Iran Varzeshi

اشک ها و لبخند ها در ليگ يک

- زهرا نیکبخت ‪Zahra Nikbakht‬

هفتــه دوم ليگ يك پــرگل بود. به طوری كه ۶2 توپ از خط دروازهها گذشت. با نتايجی كــه در اين روز به دســت آمد بســياری از معادالت و پيشبينیهای روز اول به هم خورد. شــايد به جرات میتوان گفت كه برای بيشتر بازیها ديگر نمیتوان شــانس زيادی را برای پيروز شــدن تيمی قائل شد.

كپی پاشازاده از دست منصوریان

روز بــازی اســتقالل تهــران و اســتقالل خوزســتان خيلیها منتظر رويارويی حســن بيت سعيد مقابل تيم ســابقش بودند اما عليرضا منصوريان از مهاجــم جديد تيمش حتــی به عنوان بازيكن تعويضی هم اســتفاده نكرد. در بازی نســاجی با گلگهر ســيرجان هم انتظــار میرفت كه مهدی پاشــازاده از رضــا محمودآبادی بازيكــن فصل قبل گلگهر اســتفاده كند چرا كه بگوويچ او را نخواســته بود و قطعا اين بازيكن هم انگيزه زيادی داشت اما سرمربی نساجی مثل عليرضــا منصوريــان عمل كرد و فرصــت بازی به محمودآبــا­دی را نداد. بگوويچ برنده بازی بزرگ هفته شــد و همين كافی بود تا هواداران تيم نساجی در اواخر بازی عليه تيمشان شعار دهند.

روزهای سخت كالنتری

فجرسپاســی كه در آخرين روز فصل قبل بقايش در ليگ قطعی شد فصل جديد را هم با اصغر كالنتــری خوب آغاز نكرده است. آنها بعد از باخت خانگی مقابل بادران در هفته اول، دومين شكستشــان را هم مقابل ماشينسازی در تبريز با حساب 3 بر يك تجربه كردنــد. فجر بايد خيلی زود به خودش بيايد و كالنتری هم میداند كه اگر در يكی دو بازی بعدیاش هم نتيجه نگيرد ادامه كار خيلی برايش سخت میشود.

شهرداری ماهشهر پدیده فصل

بعد از پايــان بازیهــای هفته دوم، دو تيم جنوبی شــهرداری ماهشهر و نفت مســجد ســليمان به خاطــر تفاضل گل بهتر نســبت به بادران ردههای اول و دوم جــدول را به خود اختصــاص دادهاند. تيم ماهشــهری بعد از ۴ گلی كه به راهآهن در تهران زد در دومين بازیاش با نتيجه ۴ بر 2 شــهرداری تبريز را از پيشرو برداشت. كوروش موسوی به نظر میرسد تيم خوبی را آماده مســابقات كرده است. نفت مسجد ســليمان هم با محمود فكری دو پيروزی متوالــی را بهدســت آورد. آنها اين بار صبا را در قم شكســت دادند. حاال بايد منتظر بــود و ديد اين دو تيم خوب جنوبی تا چه زمانی میتوانند صــدر جدول را در اختيار داشته باشند.

بادران نماینده قدرتمند پایتخت

قبل از شروع فصل خيلیها از بادران به عنوان تيمی كه میخواهد مدعی صعود باشد نام بردند. پيروزی مقابل فجر در شيراز اين باور را قدرت بخشيد و حاال با پيروزی مقابل ايرانجوان بوشهر شايستگیهاي­شان را بيشتر نشان دادند. محمود ربيعی اما برای نگاه داشتن تيمش در باالی جدول رقبای سرســختی دارد. حريفانی كه در بازیهای رودررو می توانند عيارشان را نشان دهند. اينكــه بــادران میتواند به ســهميه ليگ برتری تهرانیها اضافه كند را بايد تا پايان فصل منتظرش بود.

شكست تلخ برای ملوانها

ملوان مقابل اكســين خوب بازی كرد اما راه پيروز شدن مثل اكسين را بلد نبود. باخت آنها در كرج سواالتی را در ذهن ايجاد كرد كه آيا از اين تيم خوب شمالی فقط بايد انتظار پيروزی در انزلی را داشــت. البته كه اكسين بعد از تساوی با گلگهر در سيرجان و شكســت دادن ملوان نشان داد تيم قابل احترامی است. نادر دستنشان امروز كه به انزلی برگشــته بيش از پيش متوجه انتظار هواداران تيمش از خود شده است.

سامره 30 ثانيه كم آورد

بــرای علی ســامره ســرمربی مس رفســنجان خيلی مهم بود كــه در اولين بازی خانگیاش كه اولين تجربهاش هم به حســاب میآمد پيروز شود. اتفاقا او شروع بسيار خوبی داشت و شاگردانش دو مرتبه دروازه آلومينيــو­م اراک را بــاز كردند. اما انگار او بيشتر گل زدن را به تيمش آموخته چون هرچه به دقايــق پايانی بازی نزديك شــديم و فشــار حمالت حريف هم بيشتر شد تيمش را در كار دفاعی متزلزل ديديم. تيم ســامره 30 ثانيه كــم آورد تا پيروزی را جشــن بگيرد. آنها در نهايت به تساوی رضايت دادند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran