Iran Varzeshi

ليگ بسكتبال باالخره هشت تيمي ميشود؟

-

وضعيت نامشــخص مديريت ورزشي دانشگاه آزاد باعث شده بيست روز قبل از شروع ليگ برتر بسكتبال، تيم هشتم ليگ معلوم نباشد.

ورزش دانشــگاه آزاد در ماههــاي اخير با روي كار آمــدن فرهاد رهبر رييس دانشگاه آزاد اسامي دستخوش تغييرات زيادي شد. يكي از اين تغييرات در معاونت ورزشي دانشگاه بود كه به اداره كل تربيت بدني تغيير يافت و از واحدي مستقل به زيرمجموعه معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد تبديل شد.

محمد دادكان معاون ورزش دانشــگاه آزاد هم حدود دو هفته قبل از ســمت خود اســتعفا داد و محمدرضا پهلوان، مديركل ورزش همگاني و قهرماني دانشــگاه آزاد اسامي نيز بافاصله خبر از كنارهگيري خود داد.

بعد از استعفاي دادكان در آستانه شروع فصل جديد ليگهاي مختلف ورزشي، هنوز مدير جديد اين مجموعه و بودجه مربوط به ورزش حرفهاي در دانشــگاه آزاد مشــخص نشده اســت. اين در حالي اســت كه فرصتي براي آماده سازي تيمهاي مختلف قبل از شــروع ليگهاي ورزشي وجود ندارد و تاخير بيشتر در تصميم گيري، باعث بازماندن اين تيمها از فصل جديد مسابقات ميشود.

يكي از مهمترين تيمهاي ورزشي دانشگاه آزاد نيز تيم بســكتبال آن است كه با توجه به سومي در فصل گذشته ليگ برتر، سهميه حضور در غرب آسيا را به دست آورد.

با حضور سرپرســت تيم بســكتبال دانشــگاه آزاد در جلســه هماهنگي ليگ برتر، يك جايگاه در فصــل جديد ليگ براي اين تيم محفوظ اســت اما فدراسيون بســكتبال آخرين مهلت پرداخت ورودي و ارائــه مدارك تيمها را پنجم مهــر تعيين كرده و به اين ترتيب تنها چهار روز براي تصميم گيري نهايي دانشــگاه آزاد و تشكيل تيم باقي است.

مهلتي كه با توجه به باتكليفي در مجموعه ورزشــي دانشــگاه براي اين تيم كافي به نظر نميرسد و وضعيت دانشگاه آزاد باعث بي نظمي در ليگ برتر بسكتبال هم ميشــود. محمود مشحون رييس فدراسيون بسكتبال در جلسه هماهنگي ليگ تاكيد كرده بود كه تنها هشــت تيم در فصل جديد رقابتها حضور خواهند داشــت و اگــر تيمي خارج از جمع تيمهاي حاضر در جلســه عاقهمند بــه ورود بود، بايد جايگزين يكي از تيمهايي شود كه در جلسه هماهنگي حضور داشتند.

با وجود عاقهمندي تيمهايي مثل شــهرداري تبريز و اراك به حضور در ليگ برتر، شــرايط نامشــخص دانشــگاه آزاد اجازه جايگزيني نهايي اين تيمها را هم به فدراسيون بســكتبال نميدهد. در اين ميان با توجه به زمانبندي ليگهاي ورزشي مشخص نيست چرا محمد دادكان در هفتههاي آخر مديريت خود براي تيمهاي اين مجموعه از جمله تيم بسكتبال تصميمگيري نهايي نكرد و چرا مديريت دانشگاه آزاد در تعييــن جايگزين دادكان، تعيين بودجه ورزش حرفهاي و تعيين تكليف تيمهاي خود تعلل ميكند؟

شرايط دانشگاه آزاد در حالي در هالهاي از ابهام قرار دارد كه ديگر تيم تهراني به تازگي تكليف خود را مشــخص كرده و در حال آماده كردن مقدمات براي حضور در ليگ برتر اســت. مهرام با انتخاب سرمربي و كادر فني خود، پروسه جذب بازيكن را هــم آغاز كرده و چندين بازيكن جوان را به خدمت گرفته تا در كنار تركيب خود در ليگ دسته اول، تيم ليگ برترياش را تشكيل دهد.

دانشگاه آزاد و مهرام دو تيمي بودند كه اگرچه در جلسه سازمان ليگ شركت كردند اما وضعيتشــان براي ورود به ليگ مشــخص نبود و حاال با مشــخص شدن تكليف مهرام، تعداد تيمهاي قطعي ليگ به عدد هفت رســيده و حاال تنها دانشگاه آزاد است كه وضعيت مبهمي دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran