Iran Varzeshi

يك برنز سوغاتي ايران

-

مرحله دوم مسابقات گرندپري تكواندو در سال 2017 در حالي در چهــار وزن المپيكي مردان و زنان با حضور 225 تكواندوكار از 56 كشور در شــهر رباط مراكش آغاز شده كه يك برنز براي ايران در اين چهار وزن به دست آمده است.

بعد از حذف ســجاد مرداني و محمد كاظمــي در روز ابتدايي اين رقابتها نوبت به فرزان عاشــورزاد­ه رسيد تا روي شــياپ چانگ بيايد و بعد از مدتهــا ناكامي يك عملكرد خــوب را از خود به جــا بگذارد اما عملكــرد عاشــورزاد­ه هــم در اين مســابقات چنگي به دل نــزد تا در نهايت تكواندو همچنان با اين سوال مواجه باشــد كه چه زماني نوبت به بازگشت ســوناميها و نابودگرهاي تكواندوي ايران خواهد رسيد؟

تيــم ملي تكوانــدوي ايران در وزن -58 كيلوگرم فرزان عاشورزاده را به روي شــياپ چانگ فرستاد اما اين چهره شاخص تيم ملي با قبول شكســت 8 بر 7 برابر كارلوس ناوارو از مكزيك در مرحلــه نيمهنهايي با ناكام ماندن در راه رسيدن به فينال و مدال طال به مدال برنز مســابقات تكواندو گرند پري مراكش بســنده كرد.

فرزان عاشــورزاد­ه نماينده وزن -58 كيلوگرم در دور نخست با قرعه اســتراحت مواجه شــد و در مرحله يك هشــتم نهايي به مصاف گاسيم مگمدوف از آذربايجان، نايب قهرمان نوجوانان جهان در سال 2016 و نفر 32 ردهبندي جهاني رفت و قاطعانه و با نتيجه 19 بر 3 به پيروزي رسيد و به جمع هشت نفر پاياني راه يافت.

عاشورزاده در مرحله يك چهارم نهايــي رو در روي ويتو دالكويال از ايتاليا كه در كارنامهاش برنز قهرماني جهــان در ســال 2017 و دو مدال طــالي قهرماني اروپا در ســالهاي 2015 و 2017 ديــده ميشــود، قــرار گرفت و موفق شــد 17 بر 7 به پيروزي برســد و ضمن صعود به جمع چهار نفر برتر، مدال برنزش را نيز قطعي كند.

عاشورزاده در مرحله نيمه نهايي و براي صعود به فينال به مصاف نفر شماره دو ردهبندي جهاني، كارلوس ناوارو از مكزيك رفت و با نتيجه 8 بر 7 شكست خورد و به مدال برنز گرند پري مراكش بسنده كرد.

مبارز مكزيكــي در كارنامهاش مدال برنز قهرماني جهان در ســال 2017 را در اختيار دارد و عاشورزاده بــا شكســت برابــر او از راهيابي به فينال بــاز ماند. رقابتهــاي گرند پري G4 اســت و به نفــرات اول تا ســوم به ترتيــب ‪24 04،‬ و 14/40 امتياز جهــت ارتقاي ردهبندي تعلق ميگيرد.

حسیني هم حذف شد مير هاشم حسيني نماينده وزن -68 كيلوگرم ايــران كه مدال نقره جهان در ســال 2017 را در كارنامه دارد، آخرين نماينــده ايران در اين مســابقات بود كه در دور نخست و از مرحلــه يك شــانزدهم نهايي به مصاف پتــر النگوبــار­دي از بريتانيا كه رتبه چهــارده ردهبندي جهاني را در اختيــار دارد رفــت و در پايان با نتيجه 20 بــر 11 برابر اين مبارز تن به شكست داد و از دور رقابتها حذف شد.

با حذف مير هاشــم حســيني تنها فرزان عاشورزاده توانست با يك مدال برنز به كار خود پايان بدهد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran