Iran Varzeshi

كاستا: هيچ مربي با پيامك عذر بازيکنش را نميخواهد

-

دقايق زيادي از زمان به ثمر رســيدن گل سوم برنلي برابر چلسي در استمفوردبر­يج توسط سم ووكس كه تيم ميهمان را در كمال ناباوري در پايــان نيمه اول 3 بر صفــر پيش انداخت، نگذشــته بود كه زنگ در منــزل خانواده ديگو كاســتا در شمال شــرقي برزيل به صدا درآمد. به بهانه شــروع فصل جديد ليــگ برتر و آغاز مأموريت چلسي براي دفاع از عنوان قهرمانياش در اين رقابتها، نشريه ديليميل خبرنگار خود را بــدون اعالم قبلي و بدون دعــوت به زادگاه مهاجم تبعيد شــده آبيپوشان لندن فرستاد تا احوال او را دور از تيمي كه فصل گذشته نقش پررنگــي در قهرماني آن ايفا كرد، جويا شــود. چهره مهاجم سابق اتلتيكوماد­ريد با لپهاي پر از باد و سري كه تكان ميداد، نشان ميداد كه او چندان از تماشاي ميهمان ناخوانده خوشحال نيســت. او با يك نيشــخند و پرســش سوالي معنادار گفت: «اوضاع بر وفق مراد چلسي است، نيست؟ كارت قرمز (گري كيهيل در دقيقه 14 بازي) روند مســابقه را تغيير داد اما به هر حال، شــما از راهي طوالني آمدهايد و من هم چيزي براي پنهــان كردن ندارم. بيــا داخل.» به اين ترتيب خبرنــگار ديليميل اجازه ورود به منزل كاســتا را پيدا ميكند و پس از آنكه از ســوي والدين كاستا مورد استقبال واقع ميشود، با او به تماشاي بازي مینشيند. بازي كه با شكست 3 بر 2 چلسي تمام شد، ستاره برزيلياالص­ل كه پدرش نام او را بــه خاطر عالقهاش به مارادونا، ديگو گذاشته و فصل گذشته 20 گل در مسير رسيدن چلسي به قهرماني ليگ به ثمر رساند، درباره اوضاع و احوالش در تابستاني كه خودش آن را عجيــب توصيف ميكند، ســر صحبت را باز كرد. او گفت: «ليگ برتر بهترين اســت. اين لحظات (چنــد دقيقه پاياني بــازي بعد از گل دوم چلسي توســط داويد لوئيز)، دنبال كردن مســابقهاي كه چند ثانيه به آخرش باقي مانده است؛ اين همان چيزي است كه برايش زندهايم. بازي آرسنال را برابر لسترسيتي ديدي؟ ديوانه كننده بود. بعد ليورپول (در خانه واتفورد) 3 بر 3 در دقيقــه آخر! روني هم براي اورتون گل زد اســت. من آدم نبودم اگــر چنين لحظاتي را از دست ميدادم.»

كاســتا اما ميگويد كه انتظار ندارد كونته از او درخواســت كمك كند و بــه او بگويد كه به چلســي برگردد. او گفت: «نه. من برنخواهم گشــت. شــما ميدانيــد كــه مربي تيــم مرا نميخواهد. منتظرم كه چلســي مــرا بازيكن آزاد اعالم كند. من نميخواســت­م بروم. راضي بودم اما زماني كه مربــي تو را نميخواهد بايد بروي. اگر از تمام همتيميهايم بپرســيد، آنها هم همين را به شــما خواهند گفت. آنها به من پيام ميدهند كه دلمان برايت تنگ شده است و دوســتت داريم. من هميشه با آنها در تماس هستم بخصوص با سسك فابرگاس، داويد لوئيز و ويليان. ما در واتســاپ يــك گروه داريم. آنها حالم را ميپرســند و مرا به خاطر همان چيزي كه هستم دوســت دارند. اگر اينطور نبود پيام نميدادند كه دلشان برايم تنگ شده و دوستم دارند.»

پس ايراد كار كجا بود؟ كاســتا ميگويد: «نميتوانم به جاي ســاير افراد حرف بزنم. من فقــط ميتوانم از طرف خــودم حرف بزنم. من فصل فوقالعادها­ي داشــتم. در تمام بازيها تا آخرين دقيقه جنگيدم.»

اوضاع در فصل گذشــته اما هميشه بر وفق مراد كاســتا نبود. مــاه ژانويه ديليميل فــاش كرد كه كاســتا در زميــن تمريني با خوليو توس، مربي بدنســاز چلسي درگيري لفظي پيدا كرده است. بازي بعدي كاستا در تركيب چلســي نبود و كونتــه آن را به كمر درد بازيكن اسپانياييا­ش ربط داد كه كاستا آن را رد كــرد. او گفت: «نه، نه. من كمر درد نداشتم. بيرون گذاشته شدنم از تيم مجازات من براي به خاطر نشان ندادن رفتار مناسب بود.»

بعد شــايعه وسوســه شــدن كاســتا به سوپرليگ چين منتشر شد و اينكه او در آستانه توافق با يك باشــگاه چيني قرار دارد. كاســتا دربــاره آن شــايعه هم گفت: «در مــاه ژانويه، براي مربي اتفاقاتي افتاد. من در آستانه تمديد قراردادم بودم اما باشــگاه ايــن روند را متوقف كرد. فكر ميكنم كه كونته پشت آن ماجرا بود. او از باشــگاه خواســته بود كه دست نگه دارد. برنامههاي او بســيار واضح و قطعي اســت. من او را چنين آدمــي ميبينم. او عقايد خودش را دارد و اين تغيير نميكند. من براي او بهعنوان يك مربي بزرگ احترام قايلم. او كارش را خوب انجام داده اســت و ميتوانــم تواناييهاي فني او را درك كنــم اما بهعنوان يك انســان نه. او از آن دســته مربياني نيســت كه با بازيكنانش رابطه نزديك و صميمانهاي دارند. بالعكس او از بازيكنانش بســيار دور است. او مربي نيست كه كاريزما داشته باشد.»

صحبت از كاريزما كه شــد، كاستا اعتراف كرد كه ژوزه مورينيو سرمربي سابقش در چلسي كه حاال هدايت منچستريونا­يتد را برعهده دارد، يكي از كســاني بوده كه پس از تبعيد شدن او از چلســي جوياي احوالش بوده است. او گفت: «ژوزه بــا من تماس گرفت، مســتقيما به خط خودم زنگ زد و گفت فقط ميخواســته ببيند كه حالم خوب است و اينكه اوضاع چگونه است. من هم براي او آرزوي موفقيت كردم. من هرگز با ژوزه مشكلي نداشتهام. بالعكس رابطهام با او بســيار خوب بوده است. همه ما دو فصل پيش وقتي كه اوضــاع تيم به هم ريخت و در نهايت مورينيو اخراج شد بسيار ناراحت بوديم.»

كاستا درباره وضعيت فعلي چلسي و آلوارو موراتايــي كه آمده تا جاي خالــي او را پر كند هم گفت: «اتفاقاتي كه االن دارد براي چلســي رخ ميدهد تلخ است. آن پيام كونته، من درك ميكنــم وقتي كه يك مربــي بازيكن متفاوت ميخواهد. موراتا بازيكن بزرگي است. او در رئال مادريد فصلي فوقالعاده داشت و با وضعيتي كه بــازار نقل و انتقاالت پيدا كرده فكر ميكنم كه قيمتش بهعنوان يك بازيكن جوان و بااستعداد خيلي باال نبود. او در چلســي موفق خواهد شد امــا براي انجام هر كاري شــيوهاي وجود دارد. شما با پيامك عذر يك بازيكن را نميخواهيد.

بايد صادق باشــيد و رودررو حرفتان را با مخاطبتــان بزنيد. زماني كه كونته به من پيام داد كه ديگر مرا نميخواهد در اردوي تيم ملي اسپانيا و تنها در اتاقم نشسته بودم. شوكه شــدم. آن پيام را به همتيميهايم نشان دادم و آنها هم باورشــان نميشــد. آن موقــع عصباني بــودم. االن اما آرامترم. من پيامش را هم پاك نكردهام. اگر كسي بخواهد مرا به دروغگويي متهم كند ميتوانم آن پيام را نشــانش دهم. پيام او خيلي واضح و نوشته بود كه ديگر روي من حساب نميكند و برايم در آينــده آرزوي موفقيت ميكند. نقطه. حاال من ميخواهم بــه اتلتيكو مادريد بروم. با مدير ورزشي باشــگاه هم صحبت كردهام و به او گفتم اگر مربي مــرا نميخواهد، ميخواهم به اتلتيكو بروم. من پيشــنهاده­اي ديگري هم داشــتم كه آنها را رد كردم. باشگاه ميخواهد مرا به چينيها يا ساير باشگاهها بفروشد اما من به خاطر آشــنايي با زبان اسپانيايي ترجيح ميدهم كه به مادريد برگردم. ديگو سيمئونه هم مرا ميخواهد. من هميشــه با او رابطه خوبي داشتهام. آنجــا هــواداران به مــن احترام ميگذارند.»

بوروســيا دورتموند عثمان دمبله را تا اطالع ثانوي از حضور در اين تيم محروم كرده اســت. دمبله پنجشنبه صبح، بــدون اجازه در تمرينات غايب بود. او ميخواهد به بارســلونا برود و گفته ميشــود ممكن است دست به اعتصاب بزند.

ايــن باشــگاه آلمانــي حاضر به مذاكره بر ســر او اســت امــا قيمت بااليــي برايش در نظر گرفته اســت. آنهــا 120 ميليون يورو بــراي او در نظر گرفتهاند كه بــه نظر خود دمبله مبلغ بســيار بااليي اســت، چرا كه او در ســال گذشــته با قيمت تنها 14 ميليــون يورو به دورتموند پيوســت. سوپرجام اسپانيا مقامات دورتموند به دمبله وعده داده بودنــد كه در صورتي كــه بخواهد به تيمي بزرگ برود، اجازه رفتن را به او خواهند داد. دمبله اكنون مجبور است بهتنهايي تمرين كند. بازي برگشت چهارشنبه 25 مرداد رئال مادريد ...................................................... بارسلونا 03:1(بامداد پنجشنبه)

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran