Iran Varzeshi

بدرقهبااعت­راض

-

اوضاع براي پرطرفدارتر­ین تیم شمال آلمان چندان خــوب پیش نميرود. تیمي که بعد از ثبت رکوردهاي جاودانه با مربي جوان و ایراني االصل خود در فصل گذشته طرفدارانش را امیدوار کرده بود که امسال دوباره در بین مدعیان اصلي قرار ميگیرد در شــش هفته ابتدایي صاحب سه تساوي و ســه شکست شده تا در پایین(رده ماقبل آخــر) جــدول خاطرات کابــوسوار فصل گذشته را تکرار کند.

ســایت kreiszeitu­ng آلمان بعد از تساوي بدون گل برمنها برابر فرایبورگ در خانه نوشت: «هفته ششم بوندس لیگا هم براي وردربرمن به پایان رســید و این تیم همچنان به دنبال نخستین برد فصل است. الکســاندر نوري، سرمربي تیم در این چند هفته، بســیار محتاطانه کار کرده و شــاید بــه همین خاطر بود کــه در پایان بازي با سوت و اعتراض طرفداران به سمت رختکن بدرقه شــد تا زنگ خطــر کامال براي او به صدا در آید.»

این ســایت ادامــه داد: «امــروزه در بونــدس لیگا، همــه چیز بــا دقت تحت نظر و بررسي اســت. فقط تعداد هواداران وردربرمن کــه پس از تســاوي بدون گل مقابــل فرایبورگ روز گذشــته به عملکرد تیمشــان اعتراض کردند مشخص نیست. اگر تعدادشــان محاسبه شــود، حتما آمار جالبــي خواهد بود زیرا تا به حال هیچ گاه پس از یک تســاوي بــدون گل این چنین اعتراضي نشده بود.»

در همین حال توماس دالني، هافبک وردربرمن که پس از بازي با اسکاي آلمان مصاحبه کرده معتقد بود وردربرمن بیشتر با ترس شکست نخوردن به میدان ميرود تا با روحیه برد و جاه طلبي. فوتبال همراه با ترسي که برمن به نمایش ميگذارد، چند هفتهاي است که مورد بحث و بررسي قرار ميگیرد. البته دالني خیلي دقیق نميگوید که مشکل از کجاست ولي تقریبا مشخص است انتقاد او از کیست.

ســایت درادامــه تحلیل خود از حــال و روز بحراني برمنها به ســرمربي ایرانياالص­ل تاخت و نوشت: «نوري بیش از حد محتاط شده است، البته کــه احتیاط او طبیعي اســت. او بازیکنان مهمي را به علت مصدومیت از دســت داده و اوضاع برایش خوب پیش نميرود. شاید شــور، انگیزه و شــجاعت بتواند شرایط را براي تیمش تغییر دهد ولي او در ابتدا باید حرفهایگري داشته باشد. او یک سال پیش هدایت تیم را برعهده گرفت و ریســکها و تصمیمات عجیبي در این مدت داشت.»

نویســنده در ادامــه آورد: «در همین حین نوري خیلي محتاط شده است. البته شرایط، شــرایط خطرناکي است و مطمئنا هواداران پشــت نوري را خالــي نخواهند کرد ولي قطعا تیم نوري باید نشــان دهد ترســي از اینکه بخواهد پیروز شود، ندارد مخصوصا در بازي بعد مقابل هامبورگ. این دیــدار نوبت تغییر روند اســت و تنها پس از کسب پیروزي اســت که نوري ميتواند نفسي راحت بکشد.»

گذشــت تنها شــش هفته از بوندس لیــگا البتــه نميتوانــد مالک درســتي براي تشــخیص کارآمدي یا نــا کارآمدي الکس نوري باشــد. او فصــل قبل روزهاي فوقالعادها­ي براي هواداران وردربرمن رقم زد و از یک تیم انتهــاي جدولي تیمي در قوارههاي حضور در لیگ اروپا ساخت. حاال نوري مورد حمایت هواداران برمن نیســت اما این دلیل نميشــود که انگیزه خود را از دست بدهد و دست از تالش بردارد.

الکســاندر نوري فعال تحــت حمایت باشگاه است. شــاید تا چند بازي دیگر. او که نشــان داده در اوج جواني، توانایي عبور از بحران را دارد شــاید پس از بازگشــت بازیکنان کلیدي خود که آســیب دیدهاند بتواند خاطرههاي مهم و ویژه فصل قبل را تکرار کند. برمن فعال در رده هفدهم جدول ردهبندي بوندس لیگا قــرار دارد اما هدف نوري این است که با یک ریکاوري، آمادگي را به اردوي تیمــش برگرداند و روند رو به رشــد را از همین هفته هفتم و بازي مقابل هامبورگ آغاز کند.

هامبورگ هم حال و روز خوشــي در بوندس لیگا نــدارد. این تیم که فصل قبل در آخریــن دقایق موفق شــد مجوز بقا در بوندس لیگا را به دســت بیاورد از شــش بازي تنها شــش امتیاز کسب کرده و فعال در رده چهاردهــم جدول قــرار دارد. بازي مقابل هامبورگ اما براي برمن بازي آساني نخواهــد بود، بــه ویژه که هــر دو تیم در بحران بهسر ميبرند و البته نکته ویژه اینکه هامبورگ میزبان این بازي خواهد بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran