Iran Varzeshi

عملكرد بانوان موفقيت آميز بود

-

رسول خادم: كشتي آزاد با قدرت برميگردد

رييس فدراســيون كشــتي بعد از ديــدار با وزيــر ورزش و جوانان در گفتوگويي به تشريح برنامههاي فدراسيون پرداخت.

رسول خادم با اشــاره به عملكرد فدراسيون كشتي درباره بودجه ۵۷۱ ميليــارد توماني اين مجموعه كه ســر و صداي زيادي به پــا كرده اينگونه توضيح داد: «بودجه امســال كشتي ۵۷۱ ميليارد تومان است كه ۵۸ درصد اين بودجه از منابع خارج از فدراســيون تامين ميشود. تصورش را بكنيد كه فدراســيون چقدر بايد از اعتبار خود و مجموعه بزرگانش هزينه كند تا ۵۸ درصد هزينههــاي برنامههايش را خارج از كمكهــاي دولت و حامي مالي تامين كند. چه ميزان انرژي بايد براي اين موضوع گذاشــته شود. اين كار را فدراسيون انجام ميدهد. همان گونه كه سال قبل بودجه ۶۳۱ ميليارد تومان بود و ۵۸ درصد آن از منابع خارجي تامين شــد. اينكه كشــتي كارش را به هر نحوي با تعامالتش انجام ميدهد، فرصتي است كه براي كشتي به وجود آمده و از ظرفيتهــا و تعامالت مديريتي خود اســتفاده ميكند اما اين فشار خيلي سنگيني به مجموعه مديريتي كشــتي وارد ميكند. اگر از اين رشــته بهعنوان ورزش ملي و اول كشور انتظــار داريم، بايد بخشــي از اين فشــارها را كــم كنيم؛ الاقل ميتوانيــم برنامههايي كه به المپيك ختم ميشــود را تحت پوشــش منابع ملي ببريم.»

خادم با اشــاره به درآمدهــاي نقدي اين فدراســيون و هزينههاي آن ادامه داد: «بخشي از هزينههاي فدراسيون نيز منابع نقدي است؛ روزگاري ۶ تيم ملي داشــتيم و امروز ۲۲ تيم ملي آزاد و فرنگي را بدون لحاظ شــدن ظرفيت اضافهتري پوشش ميدهيم. طبيعتــا ما وقتي از رشــتههاي ملي و مدال آور صحبــت ميكنيم كه چند رشته خاص بيشتر نيستند، نياز است كه از منابع ملي توجهاتی ويژه به اين رشتهها شود.»

رييس فدراســيون كشتي با اشاره به مبلغي كه مجلس شوراي اسالمي در اختيار وزارت ورزش و جوانان قرار داده اســت، گفت: «رقم قابل توجهي از منابــع ارزش افزوده به منابع وزارت ورزش افزوده شــد كه اقدام بســيار خوبي بود اما بهتر بود مجلس با دقت بيشــتري سهمي هم براي ورزشهاي المپيكي قايل ميشــد. ما انتظار نداريم بحثهاي توســعهاي وارد بحثهاي حرفهاي شــود اما مگر چند رشته و چند ورزشكار المپيكي داريم؟ شايد در آن رقم بزرگ اين رقمي به حساب نميآمد اما ميتوانست در رشتههايي مثل كشــتي، وزنهبرداري، تكواندو و امروز واليبال كه شانس مدال المپيك دارند بسيار تاثيرگذار باشد.»

خادم با بيان اينكه كشــتي فرنگي نتيجهای تاريخي را در ردههاي پايه كســب كرده، از بازگشت قدرتمندانه كشتي آزاد خبر داد: «ما در چهار، پنج سال گذشــته با همه فراز و نشيبهايي كه داشتيم توانستيم در كشتي آزاد جايگاه خــود را بهعنوان اول و دوم از ســال ۳۱۰۲ تا ۵۱۰۲ حفظ كنيم و همچنين مدعي كسب عنوان قهرماني جام جهاني در سه سال پياپي باشيم. اتفاقي كه در فرانســه افتاد قطعا واقعيت كشــتي ما نيست. كشتي آزاد اين شــرايط را دارد كه بــه زودي قويتر از قبل باز گردد و كشــتي فرنگي نيز حركت خيلي خوبي را آغاز كرده اســت. كشــتي فرنگي امسال در يك رده سني قهرمان و در دو رده سني نايب قهرمان جهان شد. اين يعني يك نتيجه تاريخي براي كشتي فرنگي ايران و من مطمئنم كه اگر فعاليت كشتي فرنگي با همين جديت ادامه پيدا كند ما نتايج پر افتخاري را ســال به سال در اين رشته تكرار خواهيم كرد.»

رييس فدراســيون كشتي درباره عملكرد كشــتي دختران گفت: «چيزي كه در تركمنســتا­ن دارد اتفاق ميافتد حضور زنان ايران در كشتي با كمربند است. بايد بدانيم كه كوراش، كشــتي با كمربند و آليش رشتههايي متعلق به كشورهاي آســياي ميانه هستند و فن و بند اين كشتيها در اختيار آنها است اما كشــتي بانوان در اين رقابتها حضور پيدا كرده و تا االن هم ۸ مدال نقره و برنز را بهعنوان نخستين مدالهاي كشتي بانوان ايران از يك مسابقه بينالمللي معتبر كســب كرده است. اين شروع بســيار خوبي براي حضور قدرتمند ما در فعال كردن با روش جديد در كشــتي كالســيك بانوان است. كشتي كالسيك بانوان يك شــيوه و استايلي اســت كه ظرفيت جهاني شدن دارد ضمن اينكه چارچوبهاي فرهنگي و اعتقادي ما كامال در آن لحاظ شده است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran