Iran Varzeshi

سایپا آخرین فرصت شجاعیان

مصدومان اســتقالل كــه برگردند يكي يكــي بازيكنان نا آمادهاي كــه اكنون در تركيب اســتقالل حضور دارنــد و اعصاب همه را خــرد كردهاند، بايــد از تركيب اصلي كنار گذاشــته شــوند. نمونهاش داريوش شــجاعيان كه تا پايان هفته ســوم هرگــز نتوانســته انتظارها را

-

بدون شك اگر حيدري شرايط بازي در تركيب استقالل را داشت، شايد از همين بازي شجاعيان به نيمكت منتقل ميشد اما ادامه غيبتهاي شماره 2 آبيها موجب شده دوباره اين شانس براي شجاعيان ايجاد شود تا در تركيب اصلي استقالل به ميدان برود.

اســتقالل در حالــي رخ در رخ ســايپا قرار ميگيرد كه خســرو حيدري را همچون بــازي قبل در اختيــار ندارد. ايــن بازيكن بــا مصدوميت مواجه اســت و هنــوز زمان دقيقي براي بازگشــت او اعالم نشده است. غيبت حيدري شــايد در نگاه اول مشكالت آنچنانــي را پيش روي اســتقالل قرار ندهد اما اين موضوع موجب تداوم حضور داريوش شجاعيان در تركيب استقالل خواهد شد.

بازيكني كه در ۳ بازي استقالل نمايش خوبي نداشته و با انتقادهاي بسياري مواجه بوده است.

شــجاعيان كه با قيمتي قابل توجه به اســتقالل آمد و سران باشــگاه براي راضي كردن هواداران تنهــا مبلغي نزديك به يك و نيــم ميليارد تومان بابــت حق رضايتنامه ايــن بازيكــن پرداخت كردند، تــا به امروز نتوانسته نقش يك هافبك آزاد تاثيرگذار را در اســتقالل به خوبي ايفا كند. اين وضعيت ميتواند ناشي از عوامل بسياري باشد. شايد شــجاعيان هنوز به لحــاظ روحي و رواني با شرايط بازي در اســتقالل خو نگرفته باشد و شايد روش بازي استقالل طوري است كه شرح وظايف او چندان مشخص نيست. شايد هم اساسا شــجاعيان به اندازهای كه بزرگ شــده ظرفيتهاي فني نــدارد كه البته اين اســتدالل هنوز مورد تاييد نيســت و قدري زمان ميبرد تا درباره ميزان تواناييهاي اين بازيكن به نتيجهگيري كلي برسيم.

شجاعيان اما زمان آنچناني براي اثبات خــود ندارد و اگــر از فرصتهــاي پيشرو نهايت بهره را نبرد بي شــك در اســتقالل نيمكتنشــي­ن خواهد شد و منصوريان ناچار ميشود از گزينههاي ديگر در پست او بهره بگيرد.

بدون شك اگر حيدري شرايط بازي در تركيب اســتقالل را داشــت، شايد از همين بازي شــجاعيان به نيمكت منتقل ميشــد اما ادامه غيبتهاي شــماره ۲ آبيها موجب شده دوباره اين شانس براي شجاعيان ايجاد شــود تا در تركيب اصلي استقالل به ميدان برود. شجاعيان اكنون در وضعيتي است كه حتي بازيكــن جواني همچون مهدي قائدي هــم ميتوانــد ادامه حضــورش در تركيب اصلي اســتقالل را به مخاطــره بيندازد و او بايــد از بازي آتي نهايت بهــره را ببرد و به قول معروف ميخش را در تركيب اســتقالل به زمين بكوبد.

تبعات‌بازي‌دادن‌به‌پادو

بازگشــت پادواني نيز معادالت تركيب اســتقالل را احتماال با تغييراتي مواجه خواهد كرد.

اگر منصوريــان تصميم به بــازي دادن پادو داشــته باشــد بايد يكي از ميان حسيني يا منتظري نيمكت نشين شود. درباره اين دو نظرات متفاوت اســت. منتظري در بازيهايي كه براي اســتقالل انجام داده چندان به لحاظ بدني آماده نشــان نداده اســت. گرچه پژمان به لحاظ تجربــي عنصري مهــم و تاثيرگذار محسوب ميشــود و در بازيهاي بزرگ آتي ميتواند نقش يك ليــدر تمام عيار را در خط دفاع اســتقالل بازي كند و در بســته ماندن دروازه آبيها ســهمي مهم داشــته باشد. اين منتظري اما با آن منتظري آرماني فاصله دارد و اگر منصوريان تصميم به نيمكتنشــي­نياش بگيرد، چنــدان عجيب نيســت. البته در اين برهه به نظر ميرســد كه منصوريان همچنان به تداوم حضور اين بازيكن در قلب خط دفاع تاكيد داشته باشد كه اگر اين رويه ادامه يابد، حســيني ميتواند گزينه تعويض شدن باشد كه درباره حســيني هم بزرگان اســتقالل به منصوريان گفتهاند تــا جايي كه ميتواند اين مدافع را در تركيب حفظ كند تا در آيندهاي نه چندان دور استقالل صاحب مدافعي جوان اما باتجربه باشد. در نتيجه كار براي انتخاب زوج قلب دفاع ســخت ميشود و شــايد در نهايت شــاهد نيمكتنشــي­ني پادو در بازي با سايپا باشــيم. به هر حال آنچه مســلم است اينكه اســتقالل امروز به دليل تعدد بازيكن همواره با اين معماهاي پيچيده تركيب مواجه اســت و در هر بازي شــاهد نيمكتنشيني بازيكناني خواهيم بود كه هر يك براي تيمهاي متوسط ليگ ميتوانند نقشي محوري ايفا كنند. توفيق اجباري براي يعقوب

همــه ميداننــد كه منصوريــان پيش از شــروع ليگ براي حفظ يعقوب كريمي دچار ترديدهاي بســياري بود و قصد داشت نام اين بازيكن را از ليست اســتقالل كنار بگذارد. در نهايت اما ســرمربي استقالل تصميم به حفظ ايــن بازيكن كه محصــول آكادمي باشــگاه استقالل اســت، گرفت تا كريمي شانس بازي در استقالل را داشــته باشد. گرچه اسمش را حاال كه ميالد زكيپور مصدوم شده نميشود شــانس گذاشــت و يعقوب كريمي بيشتر به عنصــري الزم و بايدي در تركيب اســتقالل بدل شــده و منصوريان بر حســب نياز به اين بازيكن در پست دفاع چپ بازي ميدهد. بدون شــك اگر كريمي هم قدر فرصتهايي كه در اختيارش قرار ميگيرد را خوب بداند، ميتواند به بازيكني كليدي در تركيب اســتقالل بدل شــود. چيزي كه از او در بازي با تراكتورساز­ي ديديم اينگونه بود كه منصوريان هم دربارهاش گفت: «از بازي يعقوب راضي ام.»

اسماعیلي‌برسد‌جاي‌شجاعیا ‌ن ‌تن ‌گتر‌م ‌يشود

فرشيد اسماعيلي هم از جمله مصدوماني است كه در تمرينهاي روزهاي اخير حضوري فعاالنه در تركيب اســتقالل داشته است. اين بازيكــن اما به داليلي هنوز آمــاده حضور در تركيب نيســت اما گفته ميشود از هفتههاي آتي ميتواند استقالل را ياري كند. با بازگشت اســماعيلي به طور قطع جا براي شــجاعيان تنگتر ميشود. البته شجاعياني كه در ۳ بازي نخست ليگ ديديم وگرنه حتي يك درخشش هم كافي اســت تا اين بازيكــن حضورش در تركيب هفتههاي آينده استقالل را هم تضمين كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran