Iran Varzeshi

هومن جعفري

- ‪Houman Jafari‬

اتفاق شماره الف : دو بازیکن در هتل با هم درگیر میشوند و کار به اســتفاده از سالح سرد میکشــد! بالفاصله هر دو بازیکن محروم می شــوند. یکی دو ســاعت بعد محرومیت بازیکنان به تعویق میافتد. دو بازیکن بازی میکنند و بعد اعالم میشود که از حضور در بازی بعدی محروم شدهاند.

ســوال اول : آیا هواداران آن دو تیمی که این دو بازیکن محروم شــده مقابل آنها بازی کردهاند، حق دارند برایشان این ســوال پیش بیاید که چرا این دو بازیکن همان لحظه محروم نشدهاند؟

نتيجه اخالقی : ســراغ اتفاقهــای ب و پ و جرا نگیرید که همه این اتفاقها و تصمیمها شــما را می رسانند به یک نتیجه! اگر گفتید کدام نتیجه؟

عالمت سوال داشــتیم در یکی از ســایتها نظرات کاربران بر سر قضیه میناوند و منصوریان را میخواندیم که دیدیم طرف نوشته: «قضیه به این سادگیها نیست، وقتی منصوریان با شکست فضاحتبار آســیا برمیگردد و به جای تنبیه ، تشویق هم میشود، آن هم از طرف سطوح باالی مدیریت... خب اینجا برای هواداران پرسپولیس این شائبه ایجاد میشود که چه کسانی در آن باال باال ها قصد دارند تا منصوریان را هر طور شده در فوتبال ایران نگه دارند؟!» متوجه می شــوید؟ یعنی چون منصوریــان به تیم اماراتی باخته اما اخراج نشده ، هوادارانی چون ایشان به این نتیجه رســیدهاند که حتما مســووالن یا آدمهای اثرگذار پشت ایشــان هستند و در نتیجه عدهای تالش میکنند ایشان را به فوتبال ایران تحمیل کنند در نتیجه میناوند حق داشته در برنامه تلویزیونی مسخره اش کند! یعنــی بــاور بفرمایید ما داریــم برای چنین انســانهای منطقمداری طنز می نویســیم. طرف هنوز برایش ســوال اســت که چرا منصوریان اخراج نشــده! بعد باور کنید اگر از همین آدم در مورد ایرادهای مدیران ایرانی ســوال کنیم اولین جوابش این اســت که به مربیان فرصت نمی دهند و خیلی زود با یک باخت اخراجشان میکنند! دعای روز : خداوندا! به ما قدرتی عطا کن که هر چه زودتر یک پول و پله ای به هم بزنیم خودمان را بازنشست کنیم!

سرب داغ و ميله طلبــکاران نفت تهران همچنان به دنبــال راهی میگردند که بتوانند طلــب خود را از این باشــگاه دریافت کنند! از آنجایــی که هیچ کدام از راهکارهای اقتصادی موجود برای درآمدزایی نه شــامل حال نفت میشود و نه در لیگ ایران قابلیــت دارد ، تنها راههای باقیمانــد­ه برای طلبکاران نفت همین چند راهی است که به عقل ما رسیده! .1 خودشــان بروند روی هم پــول جمع کنند و صبر کنند تیم ســقوط کند بعد تیم ســقوط کرده نفت را زیر قیمت بخرند ، بعد همت کنند و تیم را به لیگ برتر برگردانند که قیمتش برود باال! .2 گروگانگیری خطرش باالست ولی زود جواب می دهد! یا پول میرســد یا نمی رســد ولی خوبیاش این است که تکلیف آدم را همان لحظه مشــخص میکنند. یا سرب داغ یا میله های زندان یا شاید یک درصد هم رسیدن به پول! .3 یــک انجمن خیریه راه بیندازیم به عنوان انجمن خیریه حمایت از قربانیان انتقال تیم فوتبال نفت! اگر کمی زرنگی هم چاشنی کار شود ســازمان ملل و نهادهای خیریه بین المللی فکر میکنند این بندگان خدا ســاکن یک روستایی بوده اند که در آن نفت کشف شده و اینها از خانه و کاشانه آواره شــدهاند! شاید بشــود از طریق نهادهای بین المللی یک مایهای چیزی جور کرد! کمکهای انساندوســ­تانه هم پذیرفته میشود!

نتيجه اخالقی : البته یک راه حل آســان تری هم هست. اینکه فدراسیون مجوز بازیهای نفت را بازی به بازی صادر کنــد یعنی هر وقت نفت بدهی دو نفر را صاف کرد بگذارند که یک بازی را انجــام دهد. هر وقت بدهی دو نفر دیگر را دادند اجازه بدهند یک بازی دیگر صورت بگیرد. تنها راهی که میشــود نفت را وادار کرد وارد میز مذاکره شود همین است. راه سختش هم که استفاده از تجارب آقای ظریف در برجام است! باالخره مساله نفت و بدهی هایش از پی ام دی که بغرنج تر نیست!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran