Iran Varzeshi

موفقیت نسبي کشتيگیران در روز نخست در عشق آباد؛ 4 مدال، یك طال

-

نخستین روز از رقابتهاي کشتي آزاد بازيهاي داخل ســالن آسیا در ترکمنستان با ۴ مدال براي تیم ایران همراه بود و هر ۴ کشتيگیر ایران مدال گرفتند اما تنها یکي از این مدالها طال بود.

گلیج طالیي شد

مجتبي گلیج نماینده وزن ۷٩ کیلوگرم کشــتي آزاد کشورمان موفق شد با شکست رستم اسکندري کشــتي گیر تاجیکستاني به مدال طالي این دوره از بازيهاي داخل ســالن آسیا در عشــق آباد دست پیدا کند. گلیج در این کشــتي در کمترین زمان و با حســاب ۰۱ بر صفر توانست حریف تاجیک خــود را به راحتي مغلوب کند و نخســتین مدال طــالي کشــتي آزاد ایــران در این رقابتها را کســب کند. گلیج آزادکار وزن ۷٩ کیلوگرم کشــورمان پیش از این در دور اول چائوکیانــ­گ یانگ از چین را شکســت داده بــود و در دومین کشــتي خود موفق شــد احمد احمدي از افغانستان را شکست دهد. پس از آن مقابل کشــتي گیر کشــور میزبان قــرار گرفت و با پیــروزي مقابل او راهي فینال شــد که در نهایــت هم با یک کشتي خوب و حساب شده حریف را مغلوب کرد و نخســتین مدال طالي کشتي آزاد را به گردن آویخت.

الیاسي به نقره بسنده كرد

در وزن ۴۷ کیلوگــرم مســابقات کشــتي آزاد بازيهاي داخل ســالن آسیا و رزمي۷۱۰۲ عشــق آباد، حســین الیاسي ملي پوش کشــورمان در فینال مقابل بکزاد عبدالرحمان­ف به روي تشک رفت و با وجود اینکــه ۴ بر ۲ از حریف خــود پیش افتاده بود، در وقت دوم ضعیف کار کرد و با نتیجه ۲۱ بر 6 شکســت خورد تا مــدال طال را از دســت بدهد و به نقره اکتفا کند. حســین الیاســي پیش از این در دور نخست با قرعه اســتراحت روبهرو شده بود. دور دوم یالس رنگول از پاالئو را شکســت داد و در سومین دور موفق شــد منگجیــگان از چین را نیز مغلــوب کرده و در مرحلــه نیمه نهایي هم حریف قزاق خود را با نتیجه ضربه فني ۰۱ بر صفر شکســت داده و راهي فینال شد اما در کشتي پایاني مثل دور مقدماتي آماده و سرحال نشان نداد. در این وزن ۱۲ آزاد کار حضور داشتند.

آقانیا برنزي شد

نادر حاجي آقانیــا مليپوش وزن ۷5 کیلوگرم کشورمان که در مرحله نیمه نهایي مقابل حریف هندي شکســت خورده بود، در دیدار رده بندي براي کســب مدال برنز مقابل آتایوف ترکمنستاني روي تشک رفت که موفق شــد با نتیجــه 6 بر ۲ به پیروزي برســد و مدال برنز رقابتهاي کشــتي آزاد را به دســت بیاورد. آقانیا پس از استراحت در دور نخســت به مصاف عبدا... حمیدا... از افغانستان رفت و با شکست این حریف راهي دور بعد شــد. در این مرحله ژولدوژبکف از قرقیزســتا­ن را نیز شکســت داد و به نیمه نهایي راه یافت. وي در دیــدار نیمه نهایي مقابل تولیپ باي از قزاقستان شکست خورد تا در نهایت در گروه شــانس مجدد مقابل حریف میزبان با نتیجه قابل قبول مدال برنز بازيها را به دست آورد.

دومین برنز كشتي براي خلیلي

فــرزاد خلیلي کشــتي گیــر وزن 65 کیلوگرم کشــورمان موفق به کسب دومین مدال برنز تیم ملي کشــورمان شد. آزادکار وزن 65 کیلوگرم کشورمان در گروه شانس مجدد توانســت با شکســت عبدالقاســ­م تاجیکســتا­ني به مــدال برنز ایــن دوره از رقابتها دست یابد.

وي که در دور نخست کاتاي یرالنبک از چین را شکســت داده بود در دور بعد با باجرانگ از هند روبهرو شــد که با واگذاري نتیجه به این حریف هندي در گروه بازندهها مقابل حریف پاالئویي پیروز شد و در آخرین کشــتي برابر عبدالقاســ­م قرارگرفت که با نتیجــه ٣ برصفر حریــف را مغلوب و مدال برنز بازيها را کسب کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran