Iran Varzeshi

خبرسازی یا مذاکره؟

نوازی: با افتخار مربیگری مقابل سپیدرود را قبول کردم

-

تیتر یک - بازی «فاتح تریم - استقالل» بازی قشنگی نیســت، یا اســتقالل در این روزهای بحرانی وقت برای این اطوارها ندارد.

باشــگاه اســتقالل نام فاتح تریم را به عنوان مهمترین گزینه مربیگری مطرح کرده و نمایندهای در ترکیه چندین روز اســت که خبر مذاکره با تریم را تکــرار میکند. اما نه از روند مذاکره خبری میرســد و نه گزارشــی از محتوای مذاکرات وجود دارد.

مذاکره با فاتح تریم شکستن شاخ غول نیست. مذاکره اســت و مفهوم روشنی دارد، خواســتهها­ی طرفین مطرح میشود، سیاســتها و برنامههای باشــگاه اعالم میشود و کارکردی که از مربی در زمینههای سیاســت کاری باشگاه انتظار دارند. اینها اما موارد ســادهای اســت که در مذاکره نماینده اســتقالل با فاتح تریم نمیتواند جایی داشته باشد. اســتقالل باشگاهی نیست که سیاســتهای حرفهایاش را بشناسد و بداند چرا فاتح تریم را انتخاب کرده. استقالل یک مربی میخواهد و در این باشــگاه تشکیالت و کمیته و اتاق فکری وجود ندارد که بداند چرا و بر اساس کدام توقعات به نام فاتح تریم رســیده است. بنابراین در مذاکره با فاتح تریم یک پرسش باقی میماند: با چه مبلغی به تهران میآیید؟

باشگاه اســتقالل امکانات و ابزار حرفهای هم ندارد که بخواهد بــه فاتح تریم معرفی کند. تمــام بحث چند جمله کوتاه اســت، اینکه یک کمپ داریم که رختکن هم ندارد و زمینش هم برای تمرین مناســب نیست. یک ساختمان هم داریم که حتی برای برگزاری یک جلسه ساده با بازیکنان در آن ساختمان شرمندهایم.

آیــا طرح همین یک پرســش که مبلغ مــورد نظرتان چه عددی اســت و بیان همین چند جمله کوتاه که باشگاه سیاســتی برای اســتخدام شــما نــدارد و امکاناتی هم در اختیارتان نمیگذارد، به این همه برو و بیا نیاز دارد؟

باشگاه استقالل اگر میخواهد با فاتح تریم مذاکره کند و اگــر گزینه مربیگریاش را انتخاب کــرده چرا تریم را به تهران دعوت نمیکند یا چرا نماینده رســمی باشــگاه برای مذاکره به ترکیه نرفته است؟ این شیوه مذاکره بیشتر شبیه یک خبرسازی است، نه مذاکره جدی برای استخدام مربی.

نمایندهای که از ســوی اســتقالل با فاتح تریم مذاکره میکند حتی از سوی باشگاه استقالل به صورت رسمی برای این مذاکره معرفی نشده. او آیا سیاستها و توقعات استقالل را دقیق و درســت میشناســد که با تریم پای میز مذاکره نشســته؟ آیا او در این مذاکره حامی منافع باشگاه استقالل در قرارداد احتمالی اســت؟ باشــگاه استقالل باید با تریم یا وکیــل قانونی یا مدیر برنامه او مذاکــره کند. طرف مذاکره کننده از سوی اســتقالل باید مقام رسمی باشگاه استقالل باشد، با شناخت از سیاستهای باشگاه و توقعات. باید منافع باشــگاه را در قرارداد در نظر بگیرد. باشــگاه استقالل هیچ کدام از اصول ابتدایی مذاکره را رعایت نکرده و چندین روز است که از مذاکره با فاتح تریم خبر میدهد.

نام این روند «مذاکره» نیست. این یک خبرسازی پس از ناکامی بزرگ اســت و البته زمان خریدن برای رسیدن به یک تصمیم. حتی اگر این قرار و مدارها با تریم به حضور او در استقالل منجر شود، استقالل بدون رعایت اصول مذاکره مربی اســتخدام کرده است. باشگاه اســتقالل که با کمک پرداختهای موبایلی تماشاگرانش اداره میشود، موظف به ارائه گزارش شفاف در مورد تصمیم گیریهاست اما دریغ از یک خط خبر شفاف از این باشگاه.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran