Iran Varzeshi

بدون ست باخته، جهاني شديم

-

تيم ملــي واليبال ايــران در چهارميــن و آخرين مســابقه خود در رقابتهاي انتخابي قهرماني جهان از ســد قطر گذشــت تا تمام حريفان خود را با نتيجه سه بر صفر شكست داده باشــد. مليپوشان ايران كه پيش از اين صعــود خود به رقابتهاي قهرماني ٨١٠٢ جهان را قطعي كرده بودند، ديروز دوشــنبه در آخرين ديدار اين مســابقات به مصاف قطر رفتند. سه ست اين بازي با امتيازات 5٢ بر ‪5٢ ٢٢،‬ بر 9١ و 5٢ بر 9١ به ســود ايران به پايان رسيد.

ايگور كوالكوويچ در اين مسابقه برخالف سه بازي قبلي تركيب دوم خود را روانه ميدان كرد. فرهاد نظري افشــار، ميالد عبادي پور، فرهاد ســال افزون، رضا قرا، علي شفيعي و مســعود غالمي بازيكنان اصلي ايران در اين مسابقه بودند. مصطفي حيدري و مهدي مرندي هم به تناوب، هنگام دريافت و توپگيري بهعنوان ليبرو وارد زمين ميشدند.

مليپوشــان ايران در اين بازي در زدن سرويس و دفاع روي تور برتري محسوســي بر حريف خود داشتند و با ارائه يك بازي پر فشــار بر قطريها كاري كردند كه ضريب اشــتباهات اين تيم باال برود. دريافتهاي خوب بازيكنان ايران نيز باعث شد كه فرهاد سالافزون پاسور ايران به خوبي از برنامههاي متنوع هجومي بهره ببرد و بارها از پاسهاي ســرعتي براي جا گذاشتن خط دفاع حريف استفاده كند.

در اين مسابقه رضا قرا 7 امتياز از اسپك، ٢ امتياز از دفاع روي تور، 3 امتياز از ســرويس و در مجموع ٢١ امتياز به دســت آورد. در سوي ديگر ميدان ريمي پشت خط زن قطر هم ٢١ امتياز براي تيمش به دست آورد و در كنار قرا، امتيازآورت­رين بازيكن زمين شد.

رقابتهاي گــروه A انتخابي مســابقات قهرماني ٨١٠٢ جهــان در منطقه آســيا، از 9١ تا 3٢ مرداد در سالن حسين رضازاده اردبيل برگزار شد. تيمهاي ايران، كره جنوبــي، چين، قطر و قزاقســتان در اين رقابتها به مصاف هم رفتنــد و در نهايت تيمهاي ايران و چين توانستند سهميه مسابقات جهاني را كسب كنند. پيش از اين ژاپن و اســتراليا با قرار گرفتن در ردههاي اول و دوم گروه B رقابتهاي انتخابي آسيا، سهميه شركت در مسابقات قهرماني جهان را به دست آورده بودند.

تيمهــاي بلغارســتا­ن و ايتاليا بهعنــوان ميزبان، لهســتان قهرمان دوره قبل، برزيل قهرمــان آمريكاي جنوبي و فرانســه، هلند، اســلووني، روسيه، صربستان، فنالند و بلژيك 7( ســهميه اروپا) نيز تيمهاي راه يافته به مسابقات قهرماني ٨١٠٢ جهان هستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran