Iran Varzeshi

زلزله مكزیك، ترکیب را به هم ریخت

-

روز گذشته خبري منتشر شد مبني بر اينكه اتحاديه جهاني كشتي مسووالن فدراسيون ايران را به دليل دخالت دولت در ورزش تهديد بــه تعليق كردهاند! در حاليكه هنــوز توضيح خاصــي درباره اينكه چه دخالتي از سوي دولت صورت گرفته، ارائه نشــده بــود مصاحبهاي از حميد بنيتميم نايب رييس فدراســيون كشــتي منتشــر شــد مبني بــر اينكه اتحاديه جهاني به بند ۵ اساســنامه اين فدراســيون ايراد گرفته است: «اتحاديه جهانــي در اظهارنظــر­ش عنــوان كرده كــه بند ۵ اساســنامه اصالحي را كه در آن نوشته شــده وزير ورزش (يا يكي از معاونان ) بهعنــوان عضو راي دهنده در مجمع حضور دارد، با اساســنامه اتحاديه و اصول خودمختاري فدراسيونها كه در جنبش المپيك ذكر شده، مغاير دانسته و خواهان اصالح آن شده است.»

بعــد از اين اظهارنظر، وزارت ورزش و جوانــان اطالعيهاي را صادر كرد مبني بر اينكه فدراســيون كشــتي در ارسال اساســنامه خــود بــه اتحاديــه جهاني عجله كرده اســت و بايد اين فدراسيون اساسنامه مشترك همه فدراسيونها را به اتحاديه جهاني ارسال ميكرد.

ظاهرا بند ۵ در اساســنامه مشترك همه فدراســيون­ها حذف شــده است و فدراســيون كشــتي هم ميتوانســت با اندكي صبر اين اساســنامه را به اتحاديه جهانــي ارســال كنــد. وزارت ورزش با تشكيل كارگروهي اساســنامه مشترك فدراســيون­ها را تدويــن كــرد كه اين اساســنامه با تصويب در هيــأت وزيران براي تمامي فدراسيونها اجرايي خواهد شد.

كادر فنــي تيم ملي پارا وزنهبرداري پــس از تعويــق مســابقات قهرمانــي جهان به دليل وقــوع زلزله در مكزيك، محل برگــزاري رقابتهــاي جهاني، به ورزشكاران استراحت يك هفتهاي داد.

تيم ملــي وزنهبرداري در آســتانه اعزام به مســابقات معلــوالن جهان در مكزيك بــود كه وقوع زلزله در كشــور ميزبان همــه برنامهها را به هم ريخت و حتي ممكن اســت باعث به وجود آمدن تغييراتي در تركيب تيم اعزامي هم شود. كادر فني تيم ملي، اردوي تيم ملي پارا وزنهبرداري را به دليل تعويق رقابتهاي قهرماني جهان مكزيك تعطيل كرد و به مليپوشان استراحت داد.

هنوز كميتــه بينالمللي پارالمپيك زمان و مكان جديد برگزاري مســابقات جهاني وزنهبرداري را اعالم نكرده است. به همين دليل كادر فني به مليپوشــان يك هفته اســتراحت داده تا مليپوشان بعد از اردوي يك ماهه دچار خســتگي نشوند اما قرار است كه اين تيم از هفته آينــده و به احتمال فــراوان بعد از ايام تاسوعا و عاشورا دوباره به اردو برگردد اما تا زمان جديد برگزاري مســابقات اعالم نشــود نميتوان برنامهريــ­زي صحيحي براي اين تيم انجام داد.

در هميــن حــال تغييــري هم در تركيب تيم ملي به وجود آمده است.

۳۱ نفــر در اردوي آمادگي حضور داشــتند كــه روح ...ا رســتمي و ماني دهباشــي حذف شدند تا ۱۱ نفر در رده سني بزرگســاال­ن و ۶ نفر در رده سني جوانان به مسابقات قهرماني جهان اعزام شوند.

رقابتهــاي وزنهبــردا­ري قهرماني جهــان در مكزيك از اهميت بســياري برخوردار اســت چرا كه در آن ســهميه بازيهاي پارالمپيك توزيع ميشــود و از طرفــي ثبت رده بندي جهاني صورت ميگيرد.

ســيامند رحمان در دســته ۷۰۱+ كيلوگرم، ســامان رضي در دســته ۷9 كيلوگرم، سيدحامد صلحي پور در دسته ۸۸ كيلوگرم، مجيد فرزين در دسته ۰۸ كيلوگــرم و نادر مرادي در دســته ۲۷ كيلوگرم وزنهبردارا­ن پر اميد تيم ملي در اين رقابتها هستند كه شانس موفقيت زيادي دارند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran