Iran Varzeshi

عاليشاه: نه با تراكتور صحبت كردم، نه با پرسپوليس برای نيم فصل دوم بالتکليفم

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

چهارسال حضور در پرسپوليس و بستن بازوبند كاپيتاني اين تيم، از اميد عاليشاه يك چهره پرسپوليسي ساخته است. هرچند بعد از جدايياش از پرسپوليس مورد حمله و انتقاد مسووالن باشگاه قرار گرفت و حتي به خاطر جدايي يكباره از اين تيم، او را بي تعصب دانستند اما هيچ كدام از اين اتفاقات از عالقهاش به پرسپوليس كم نكرده. حتي چند روز پيش توضيح داد كه قرار بوده در ابتداي فصل براي گذراندن خدمت سربازي راهي تراكتورساز­ي شود اما با توجه به اينكه مهدي طارمي و رامين رضاييان با ترك ناگهاني تيم راهي تركيه شده بودند، قراردادش را با پرسپوليس تمديد كرد. حاال عاليشاه بدترين دوران فوتبالياش را ميگذراند. نه به خاطر سربازي ميتواند به پرسپوليس برگردد و نه ميتواند به تراكتورساز­ي برود. وضعيتش نامشخص است و خودش هم نميداند كه در نهايت چه سرنوشتي در انتظارش است اما اين اطمينان را دارد كه هرگاه بازگردد خيلي زود به روزهاي اوجش ميرسد و همه اين روزهاي دوري را جبران ميكند.

روزهاي سختي را ميگذراني.

خيلي روزهاي ســختي اســت. پنج، شــش ماه اســت كه از فوتبال دور هستم و اين براي يك بازيكن مرگ است. يك بازيكن فوتبال با بازي كردن است كه نفس ميكشد و انرژي ميگيرد اما اين دوري واقعا شــوك بزرگي بود كه به من وارد شد.

هيچكس تصورش را نميكرد چنين اتفاقي بيفتد!

هنوز كه هنوز اســت باورم نميشود چطور اين بدشانسي به سراغ من آمد.

به هرحال هر چه بوده تمام شده و اينطور كه شنيده ميشود تا چند هفته ديگر بايد به تمرينات تراكتور برويد.

من اطالعي از اين موضوع ندارم. به هر حال اگر قرار باشد نيمفصل دوم براي تراكتورساز­ي بازي كني بايد از چند هفته قبل تمريناتت را با اين تيم شروع كني.

هنوز تكليف من مشــخص نيست و هيچ صحبتي هم با باشگاه تراكتورساز­ي در اين رابطه نداشتهايم.

مگــر احتمال ديگــري جز بازي كردنت براي تراكتورســ­ازي هم وجود دارد؟

فعال مشخص نيست. هنوز بالتكليف هستم و نميدانم براي نيمفصل دوم چه كار بايد انجام دهم.

يعني احتمــال دارد كه بتواني به پرسپوليس برگردي؟

خب من فعال ســرباز هســتم و بايد دوران ســربازيام را بگذرانم و بعد از آن به پرســپوليس برگردم چون من با پرسپوليس قرارداد دارم و بازيكن اين تيم هستم.

اما در مصاحبهاي گفتهاي نيمفصل كه مشــكلت برطرف شود ميتواني به پرسپوليس برگردي.

نه از من ســوال كردند كه آيا باشگاه پرسپوليس پيگير وضعيتت هست؟ من هم گفتــم نه پيگيري خاصي انجــام ندادهاند و تماسي با من نگرفتهاند.

وقتي سربازيات هنوز تمام نشده، باشگاه چه كاري براي حل مشكلت بايد انجام دهد؟

من هم نميدانم. اين ســوالي بود كه از من پرسيدند و من هم گفتم هيچ پيگيري خاصي انجام نشده است.

حاال در اين مدت دوري، تمريناتت به گونهاي بوده كــه آمادگي بدنيات حفظ شود؟

خدا را شــكر شــرايط بدنيام خيلي خوب اســت. به طور كلي من اگر يك سال هم با تيم تمرين نكنم، دو هفتهاي ميتوانم به شرايط ايدهآل برگردم چون سابقه چنين اتفاقاتي را داشتهام و ميدانم كه خيلي زود با تمرين به شرايط بازي برمي گردم. اتفاقا اين دوري از فوتبــال انگيزه هايم را هم مضاعف ميكند تا بتوانم بهتر از قبل برگردم. به خاطر هميــن اطمينان ميدهم كــه اين دوري به هيچ عنوان باعث افت من نخواهد شد.

در اين مــدت قطعــا بازيهاي پرســپوليس را پيگيــري ميكني و حسابي با بردهايش خوشحال ميشوي.

مــن چهار ســال و خــردهاي براي پرســپوليس بازي كــردهام و حاال هم براي خدمت ســربازي از اين تيم جدا شدهام و به تراكتور رفتهام. هنوز با پرســپوليس قرارداد دارم و طبيعي است كه بازيهاي اين تيم را پيگيري كنم و با بردهايش شاد شوم.

خيليهــا معتقدنــد ايــن تيم پرســپوليس اين فصل هــم ميتواند قهرمان شود. مطمئنا همينطور است. پرسپوليس شرايط ايدهآلي دارد. بازيكنان تيم چند سال است كنار هم بازي كردهاند و همين موضوع باعث ميشود كه نتيجه بگيرند. پيش خودت فكر نميكني كه اين روزها جايت چقدر در پرسپوليس خالي است؟ خــب خيلــي اين دوري بــراي من سخت است. اتفاقا گهگاه كه حسين ماهيني يا همتيميهايم در پرسپوليس با من تماس ميگيرند، ميگويند جايت اينجا خيلي خالي اســت. به هر حال اميــدوارم بتوانم هرچه زودتر برگردم.

با توجه به اينكــه به احتمال زياد بايد نيمفصل دوم براي تراكتورســ­ازي بازي كني، نظرت درباره نتايج اين تيم چيست؟

من چهار سال و خردهاي براي پرسپوليس بازي كردهام و حاال هم براي خدمت سربازي از اين تيم جدا شدهام و به تراكتور رفتهام. هنوز با پرسپوليس قرارداد دارم و طبيعي است كه بازيهاي اين تيم را پيگيري كنم و با بردهايش شاد شوم.

خب طبيعي اســت كه تراكتورســ­ازي با توجه به شرايطي كه دارد، نتوانسته در بازيهاي اول امتيازهاي الزم را كســب كند. البته به نظر من اين تيم خوب بازي كــرده اما گاهي اوقات شــانس هم با تراكتورساز­ي يار نبود و همه اينها باعث شــده كه در ســه هفته اول، نتيجه خوبي نگيرد. فكر ميكني اين تيم بتواند در ادامه اين شروع بد را جبران كند؟

تراكتورســ­ازي ظرفيتهاي زيادي دارد و مطمئن باشــيد كه در ادامه شــرايط اين تيم اينطور نميماند. همين حاال هم تراكتور بازيكنان خوبي دارد و حمايت هوادارانش را دارد كه اينها ســرمايهها­ي بزرگي براي يك تيم به حســاب ميآيند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran