاي لیگ قطر که در آن حضور داشت و لیــگ ایران ميگوید: «در خصوص تفاوتهایي که در فوتبال ایران و قطر هســت ميتوانم به جرات بگویم بزرگترین تفاوتها در خصوص برخورد و رفتار مسووالن و خود ورزشکاران است. در یک کالم بخواهم بگویم، در واقع حرفهايگري اســت. البتــه این را هم باید بگویم لیگ ایران نســبت به قطر قويتر است و ایرانيها فوتبال را بهتر ميفهمند. فوتبال ایران قويتر و فانتزيتر است ولي آنچه باعث تمایز فوتبال قطر نســبت به ایران ميشود، وجود زیرســاخته­ا، امکانات و پول در لیگ قطر اســت و اینکه قطريها ســازمانده­ي و برنامهریزي بهتري دارند اما در کل لیگ ایران نســبت به قطر بهتر و قويتر است.» ســرمربي گسترش فوالد درباره دالیل بازگشــتش به لیگ ایران هم توضیح ميدهد: «سیاست فوتبالي باشگاه گسترش فوالد که در چارچوب آن فعالیت ميکننــد در واقع من را وادار کرد به ایران برگــردم. من از جمله مربیاني هســتم که دوست دارم با بازیکنان جوان کار کنم، در حقیقت من عالقهمندم در بازیکنســا­زي نقش داشــته باشــم. یعني به جوانهاي ایراني کمک کنیم تا خودشــان را مطرح کنند. این سیاســت باشگاه گسترش باعث شد تا همکاريمان را براي بار دوم ادامه بدهیم.»

لوکا بوناچیچ در رابطه با اینکه فکر ميکند گســترش بتواند این فصل جزو مدعیان باشــد، ميگوید: «انتظار من به شخصه از گسترش فوالد این اســت که امســال بتوانیم تعدادي بازیکن جوان، به فوتبال ایران معرفي کنیم. بازیکناني که در گسترش فوالد حضور دارند، آینده خوبي دارند. یعني ما ميخواهیم بــا این جوانها در لیگ برتر، تیمي را بسازیم که هدفش مبارزه براي لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.»

بوناچیچ دربــاره صحبتهاي اخیــر نصیرزاده مبنــي بر اینکه بداخالقيها­ي لــوکا به خاطر تعصبش بوده امــا او دیگر تغییر کرده، توضیح ميدهد: «من مربي ســختگیري هســتم که ســعي ميکنم همیشه در چارچوب نظم و انضباط کار کنم، نميتوانم خودم را تغییر بدهم. شاید بعضيها اسمش را بداخالقي بگذارند و عدهاي هم بگویند مربي ســختگیري هستم ولي آنچه من ميدانم این است که نميتوانم خــودم را تغییر دهم. مطمئنم این من هســتم که به راحتي خودم را نميتوانم تغییر بدهم. من نســبت به شغل و باشــگاهم تعصب دارم. از اول هــم همینطور بودم و همچنان پایــدار و وفادار به نظم و کار و انضباط هستم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran