Iran Varzeshi

هومن جعفري

- ‪Houman Jafari‬

بونسای و گوشفیل

جلسه رسمي است. کارلوس کی روش در حالي کــه عين داداش کايکو دســتمال قدرتش را به گردن بســته يك گلدان بونساي به محمدرضا ســاکت هديه ميکند و به انگليســي چيزهايي میگويد کــه مترجــم اينگونه ترجمه شــان مينمايد : اين بونســاي، عصاره زندگي در منشــور جذب حرکت دوار اســت. نگاه کردن بــه اين موجود ســبز، به معناي آن اســت که بايد زندگي را از درون آغاز کرد و بر مشکالت فائق آمد و کوشيد تا با شکســت دادن محدوديتها، دنياي جديد را خلق نمود. اگر از عــرض محرومت ميکنند از طول پيش بــرو. اگر از طول مانع از حرکتت ميشــوند در عــرض حرکت کــن. گام بردار و محدوديتها را درهم بکوب و بکوش تا عظمت در نگاهت باشد نه در عينکت! ســاکت که ديد اوضاع فلسفی شده دست کرد و يك گوشــفيل زولبيا گذاشت جلوي کارلوس و از مترجم خواست اين جمالت را ترجمه کند: ببيــن داداش! اين گوشــفيل زولبيــاس. هم شــيرينس هم ترشــس! مزشــم مزه خوبيس. زندگي يعني ترشي و شــيريني آآآکنار هم!يه قلپ بخور، حاال يه گازم از اين بزن، ببين ترش و شيرين کنار هم ميشن ملس! حاال االن گوش تلخــي. دفعه بعدي هم خواســتي گل بخري آ به خودم بگــو راهنماييت کنم ديگه از اين گل خارجي گرونا نکنن توپاچت! وخي که کار دارم! نتيجــه اخالقي : يــادش بخيــر! همين آقاي ســاکت مديرعامل ســپاهان بود مــا راه به راه ميرفتيم اصفهان! آنقدر نرفتيم لهجه اصفهاني طنزهايمان هم ديگر خوب در نميآيد!

کار زشت در گواتماال

ســرويس بينالملل : خبر آمده يکي از روســاي فدراســيون با يکي از مســووالن جنجالي ورزش گواتمــاال زدهاند در کار بيزينس خانه و ماشــين! ما از طريق همين ســتون به معــاون وزير ورزش در گواتماال هشــدار ميدهيم که قرار نيست شما هر کاری خواســتي در ورزش گواتماال بکني! قرار نيست هر کس با شما بساز و بفروش داشت بشود رييس فدراســيون! قرار نيســت هر کس از شما شاسي بلند خريد را شما در فدراسيون نگه داري! ما به زبان خوش هشــدار ميدهيم که يا مثل بچه آدم دســت از اين کارهاي جلف برداريد يا اينکه اطالعات بيشــتري از اين مســاله را رو ميکنيم! فکر کرديد ما نشســتهايم خانهمان نان و ماســت ميخوريم حواسمان به ورزش گواتماال نيست؟

اصل ماجرا

خبر آمده کــه : يوري چاالك که در فصل نقل و انتقاالت به تيم سياه جامگان پيوسته بود به علت اينکه نتوانســت رضايت ميثاقيان را جلب کند از اين تيم جدا شد. ســوال : معموال رضايت آقاي ميثاقيان کي جلب ميشود؛ بعد از ثبت قرارداد يا قبل از ثبت قرارداد؟ تا آنجا که به عقل ناقص ما ميرســد معموال قبل از ثبت قرارداد اســت که ميروند و از يك بازيکن آزمايش ميگيرند و وقتي مطمئن شدند که طرف خوب اســت با او قرارداد ميبندند نه بعد از اينکه طرف را جذب کردند! البته ما چه ميدانيم؟ اصل کار رضايت خاطر اکبرآقاست که حتما جلب نشده وگرنه بازيکن را ديپورت نميکردند که!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran