Iran Varzeshi

هفته ششم ليگ يك؛ بريم قائمشهر

- زهرا نيكبخت ‪Zahra Nikbakht‬

با توجه به نتايج دو مســابقه ديروز ليگ يــک، بازيهاي امروز حساســيت بيشــتري پيدا كرده است. بدون تعارف نــگاه اكثر فوتباليها و كســاني كه اين مســابقات را دنبال ميكنند به قائمشهر اســت. جايي كه نســاجي بــا مهدي پاشــازاده از ملوان با نادر دست نشان پذيرايي ميكند.

حضور دســت نشــان در ورزشگاه شــهيد وطني كــه از جــاي جاي آن خاطرات بســياري دارد به تنهايی براي حساس شدن اين بازي كافي است.

هر دو مربي خيلي خوب ميدانند كه هواداران شــان چه انتظــار بااليي از آنهــا دارنــد. باخــت در ايــن بازي تبعاتي براي شــان خواهد داشت و به همان اندازه پيــروزي ميتواند روحيه بســيار خوبــي را به آنهــا تزريق كند. اين شهرآورد شــمالي به احتمال زياد تماشايي هم ميشود.

در كرمان هم شاهد بازي باكيفيتي خواهيم بود. تيم مس پس از باخت 3 بر 2 مقابل ملوان انگيزههاي بسياري براي جبران آن باخت دارد اما حريف شــان برق جديد شيراز است كه هفته گذشته اكســين را با يک گل شكســت داده و قطعا داود مهابادي در اين فكر است كه فاصلهاش را با مدعيان كمتر كند.

اما گل گهــر كه هنوز نتوانســته بــا بگوويچ نتايج خوبي را كســب كند ميهمان صباي قم اســت. سيرجانيها هفتــه گذشــته در خانــه مقابل مس رفسنجان متوقف شدند.

صباييها تا بدين جاي كار از پنج بازي گذشــته سه تساوي و دو شكست را به دست آوردهاند و با 3 امتياز در رده شانزدهم جدول هجده تيمي مسابقات حضــور دارند. نكته جالــب توجه اين بازي تقابل احمد حســن زاده مهاجم فصل گذشته تيم صبا و كنوني تيم گل گهر با هم تيميهاي سابقش است، وي پس از ســقوط اين تيم به ليگ دسته اول به مانند بســياري از بازيكنان اين تيم از جمع صباييها جدا شد.

اما مس رفســنجان كه كم كم با علي ســامره به تيــم هماهنگي تبديل شــده در خانه ميزبان شهرداري تبريز است.

تيم سامره به طور ميانگين در هر بــازي يک گل زده و يــک گل خورده دارد. رسول خطيبي هم با ماشينسازي تبريز نتوانســته در قامــت يک مدعي ظاهر شــود. تيم او هفته گذشته مقابل راهآهــن متوقف شــد. آنهــا پذيراي آلومينيــو­م اراكي هســتند كه با مربي جوانش در فكر كســب تجربه و امتياز است.

فجرسپاســي پس از پيروزي هفته گذشــتهاش مقابل خونه بــه خونه در بابل آن هــم در دقايق پاياني با روحيه مضاعفــي به شــيراز برگشــته و حاال رودرروي ايرانجوان بوشهر قرار ميگيرد.

اين تيــم در پنج بــازي قبلياش پيروزي نداشــته و شــايد بــراي آنها نباختــن هــم نتيجه بدي نباشــد. در حال حاضر شــرايط تيمهــا در جدول به شــكلي اســت كه تيمهــاي باالي جدول اگر ببازند شــايد فاصله شان با ســاير مدعيان بيشتر هم شود و همين مســاله براي تيمهــاي رده پايين هم صدق ميكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran