Iran Varzeshi

مشهد از سايه بيرون می آيد

بازی با پارس، فرصت بزرگ صدرنشینی

- ‪Akbar Manteshloo‬

فوتبال مشهد مثل اكثر شــهرهاي دیگر كشورمان فوتبالیســ­تهاي خوبي به این ورزش پرطرفدار معرفي كرده است. بازیکناني كه در این فوتبال اســم و رســمي دارند و توانســتند عناوین خوبي كســب كنند. از خداداد عزیزي گرفته تــا رضا عنایتي كه در فوتبال كشــورمان ماندگار هســتند و البته بازیکنان خوبي مثل علیرضا نیکبخت، بادامکــي ...و همگي تاثیر خوبي در فوتبال كشــورمان داشــتند اما فوتبال مشهد كه درگیر برخي حواشي اســت، هرگز نتوانســته در لیگ برتر عنوان خاصي كسب كند.

فوتبال مشــهد بــا وجــود ظرفيتهاي بسيار خوب مثل استعدادهاي فراوان فوتبالي، جمعيت زياد، امكانات خوب و به روز ...و هرگز عنوان خاصي را كســب نكرده اســت. حتي تا يكي دو ســال پيش هم حضور فوتبال مشهد در ليگ برتر كامال كمرنگ شــده بود و فوتبال شرق كشورمان نمايندهاي در ليگ برتر نداشت اما از دو، ســه سال پيش تاكنون حضور پديده و بــه دنبــال آن ســياهجامگ­ان در ليگ برتر بهعنوان نمايندگان فوتبال مشهد در ليگ برتر، اميدهاي زيادي را به وجود آورده تا اين شــهر و البته شرق كشورمان بتواند از ظرفيتهايش در ايــن ورزش بهره گيرد. پديده مشــهد در ســالهاي گذشته نوســان زيادي داشت و در اولين حضورش در ليگ برتر توانســت هشت هفته اول بازيهاي ليگ را بدون شكست پيش بــرود و امتيازات خوبي جمع كند، هر چند در ادامه گرفتار مشكالتي شد و نتوانست به روند خوب خود ادامه دهد. در فصل گذشته هم بعد از تغييراتــي كه روي نيمكت اين تيم به وجود آمد و با آمد و رفت 24 ســاعته مظلومي تيم متحول شــد و از آن به بعد توانست نتايج قابل قبولي كســب كند. اين تيم روند خوب خود را در هفتههاي نخست ليگ هفدهم هم ادامه داد و حاال بعد از گذشت 7 هفته از رقابتهاي ليگ برتر توانسته خود را به رده دوم جدول برساند. تفاوت زيادي بين صدرنشيني پديده در اولين فصل حضــورش در ليگ برتر و دومي اين تيم در اين فصل وجود خواهد داشت. حضور پديده در رده دوم جــدول در حالــي رخ ميدهد كه اين تيم بازيهاي خوب و با ثباتي را به نمايش ميگــذارد و شــاگردان مهاجري نــه از روي احســاس و هيجان بلكه منطقي و با بازيهاي زيبا اين رده را كســب كردهانــد و اين امكان وجود دارد كه با درخشــش شاگردان مهاجري در هفته آينــده در رويارويی با پارس جنوبي، اين تيم مشــهدي بتواند به صــدر جدول نيز تكيه زند. شاگردان مهاجري خيلي زود با جام حذفي وداع كردند و حاال همه تمركز آنها روي بازيهاي ليگ جمع شــده است و اين به طور حتم بر قدرت پديده خواهــد افزود. همانطور كه اشاره شد فوتبال مشــهد نه قهرمان ليگ برتر شــده و نه در جام حذفي عنوان نخســت را كسب كرده اســت و حتي فوتبال اين شهر نمايندهاي هم در آسيا نداشته است. فقط يک بار تيم ابومسلم مشــهد توانسته بهعنوان تيم برتر شهرســتاني معرفي شود. با اين اوصاف به نظر ميرسد پديده با شــرايط خوبي كه دارد ميتواند در ادامه رونــد خوبش در ليگ برتر، حداقل امســال موفق به كســب سهميه ليگ قهرمانان آسيا شود؛ چيزي كه دور از دسترس اين تيم و فوتبال مشهد نيست و با ظرفيتي كه پديده در اين فصل از رقابتها دارد، به راحتي ميتواند حداقل يكي از نمايندگان كشــورمان در فصل آينده ليگ قهرمانان آســيا باشــد تا فوتبال مشــهد براي يک بار هم شده بتواند در اين ورزش خودنمايي ديگري داشته باشد.

جبران شکست جام حذفی

پديده مشــهد با هدايــت مهاجري در بــازي پراشــتباه در رقابتهــاي جام حذفي مقابــل تراكتورســ­ازي، از ايــن بازيها كنار رفــت و البته ممكن اســت اين حذف به نفع اين تيم مشــهدي تمام شود. شكست پديده مقابل تراكتورســ­ازي آن هم در مشهد براي مهاجري و شاگردانش سنگين بود و از همان روز به دنبــال جبران اين اشــتباهات بودند. ايــن فرصت در ليگ برتــر خيلي زود نصيب مهاجري و شاگردانش شد و رويارويی مجدد با تراكتورساز­ي فرصت خوبي را براي بازيكنان پديــده و البته ســرمربي تيم بــراي جبران اشتباهاتشا­ن مهيا كرد. مهاجري و شاگردانش هم اين فرصت را غنيمت شــمرده و در بازي كه تراكتورساز­ي با روحيه مضاعفي به ميدان آمده بود، توانســتند اين حريف تبريزي را با قدرت شكست دهند. هر چند يک بازي مالك خوبي براي قضاوت در باره پديده نخواهد بود اما ســرمربي اين تيم به همــراه بازيكنانش نشان دادند كه توانايي جبران اشتباهاتشا­ن را دارنــد و اين نويد خوبي براي پديده و فوتبال مشــهد خواهد بود. تيمي كه قادر باشد بازي به بازي پيشــرفت كند و از اشتباهاتش درس بگيرد، قطعا سرنوشــت خوبــي در انتظارش خواهد بود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran