Iran Varzeshi

هاشمي نقره گرفت، سلیماني چهارم شد

-

رقابتهاي وزنهبرداري دسته 5۰۱ کیلوگرم بازيهاي داخل ســالن آســیا برگــزار شــد و علي هاشــمي و علیرضا ســلیماني روي تخته رفتند و یک مدال نقره دستاورد ایران در این رقابتها بود.

حركت یك ضرب:

علي هاشــمي در نخستین حرکت وزنــه 5۷۱ کیلوگرم را باالي ســر برد. علیرضا سلیماني هم 5۷۱ کیلوگرم را در نخســتین حرکت مهار کرد. هاشمي در دومین حرکت ۱۸۱ کیلوگرم را نیز ثبت کرد. ســلیماني هم در دومین حرکت به زیبایي همین وزنه را باالي سر برد.

علي هاشــمي در حرکت سوم خود وزنه 5۸۱ کیلوگرم را با وجود باالي سر بردن نتوانست ثابت نگه دارد، وزنه پس از افتادن، بر روي میز داور پرتاب شــد. ســلیماني دیگر نماینده ایران در حرکت ســوم خود 6۸۱ کیلوگرم را نتوانســت مهار کند و آن را انداخت. ایوان افریموف ازبک در نخستین حرکت 5۸۱ کیلوگرم را باالي سر برد تا جایگاه نخست خود را در یــک ضرب قطعي کند. به این ترتیب هاشمي و سلیماني به ترتیب دوم و سوم شــدند. افریموف هم با ۰٩۱ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

دوضرب:

ســلیماني در نخســتین حرکــت دوضرب پشــت وزنه ۰۱۲ کیلوگرم قرار گرفــت و آن را مهار کرد. هاشــمي در نخســتین حرکت ۲۱۲ کیلوگرم را مهار کــرد. وزنهبردار عراق کار خود را با 6۱۲ کیلوگرم آغاز کرد تــا رقابت در حرکت دوضرب پیچیدهتر شود. افریموف ازبک هم پــس از وزنه ‪۷۱۲ ۰۱۲،‬ کیلوگرم را باالي سر برد.

ســلیماني در دومین حرکت ۸۱۲ کیلوگــرم را بــا وجود باالي ســر بردن نتوانست ثابت نگه دارد و سه چراغ قرمز دریافت کرد. او در سومین حرکت دوباره پشت وزنه ۸۱۲ کیلوگرم قرار گرفت، این بار حتي نتوانست آن را بکشد و با همان ۰۱۲ کیلوگرم به کار خــود پایان داد و در مجموع ۱٩٣ کیلوگــرم را ثبت کرد و چهارم شد. هاشمي در دومین حرکت ۰۲۲ کیلوگــرم را با تحمل فشــار زیاد باالي ســر نگه داشت و سه چراغ سفید دریافت کرد.

افریموف در آخریــن حرکت ۱۲۲ کیلوگرم را هم باالي ســر بــرد و مدال طــالي خود را بــا ۱۱۴ کیلوگرم قطعي کرد. وزنهبــردا­ر عراق بــا انداختن وزنه 6۲۲ کیلوگــرم در آخرین حرکت، مدال نقره هاشــمي را قطعي کرد. هاشمي در آخرین حرکت براي رسیدن به مدال طال باید ٣۱۲ کیلوگــرم را ميزد که وزنه را همــان ابتدا رها کرد و مــدال نقره را با ۱۰۴ کیلوگرم به دست آورد.

مــدال برنز بــه وزنهبــردا­ر عراق با رکورد 5٩٣ کیلوگرم رسید.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran