Iran Varzeshi

9 امتياز بيوفا

-

پرســپولیس تنها تیم 9 امتیازي لیگ برتر اســت و اگر بازي چهارم را هم ببرد، براي دومین بار در تاریخ لیگ را با 4 پیروزي شروع کرده. پرسپولیس نخستین باري که لیگ را با 4 پیروزي شروع کرد، قهرمان شد و براي اینکه بهترین شروع تاریخ لیگ برتر را به نام خود بزند، به سه پیروزي دیگر نیاز دارد. برانکو و تیمش البته امیدوارند سرنوشت تیمهاي 9 امتیازي فصلهاي پیش گریبانشان را نگیرد. تیمهایي از این دست؛

ليگ اول، پيكان؛ نخســتین تیمي که در تاریخ لیگ برتر به سه برد پشــت سر هم رسید، پیکان اســت. این تیم در فصل 80-81 شروع توفاني داشــت و با مربیگري حمید علیدوستي سه بازي اول خود را برد. پیکان در بازي چهارم شکست خورد و در نهایت هفتم شد. علیدوستي هم براي فصل بعد جاي خود را به بیژن ذوالفقارنس­ب داد.

ليگ دوم، فجرسپاسي؛ تیم غالمحســین پیرواني در هفته چهارم به مساوي رسید و موفق نشد با تجربه 4 پیروزي، رکورد پیکان را بشکند. فجر در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت.

ليگ سوم، فوالد، پرســپوليس و ذوبآهن؛ سه تیم در پایان هفته ســوم 9 امتیازي شدند. پرســپولیس که با وینکو بگوویچ در پایان هفته ســوم 14 گل زده بود و توقفناپذیر به نظر ميرســید، در هفته چهارم شکســت خورد. فوالد با لوکا بوناچیچ در هفته چهارم باخــت اما ذوبآهن توقفناپذیر بود. این تیم با هدایت رســول کربکندي نخستین تیمي شد که در لیگ برتر در پایان هفته چهارم 12 امتیازي شــدنش را جشن گرفت. ذوبآهن دست بردار نبود و پنجمین برد متوالي را هم به نام خود ثبت کرد اما در هفته ششــم ترمزش را کشیدند و در پایان فصل چهارم شد. پرسپولیس و فوالد هم که مثل این تیم لیگ را با 9 امتیاز شــروع کرده بودند، در ردههاي پنجم و سوم قرار گرفتند.

ليگ چهارم، ســايپا؛ با 9 امتیاز شــروع کــرد و فصل را با سیزدهمي در لیگ به پایان رساند.

ليگ پنجم، ذوبآهن و ســپاهان؛ ذوبآهن ایــن بار با همشــهرياش ســپاهان رقابت ميکرد. دو تیم پس از سه برد متوالي در هفته چهارم شــهرآورد اصفهان را برگزار کردند که ذوبآهن پیروز شد اما این شروع حیرتانگیز هم سبزپوشان را به قهرماني نرساند. آنها ششم شدند و سپاهان هفتم.

ليگ ششم، استقالل تهران و استقالل اهواز؛ هر دو با سه پیروزي کارشان را شروع کردند. استقالل اهواز با فیروز کریمي در هفتــه چهارم چهــار- صفر به پرســپولیس دنیزلي باخت. اســتقالل تهران هم با صمد مرفاوي در آن هفته مساوي کرد تا ذوبآهن همچنان تنها تیمي باشــد که لیگ را با چهار برد شــروع کرده است. استقالل اهواز در پایان دوم شد و استقالل تهران چهارم.

ليگ هفتم، پرسپوليس و سپاهان؛ سرانجام تیمي که لیگ را با سه برد شروع کرد به قهرماني رسید. پرسپولیس با افشین قطبي 4 پیــروزي متوالي را تجربه کــرد و هفته پنجم مقابل راهآهن متوقف شد. ســپاهان هم مثل پرسپولیس کارش را با سه پیروزي شروع کرد اما در هفته چهارم به تساوي رسید. آخر فصل پرسپولیس قهرمان شد و سپاهان دوم.

ليگ هشــتم، ذوبآهن؛ ذوبآهن و ابراهیمزاد­ه سه بازي اولشــان را بردند اما آخر فصل قهرمانــي را با تفاضل گل به استقالل باختند.

ليگ دهم، صنعتنفت آبادان؛ در لیگ نهم براي نخســتین بار در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمي موفق نشد فصل را با سه برد شروع کند اما صنعتنفت تنها تیم 9 امتیازي لیگ دهم در سه هفته ابتدایي بود که در نهایت نهم شد.

ليگ دوازدهم، فجرسپاســي؛ در لیگ یازدهم هم از شروع 9 امتیازي خبري نبود. با آغاز لیگ دوازدهم اما فجرسپاسي با ســه پیروزي صدرنشین شد و در پایان فصل روي پله دوازدهم جدول ایستاد.

ليگ چهاردهم، سپاهان؛ لیگ سیزدهم 9 امتیازي نداشت اما در لیگ چهاردهم سپاهان با کرانچار هر سه بازي اول خود را برد. شکستهاي این تیم از هفته چهارم شروع و پس از چند هفته کرانچار اخراج شد.

ليگ پانزدهم، ســپاهان؛ ســپاهان بهعنوان مدافع عنوان قهرماني فصل را با سه پیروزي متوالي شروع کرد و همه منتظر قهرماني دوبارهاش بودند اما این تیم در نهایت یازدهم شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran