Iran Varzeshi

کمک میکنیم استقالل مربی خوب خارجی بیاورد

بيش از 50 پرونده در فيفا داریم

-

محمد رضــا داورزني ميگويد بــه دنبال انتخاب بهترين گزينه براي سرمربيگري باشگاه استقال هستيم تا نگراني هواداران را بر طرف كنيم. در مورد مشــكات طارمي نيز بايد باشــگاهها و فدراسيون فوتبال تعهدات بينالمللــ­ي را پيگيري كنند تا اين مشــكات به فيفا و محاكم بينالمللي كشيده نشود.

معاون ورزش حرفــهای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان كه روز گذشته به مراسم افتتاح نخستين آكادمي تخصصي ژيمناســتي­ك رفته بــود، در جمع خبرنگاران حاضر شــد و به اظهارنظر درباره مسائل مختلف ورزش كشــور پرداخت. او ابتدا درباره مشــكل جديد باشگاه پرســپوليس در پرونده شــكايت تيم ريزهاسپور تركيه گفت: «از قبل بايد اين موضوع پيشبيني ميشد. پرونده از مدتها قبــل در فيفا مطرح بــوده و بايد پيشبيني ميكردنــد، اكنــون وزارت ورزش و جوانــان در تاش اســت تا در كنار باشگاه پرســپوليس باشد، چون عاوه بر محروميت، دو پنجره نقل و انتقاالت بسته شده است و جريمه نيــز وجود دارد. اميدواريم كه با همكاري ما و باشگاه پرسپوليس از اين شرايط سخت عبور كنيم.»

او ادامــه داد: «ايــن موضــوع فقط براي باشــگاه پرســپوليس نيست، مجموعه باشــگاهها بايد نسبت به تعهــدات بينالمللي پيگير باشــند و فدراســيون بايد تعهــدات را رصد كنــد و قبل از اينكــه اين موضوعات اساسا به فيفا و محاكم بينالمللي كشيده شود، با كمك باشــگاهها بايد مساله را حل و فصل كنند. وزارت ورزش و جوانان نيــز اين موضوع را پيگيري خواهد كرد. ۰۵ و خردهاي پرونده در فيفا در مورد اين موضوع وجود دارد كه نبايد اجازه دهيم اين تعداد افزايش پيدا كند.»

معاون ورزش حرفــهاي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخاب مربي تيم اســتقال نيز گفت: «انتظارات هواداران باشــگاه اســتقال اين اســت كه شــرايطي كه در فصل گذشته رخ داد و اين تيم از يك بحران ابتدايي فصل نجات پيدا كرد و نايب قهرمان شد، تكرار شــود. اين موضوع نگران كنندهاي براي هواداران اســت، وزارت ورزش و جوانان بــا دقت اتفاقات را رصد ميكند و با هيات رييسه و مديرعامل باشگاه نيز صحبت كرده اســت تا تاش شود از مربي اســتفاده شود كه با سابقه باشــد و كارنامه خوبي در اين حوزه داشته باشد كه بتواند به باشــگاه اســتقال كمك كند تا به شرايط بهتري برســد. اكنون نياز به آرامش بيشتري در باشگاه استقال داريم.»

داورزني ادامــه داد: «هفته هفتم ليگ برتر فوتبال به پايان رسيده است و حدود ۷۲ تا ۸۲ هفته ديگر باقي مانده است. كار سختي اســت كه وسط فصل كادرفني عوض شــود اما با شــرايطي كه در استقال وجود دارد شــخص وزير و وزارت ورزش و جوانان شرايط هواداران اســتقال را درك ميكنند و به هيات مديره اين باشگاه كمك ميكنند تا تصميم درستي گرفته شود و همانطور كه گفتم سرمربي با سابقه و با كارنامه خوبي را براي اين باشگاه در نظر بگيرند.»

معاون وزير ورزش در پاسخ به اين سوال خبرنگاران مبني بر شرايط فدراسيون تيراندازي و راي جديد ديوان عدالت اداري و نقض سخنان خادم توضيح داد: «اينگونه نيســت. روابط عمومــي ديوان عدالــت اداري بحثي را مطــرح كردهاند؛ همانطور كه مــا پيشبيني ميكرديم اعتــراض وارده بر راي ديوان را كــه دادگر مطرح كرده بود، براي انتخابات اول رد كرد. در آخرين تصميمگيري كه اباغ شد، به ما گفته شد كه زودتر اقدامات عملي را انجام دهيم و وزارت ورزش و جوانان بر مبناي دســتور ديوان فرد جديدي را براي سرپرست انتخاب و به صورت قانوني انتخابات را برگــزار كرد اما مجددا ديوان عدالت اداري به اين موضوع ورود كرده و شــعبه ســوم رايي را صادر كرده است و شكايت دادگر را (سال ۳۹) رد كرده اســت اما در همين راي گفته شد كه اقدام عملي ندارد و عما اين نيســت كه هاشمي رييس فدراسيون است و چيزي كه اعام شــده اســت، اقدام عملي ندارد. بحثي كه بر مبناي ديوان عدالت اداري رخ داده اســت، دادگر رييس است و كارهاي فدراسيون پيش ميرود.»

او در ادامــه در پاســخ به اين ســوال كه احتمال بازگشــت قريب بهعنــوان مديرعاملي اســتقال وجود دارد يا خير؟ نيز گفت: «قريب منع قانوني داشــت و از سوي دستگاههاي نظارتي به دليل دو شغله بودنش از او سواالتي مطرح شد كه ترجيح داد استعفا بدهد.»

معــاون ورزش حرفهاي و قهرمانــي وزارت ورزش و جوانان با اشــاره به تغيير مديرعاملي باشگاه استقال ادامــه داد: «در ايــن مــورد بايد هيات مديره باشــگاه تصميمگيري كند. اكنون قرار اســت كه با كمك هيات مديره ظــرف همين چند وقت آينده ســرمربي جديد انتخاب شود تا هواداران راضي باشند.»

او در پاسخ به اين ســوال كه ظاهرا هدايتي مبلغ يــك ميليارد و ۰۰۶ ميليون تومــان را براي رضايتنامه طارمي و رضاييان به باشگاه پرسپوليس پرداخت كرده، نيز اينطور اظهارنظر كرد: «خود باشگاه پرسپوليس بايد اين موضــوع را دنبال كند. از طاهري ســوال كنيد. در مورد جزييات تعهدات و قراردادها آنها در جريان هستند اما باشــگاه پرسپوليس در تاش است كه از اين موضوع خاص شود.»

نخســتين آكادمــي تخصصي ژيمناســتي­ك روز گذشــته با حضور محمدرضا داورزني، معاون توســعه قهرمانــي و حرفهاي وزارت ورزش و جوانان، اســبقيان سرپرســت پيشــين فدراســيون، طباطبايي و عباباف، مســووالن فدراســيون، مدير كلهاي حوزههاي وزارت ورزش و جوانان و اعضای هيات رييسه فدراسيون افتتاح شد. معــاون ورزش حرفهاي و قهرمانــي وزارت ورزش و جوانــان درباره افتتاح اين آكادمــي نيز گفت: «امروز روز خوبي براي ژيمناســتي­ك بود، براي نخســتين بار ايــن آكادمي تخصصي در مجموعــه انقاب به همت و كمك شركت توســعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور و مجموعه ورزشــي ژيمناستيك افتتاح شد كه كارهاي تخصصــي ژيمناســتي­ك در آن صورت بگيــرد. اينجا بهعنوان يــك فضايي تخصصي مطرح اســت و بايد در ســه رشته مادر اين اتفاق رخ دهد. نگاه وزارت ورزش و جوانان به سه رشــته مادر نگاه ويژهاي است كه نه تنها در اين مركز، بلكه بايد در همه استانها چنين آكادمي وجود داشــته باشد تا ژيمناستها كارهاي پايهاي انجام دهند و شرايط فيزيكي بدني آنها مهيا شود. فدراسيون ژيمناســتي­ك عاوه بــر اينكه بايد بــرای اهدافش كه المپيك پيش رو و المپيك بعدي اســت قدم بردارد بايد به ساير رشتههاي ديگر نيز خدمات بدهد و ورزشكاران مســتعدي را براي ساير رشــتهها بسازد. ظرفيت خوبي در رشــته ژيمناستيك ايران وجود دارد، مطمئن هستم كه در فدراسيون ژيمناستيك تاش ميكنند كه اهداف مهمي صورت گيرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran