Iran Varzeshi

استراليا را دست كم گرفتيم یا روز واليباليست­ها نبود؟

-

ســرمربي تيم ملي واليبال بانوان ايران بعــد از باخت ايــن تيم مقابل استراليا در رقابتهاي قهرماني آسيا، اظهارنظر قابل تاملي دارد، او از دست كم گرفتن حريــف ميگويد. اين در حاليست كه اين جمله معموال زماني به كار ميرود كه تيمي شرايط خوبي داشته باشــد اما حريفي را دست كم بگيرد و ببــازد. حاال اينكــه چرا در مورد تيمي كه در رقابتهاي قهرماني آسيا و در چهار مسابقه، فقط توانسته مالديو را شكســت دهد، اين جمله به كار ميرود، قابل تامل است.

تيم ايران كه نتوانســت به جمع هشــت تيم برتر صعود كند، دور دوم رقابتهايش در قهرماني آسيا را براي ايســتادن در يكي از ردههاي نهم تا چهاردهم آغاز كرد و اين در حاليست كه در اين مســير با نتيجه ۳ بر يك مقابــل اســتراليا باخت. بعــد از اين شكســت اكرم قهرماني، سرمربي تيم ملي ايران ميگويــد: «بازيكنان تيم ملي در ست نخســت عملكرد خيلي خوبي داشتند. سرويسهاي خوبي هم زدند، بــه خوبي روي تور دفاع كردند و منسجم و قوي بودند. ولي متاسفانه از گيم دوم به بعد حريف را دست كم گرفتنــد و به همين دليل هم بازي را در نهايت به اين تيم واگذار كرديم. از نظر من در اين بــازي، روز تيم ملي واليبال ايران نبود و بچهها نتوانستند روند خوبي را كه در ست نخست آغاز كردند در ادامه حفظ كنند.»

او حرفهايش را اينطور به پايان ميبــرد: «از اصليتريــن داليلي كه باعث شــد پيروزي در اين بازي را از دســت بدهيم، اين بود كه بازيكنان تصــور نميكردند اســتراليا اين قدر قوي ظاهر شــود. بــا اينكه يك بازي تداركاتي هم با اين تيم داشــتيم اما بازيكنان اســتراليا در اين بازي خيلي بهتر بودنــد. به طور كلــي تيمهاي آسيايي پيشرفت خوبي كردهاند و اين موضوع روي عملكرد تيم ايران كمي تاثير گذاشت.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran