Iran Varzeshi

تاج: قرارداد گران ميبندند اما پولش را نميدهند

-

مهدي تاج رییس فدراســیون فوتبال مدعي اســت که در کار کمیته انضباطي هیچ دخالتي نداشــته اســت. تاج در حاشیه مراسم تجلیل باشگاه ســایپا از ابراهیم صادقي درباره حواشي مختلفي که در فدراســیون فوتبال وجود دارد و اینکه آیا مشــکل او با امیر عابدیني، سرپرست سابق کمیته اقتصادي فدراسیون پس از مصاحبههایي که این فرد علیه او و فدراسیون انجام داد، حل شده اســت یا نه، گفت: «این موضوع حل شد.»

رییس فدراســیون فوتبال درباره محرومیت سه بازیکن اســتقالل به دلیل همراهــي نکردن تیم امید و حاشــیههای­ي که در این زمینــه به وجود آمــده بود، گفت:« اگــر واقعا این موضوع بر محور قانون باشــد، هم حرف اســتقالل، هم حرف منصوریان و هم حرف فدراســیون شــنیدني اســت. فیفا دي براي کشورهاي توسعه یافته نوشته شده اما اینکه استقالليها االن ميگفتند «فیفا دي» نیســت، حرفشــان درســت بود، البته خیلي از مســابقات زیر 23 سال آســیا در روزهاي غیر از فیفا برگزار ميشــود و خیلي از باشــگاهها نیز در این خصوص با مــا همــکاري کردنــد. در فیفــا دي، همه باشــگاهها باید بازیکنانشـ­ـان را در اختیار تیم ملي قرار بدهند. در ایران هم با وجود اینکه فیفا دي نبود اما همه باشــگاهها احترام گذاشتند و بازیکنانشا­ن را در اختیار تیم امید قرار دادند، به جز استقالل. اگر فیفــا دي نبود، همــه نميدادند اما احترام گذاشــتند.»

تاج در مورد اعتراض باشــگاه اســتقالل به محروم نشدن بازیکنان تراکتورســ­ازي که شرایط مشــابهي با آنها داشتند، تصریح کــرد:« یک ســوال و شــبهه در این میــان در مورد تراکتورســ­ازي پیش آمده بــود و اســتقاللي­ها ميگفتند که چرا بازیکنان تراکتورســ­ازي محروم نشــدند؟ واقعیتش این بود که من جریان تراکتورســ­ازي را نميدانســت­م اما پرسیدم. دوســتان گفتند که ما بــه بازیکنــان تراکتورســ­ازي اعالم بينیازي کردیم. بنابراین، اســتقالل تنها باشــگاهي بوده که بازیکنانش را به تیم امید نداده اســت. مدیران باشگاه استقالل و منصوریــان چندي پیش به فدراســیون فوتبــال آمدند و به رای اعتراض کردند که حرفشان درســت بود. آنها ميگفتند کــه راي را چرا روز دوشــنبه صــادر کردید؟ من هم دســتور دادم که جلوتــر بیندازند. این دســتور من بهعنــوان رییس فدراســیون، قانوني اســت اما اینکه ميگوینــد دخالت، نه.»

تاج در واکنــش به این مســاله که علیرضــا منصوریان پس از بازي اســتقالل مقابل صنعت نفت در نشســت خبري صحبتهایي را علیه فدراســیون و برخي مســووالن آن انجام داده بود، گفــت:« من ادبیــات منصوریان را نميپســندم.»

وي با اشــاره به مشــکالت موجود در فوتبال، یادآور شد: «ما چند موضــوع را در فراکســیون ورزش مجلس شــوراي اســالمي مطرح کردیم که یکي از آنها موضوع مالیات بود و این موضوع دیروز حل شــد تا از ممنوعالخرو­جي بازیکنان مختلف جلوگیري شــود. همچنین برنامهریزي کردیم که باشــگاهها هم به دنبال اظهارنامــ­ه مالیاتي بروند. دولت هم باید کمکي به باشگاهها بکند. فدراسیون کمک نميخواهد اما باشگاهها چرا. در موضوع حق پخش هم پیگیر هستیم. آقاي مطهري، مسوول این کار شدند و روز سهشــنبه در این خصوص جلسهاي دارد. اگر این مساله حل شود، خیلي از مسائل حل ميشود.» رییس فدراسیون فوتبال به انتقاد از شیوه عقد قراردادهاي باشگاههاي مختلف با بازیکنان پرداخت و گفت:« همه جاي دنیا باشگاهها اگر وضعشــان خوب باشــد، بازیکنان گرانقیمــت ميگیرند امــا اگر نباشــد، ایــن کار را نميکنند اما اینجا همــه قرارداد گرانقیمــت ميبندند امــا نميتوانند پولــش را بدهند. نباید قیمتها را باال ببرند، چون همواره مشــکل به وجود ميآید.»

تــاج در خصوص شــکایت برخــي بازیکنــان ایراني به AFC بابــت دریافــت طلبهایي که دارند، اظهار داشــت:« این خیلي بد اســت. همه این مســائل و شــکایتها دوباره به فدراســیون فوتبال خودمان باز ميگردد تا ما به این موضوعات رســیدگي کنیم. ما هم کــه اکنون در حال رســیدگي به این مسائل هستیم. باشــگاهها­یي مانند اســتقالل، پرسپولیس و تراکتورســ­ازي واقعا مشــکل مالي دارند و نميشود به صورت یک جا تمام بدهيها را پرداخت کــرد. در این زمینه همه باید کمک کنند، باشــگاهها، فدراسیون و حتي مردم هم باید کمک کنند و بــه نظرم بردن شــکایتها به مجامــع بینالمللي هم صورت خوشــي ندارد و در نهایت هم به خود ما باز ميگردد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran