Iran Varzeshi

گوچي مغلوب ماهي

گل قوچان نژاد براي فتح شهرآورد كافي نبود

- امير اسدی ‪Amir Asadi‬

شهرآورد شمال هلند يكي از حساسترين بازيهاي اردي ويژه اســت. بــازي بين دو تيم هيرنفين و خرونينخن. حــاال اگر اين بازي در هفته نخست ليگ هلند برگزار شود حسابش از بقيه شهرآوردها ميان اين دو تيم جداست. اين فصل اما برنامه ريزي ليگ هلند طوري بود كه شهرآورد شــمال در همان هفته نخست برگزار شد. به همين خاطر هم بود كه 19200 نفر به ورزشگاه نوردليس اشتاديون پا گذاشتند تا اين بازي حساس را از نزديك تماشا كنند.

اين بازي نه تنها جــدال دو تيم بود بلكه يــك تقابل ديگر هم در خــود جاي داد. تقابل ميــان رضا قوچان نــژاد و ميمــون ماهي. دو مهاجم چارچوب شناســي كه فصل قبل هم با يكديگر رقابت كردند تا به صدر جدول بهترين گلزنهــاي ليگ هلند برســند امــا در نهايت مغلوب نيكوالي يورگنسن دانماركي شدند.

رضا قوچان نژاد با احتساب بازي پلي آف، 20 گل به ثمر رساند و ميمون ماهي هم 17 بار دروازه حريفان را باز كرد. البته كه رضا قوچان نــژاد دو گل نيز در جام حذفي به ثمر رســاند تا پس از ون ولفســوينك­ل، دومين گلزن فصل فوتبال هلنــد در تمام رقابتها لقب بگيرد. ون ولفســوينك­ل 20 گل در ليگ به ثمر رساند و 3 گل در جام حذفي تا آمار درخشان 23 گل در يك فصل را به نام خود ثبت كند.

هيرنفيــن كه در بازيهاي تداركاتي پيش فصل نتايج فوقالعادها­ي كســب كــرده بود با تركيبي هجومي پا به زمين گذاشــت. استرپل ميدانســت كه اگر ميخواهد از اين شهرآورد با دســت پر خارج شود بايد به بازيكناني چون زنلــي، قوچان نژاد و مورتــن تورزبي اطمينان كند. او خيلي زود پاسخ اطمينان خود را گرفت. آن هــم با گلي كه تورزبي 21 ســاله و نروژي در دقيقه 6 و روي پاس دومفريس وارد دروازه خرونينخن كرد.

اين گل اما باعث نشــد تا هيرنفين عقب بكشــد و بازي را در اختيــار خرونينخن قرار بدهد. اســترپل چشــم به ضد حمله، سرعت باالي گوچي و ضربههاي تمام كننده او داشت و البته به خواسته خود نيز رسيد. در دقيقه 04، شوت دومفريس از راست با جاگيري فوقالعاده قوچان نژاد و ضربه آرام او به گل دوم هيرنفين تبديل شــد تا ميهمان نيمه اول را با نتيجه -2 صفر به سود خود تمام كند.

مشخص نشد چرا تيم برندهاي كه با انگيزه بــاال و اختالف دو گل بــه رختكن رفته بود به يكباره از هم پاشــيد و مقابل خرونينخن دو بار دروازه خود را باز شده ديد. دقيقه 53 ولدويك يكي از گلها را بــراي خرونينخن جبران كرد. بازيكنان خرونينخن پس از اين گل و با حمايت 19 هزار هوادار خودي بازي را در دست گرفتند و باالخره در دقيقه 82 توانستند توسط ستاره مراكشي خود به گل تساوي برسند.

ميمون ماهي كه فصل قبل بهترين گلزن و بهتريــن بازيكن خرونينخن بــود با ضربهاي ديدنــي گل تســاوي را براي تيمــش به ثمر رســاند تا ميزبان به تغيير دوبــاره نتيجه بازي و كســب سه امتياز از شــهرآورد اميدوار شود. رضا قوچاننژاد كه در نيمه دوم هرگز از ســوي هافبكهاي هيرنفين تغذيه نشد در دقيقه 83 جاي خــود را به هنك ورمــان بلندقامت داد. مهاجمي كه تنها ســه دقيقه پس از حضور در زمين توانست پاس زيبايي براي مورتن تورزبي فراهــم كند تا اين ســتاره نــروژي گل برتري هيرنفين را وارد دروازه خرونينخن كند.

تورزبي كه فصل قبــل حتي يك گل هم براي هيرنفين به ثمر نرسانده بود، در شهرآورد و با شماره 8 خوش درخشيد و دو گل سرنوشت ساز وارد دروازه خرونينخن كرد. درخشش او و رضا قوچان نژاد كافي نبــود چون خرونينخن يــك بار ديگر به بازي برگشــت و موفق شــد توسط ميمون ماهي، ســتاره 23 ساله خود به گل تساوي برســد. اين گل در دقيقه 88 وارد دروازه هيرنفين شد تا ديگر زماني براي جبران نباشد و بازي با تساوي 3-3 به پايان برسد.

در شــهرآورد شــمال هلند ســتارههاي بسياري درخشــيدند. از ماهي و تورزبي كه دو گل به ثمر رساندند تا قوچان نژاد و ولدويك كه يك بار موفق شــدند دروازه حريف را باز كنند. اين بــازي قطعا زيباترين بازي هفته نخســت ليگ هلند بود. ديداري كه 6 گل در خود جاي داد و جذابيت در آن موج ميزد.

جدا از جذابيت اين بازي، نكته جالب هفته نخست اردي ويژه، گل زدن مهاجماني بود كه قريب به اتفاق آنها فصل قبل براي كسب عنوان آقــاي گلي و كفش طال با هم رقابت ميكردند. بهعنوان نمونه همين رضا قوچان نژاد و ميمون ماهي كه براي هيرنفين و خرونينخن گل زدند يا نيكوالي يورگنسن كه توانست دروازه توئنته را باز كند.

به نظر ميرسد در فصل جديد ليگ هلند هــم رضا قوچان نــژاد، نيكوالي يورگنســن و همين ميمون ماهي مدعيهاي اصلي كســب كفش طال هستند. بازيكناني از ايران، دانمارك و مراكش كــه همين هفتــه اول ميخ خود را محكم كوبيدند و نشــان دادند براي آقاي گلي دورخيــز كردهاند. شــايد مهاجماني ديگر هم به دايــره مدعيهاي آقاي گلي اضافه شــوند اما اصلي ترينها همين ســه بازيكني هستند كه مثل فصل قبل درخشــيدند و ثابت كردند چارچوب شناسهايي قهار هستند.

به نظر ميرسد در فصل جدید لیگ هلند هم رضا قوچان نژاد، نیکوالي یورگنسن و همین میمون ماهي مدعيهاي اصلي كسب كفش طال هستند. بازیکناني از ایران، دانمارك و مراكش كه همین هفته اول میخ خود را محکم كوبیدند و نشان دادند براي آقاي گلي دورخیز كردهاند

 ??  ?? به نظر ميرسد در فصل جدید لیگ هلند هم رضا قوچان نژاد، نیکوالي یورگنسن و همین میمون ماهي مدعيهاي اصلي كسب كفش طال هستند. بازیکناني از ایران، دانمارك و مراكش كه همین هفته اول میخ خود را محکم كوبیدند و نشان دادند براي آقاي گلي دورخیز كردهاند. شاید مهاجماني...
به نظر ميرسد در فصل جدید لیگ هلند هم رضا قوچان نژاد، نیکوالي یورگنسن و همین میمون ماهي مدعيهاي اصلي كسب كفش طال هستند. بازیکناني از ایران، دانمارك و مراكش كه همین هفته اول میخ خود را محکم كوبیدند و نشان دادند براي آقاي گلي دورخیز كردهاند. شاید مهاجماني...
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran