Iran Varzeshi

جنگ تجربه و جواني در جونيه

امروز شايد براي بسكتباليست­هاي ايران فينال كاپ آسيا باشد. آنها پس از سه بازي نسبتا ساده در مرحله مقدماتي، به يكباره رسيدهاند به مسابقهاي كه مرز بين موفقيت نسبي و ناكامي محض است! مسابقهاي كه بايد مقابل يكي از بهترين و باتجربه ترين تيمهاي جام انجام شود و تكل

-

سومي ايران در آخرين دوره رقابتهاي آسيايي يك ناكامي محض و نقطه تاريك در كارنامه مان شــد و حاال حذف شدن از دور رقابتهــا قطعا تلختر و تاريكتر خواهد بود. هــر چقدر هم كه بگوييم حاال ديگر صمد را نداريم و كامراني در خانهاش نشسته و آفاق ديگر نيست، مهم نيست!

از آن طــرف هم اگر زورمــان به لبنان پر قدرت آن هم در خانهاش برســد، همين جا ميشــود برايمان فينال و ميتوانيم براي خودمان جشــن قهرمانــي بگيريم. نه اينكه اســتراليا و نيوزيلند ضعيفتر باشند، نه! اما رســيدن تيم متحول شده ما به نيمه نهايي توقعي است كه تقريبا همه از اين تيم دارند و سكو و قهرماني را گذاشتهاند در وهله دوم.

پس اين بــازي مرز خطرناكي اســت. مرزي كه فشــار قابل توجهــي را عالوه بر تماشاگران بسكتبال فهم لبناني روي دوش بچههــاي ايران ميگذارد و نقش اوشــين و حدادي هم سنگينتر از قبل.

تيم ايــران امروز بازيكنــان فوقالعاده و حاال ديگــر باتجربهاي مثل جمشــيدي، يخچالي، كاظمي و حتي مشــايخي دارد اما ايــن بازيكنان تا امروز در صف اول نبودهاند. امروز هم اگرچه حدادي پيشتاز آنها در خط مقدم است اما آنها هم در صف اول ايستادهاند و ميدانند كه فردا بايد براي عملكردشان در كاپ آســيا پاســخ دهند. همه اينها فشاري را روي تيــم ميگذارد كه هــم ميتواند به قد كشــيدن يك شــبه جوانترهاي ايران بينجامد و هم ادامه راهشان را دشوارتر كند.

بــا همــه اينها بخــش خــوب ماجرا اينجاست كه همه چيز دست خودمان است. مثل روز روشــن است كه ميتوانيم لبنان را ببريم. اگر آنها فادي الخطيب 38 ســاله را دارند، تيم ما هم حدادي را دارد كه در زمين همه كار ميكند و البته شــرايط سني بهتر نســبت به لبنان. پس برد لبنان نه تنها دور از دسترس نيســت بلكه بسيار هم محتمل اســت. البته اگر تيم ايران صالبت ديدارهاي گذشته را داشته باشد و برخي اشتباهاتش را هم كنار بگذارد.

تيم سن و ســالدار لبنان در شرايطي از ساعت 22:30 امشــب به وقت تهران در محله جونيــه از ايران ميزباني ميكند كه با شكســت چين تايپه به اين مرحله راه پيدا كرده. لبنانيها به دليــل باخت به نيوزيلند در مرحله گروهي، در جايگاه دوم گروه خود قــرار گرفتند و طبق قانون بــازي ها، براي صعود به مرحلــه يك چهــارم نهايي، بايد با تيم ســوم گروه چهارم ديــدار ميكردند. مســابقهاي كه برابر چين تايپه انجام شــد و لبنانيهــا با برتري 90 بــر 77 راهي يك چهارم نهايي شدند. به اين ترتيب آنها عالوه بر شرايط سني باالتر، يك بازي بيشتر هم از تيم ايران انجام دادهاند كــه ميتواند در صورت گره خوردن بازي و نزديك بودن امتيازها در كوارترهاي پاياني، تيم ايران را در شــرايط بهتر و ســر حالتر نشان دهد.

اينهــا نكات مثبت ما در برابر لبنان بود اما نقطه قوت اصلي لبنان در اين ديدار امتياز ميزباني است كه بايد ديد بسكتباليست­هاي ايران چطور با آن كنار ميآيند و آيا ميتوانند از جو سنگين اين بازي بيرون بيايند و بازي خودشــان را انجام دهند يا خير. اتفاقي كه اگر بيفتد شانس بسيار خوبي براي پيروزي در اين مسابقه داريم.

تيم ايران امروز بازيكنان فوقالعاده و حاال ديگر باتجربهاي مثل جمشيدي، يخچالي، كاظمي و حتي مشايخي دارد اما اين بازيكنان تا امروز در صف اول نبودهاند. امروز هم اگرچه حدادي پيشتاز آنها در خط مقدم است اما آنها هم در صف اول ايستادهاند و ميدانند كه فردا بايد براي عملكردشان در كاپ آسيا پاسخ دهند

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran