Iran Varzeshi

چهار مدال براي كاراته ايران

-

رقابتهــاي بينالمللــ­ي كاراته وان تركيــه در حالي برگزار ميشــود كه تيمهاي رده ســني مختلف ايران براي حضور در اين مسابقات راهي اين كشور شدهاند.

بعد از اينكه رقابتهاي رده سني نوجوانــان و جوانان به پايان رســيد، از روز گذشــته ايــن رقابتها در رده سني بزرگســاال­ن شروع شد. تيمهاي ملي كاراتــه ايران هم كه خودشــان را براي حضــور در رقابتهاي جهاني اســپانيا آماده ميكنند بــا حضور در اين مســابقات سعي كردند در شرايط مســابقه قرار بگيرند. در نخستين روز مســابقات در رده بزرگســاال­ن كه با حضور 1262 كاراته كا از 85 كشور در حال برگزاري است، نتايج خوبي براي ايران به دســت آمــد و در چهار وزن ورزشكاران ايران توانســتند به مدال اين رقابتها دست پيدا كنند.

فاطمه چاالكــي در وزن منهاي 55 كيلوگرم نخســتين مدال آور تيم ايران بــود. او با غلبه بــر حريفاني از پرو، تركيــه، ايتاليا و لوكزامبورگ، در نيمه نهايي مقابل آويشن باقري ديگر نماينده كشــورمان در رده سني اميد به برتري رســيد تا به ايــن ترتيب با راهيابي به فينال مــدال نقره خود را قطعي كند.

در وزن منهــاي 67 كيلوگــرم، هامون درفشــي پور كاراته كاهايي از كامرون، روسيه، ســوييس، مراكش و آذربايجان را شكســت داد و در نيمه نهايي به مصــاف اميررضــا ميرزايي كاراتهكای رده سني اميد رفت و پس از تساوي شش بر شش با قانون سنشو (امتياز اول) راهي ديدار فينال شــد تا مدال نقره او هم قطعي شــود. بهمن عســگري در وزن منهاي 75 كيلوگرم هم بهعنوان ســومين فيناليست ايران نام گرفــت. او حريفانــي از مقدونيه، روســيه، عربستان، تركيه، ازبكستان و اوكرايــن را از پيش رو برداشــت و به ديدار پاياني راه يافت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran