Iran Varzeshi

دو پيروزي و يك شكست سهم قلعهنويي

-

در هفتــه چهارم ليگ برتر شــاهد يك شــهرآورد هســتيم آن هــم از نوع اصفهانــيا­ش كــه بــي ترديــد يكي از حساسترين بازيهاي اين هفته خواهد بود.

جايــگاه تيمها و بخصــوص پيروز نشدن سپاهان در سه بازي قبلي اهميت اين شهرآورد را بيشتر هم ميكند. بازي روز پنجشنبه از چند جهت قابل بررسي اســت. اول اينكه اميــر قلعهنويي براي اولين مرتبه شــهرآورد اصفهان را با تيم ديگري غير از سپاهان (ذوبآهن) تجربه ميكند. قلعهنويي تا امروز در چهار بازي رسمي و يك بازي تداركاتي اين بازي را تجربه كرده است.

اولين تجربه او به ليگ نهم و به سال 88-89 مربوط ميشود. قلعهنويي در آن فصل هدايت ســپاهان را برعهده داشت كه بــازي اول را با گلي كــه محمدرضا خلعتبري در دقيقــه 28 براي ذوبآهن زد بــا نتيجه يك بر صفــر باخت. اما در بازي برگشــت با دو گل هادي عقيلي در دقيقه 36 از روي نقطه پنالتي و ميلوراد يانوش در دقيقه 54 با حساب 2 بر صفر به پيروزي رسيد تا شكست بازي رفت را جبران كنــد. قلعهنويي آن فصل قهرمان شــد و قراردادش را هــم تمديد كرد. او در دو بازي ليگ دهم هم در شــهر آورد اصفهان دو تساوي گرفت.

بــازي رفت يــك بر يــك و بازي برگشــت بدون گل. سپاهان در آن فصل هم براي دومين مرتبــه متوالي قهرمان شــد. پنجمين شــهرآورد اصفهان براي امير قلعهنويي كامال متفاوت بود چون او بر خالف چهار بــازي قبلي اين بار روي نيمكــت ذوبآهن اصفهان نشســته بود و تقابــل اين دو تيــم در قالب يك بازي تداركاتي پيش فصل بود كه براي اولين مرتبه اتفاق ميافتاد.

قلعهنويــي در اين بــازي با دو گل به پيروزي رســيد. مرتضــي تبريزي در دقيقــه يازدهم و محمدرضا عباســي در دقيقه ســي و هفتم گلهــاي ذوبآهن را زدند. اين پيــروزي قطعا تاثير روحي روانــي خوبي براي شــاگردان قلعهنويي در آســتانه تجربه ششمين شهرآوردش خواهد داشت.

بــراي قلعهنويــي بازي پنجشــنبه بازي بســيار ســختي خواهد بود چون تيــم همشــهرياش در شــرايط خوبي قرار ندارد و ســرمربياش هم تحت فشار است. سرمربي ذوبآهن براي كم كردن فاصلــهاش با صدر فقط بــه پيروزي در اين بازي فكر ميكند و مصدوميت چند بازيكن اصلياش از مهمترين دغدغههاي اين روزهاي سرمربي است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran