Iran Varzeshi

پسر جديد كهكشانيها

- بن هيوارد ‪Ben Hayward‬

رئال مادريد قهرمــان جديدي پيدا كــرده. در بــازي در خانــه آالوس، لوكا مودريچ اســتراحت كــرد و توني كروس هم مصدوم بــود. دني ســبايوس كه به جاي آنها بازي ميكرد اولين ديدارش در تركيب ثابت رئال را تجربه كرد. او كه در تابستان از بتيس به رئال پيوسته، دو گل زد و تيمش را به بردي حياتي رساند. روز، روز او بود.

اين هافبك 12ساله پيش از سفر به باســك، تنها 32 دقيقه براي رئال در اين فصل بازي كرده بود اما با توجه به برنامه فشرده بازيهاي رئال و بهويژه ديدار اين تيم در خانه بوروسيا دورتموند در تركيب ثابت قرار گرفت.

او پــس از انتقــال 18 ميليــون يورويــياش از بتيس به رئــال گفته بود: «من تمام تــالش خود را خواهم كرد كه تاريخ اين باشــگاه نسبت به گذشته حتي غنيتر شود. انگيزه بااليي دارم و دو چيز بود كه باعث شد به اينجا بيايم: فروتني و سختكوشی. تالش خود را خواهم كرد كه نشان دهم شايسته پوشيدن اين پيراهن هستم.»

او روز شــنبه اين كار را كرد و نشان داد شايستگي آن را دارد كه بازيكن رئال باشد. ســبايوس تنها 10 دقيقه فرصت نياز داشــت تا گل اول خــود را بزند. او در محوطــه جريمه دو بازيكن را رد كرد و ضربــهاي زميني به گوشــه دروازه زد. پــس از آنكه آالوس گل مســاوي را به ثمر رســاند، اين هافبك روي يك توپ ســرگردان از داخل محوطه جريمه گل دوم را بــراي رئال زد. امــا زماني كه او داشت با همتيميهايش شادي ميكرد، كريستيانو رونالدو تنها مانده بود. رونالدو با سبايوس خوشــحالي كرد اما در كل، شــب نااميدكنند­ه ديگري را پشــت سر گذاشت. او 6 فرصت داشت كه هيچ كدام را گل نكرد. رونالدو پــس از محروميت پنججلسهايا­ش، مقابل بتيس به ميادين بازگشته بود و در آن مسابقه هم 12 بار فرصت گلزني پيدا كرد اما نتوانست گل بزند. رئال در نهايــت آن بازي را يك بر صفر باخت.

رونالدو البتــه برابر آالوس به گلزني نزديــك شــد. او دو بار تــوپ را به تير زد كــه يك بارش در نيمــه اول با ضربه كاتدار زيبايي بود كه از زاويه بســته زد. او همچنين در يك صحنه نتوانست ضربه برگردان بزنــد و يك بار هــم زماني كه ايسكو تصميم گرفت شوت بزند، عصباني شــد، چرا كه كسي او را مهار نكرده بود و ايسكو ميتوانست به او پاس بدهد.

رونالدو در فصل 2017-18 تاكنون سه گل زده است: يك گل فوقالعاده برابر بارســلونا در نوكمپ در سوپرجام اسپانيا و دو گل در ليگ قهرمانــان در برد برابر آپوئل قبرس.

او هنوز در الليگا گلي نزده اســت، و روز شنبه هم چهرهاي نااميد از خود نشان داد. سبايوس اما قهرمان شنبه بود و توجه همه را به خود جلــب كرد. او كاري كرد كه تيم زينالدين زيدان برد بسيار مهمي كســب كند و فاصلهاش با بارسلونا را در حد هفت امتياز نگه دارد.

سبايوس پس از بازي با آپوئل گفته بود: «وقتي كريستيانو در زمين باشد، ما هميشه احســاس راحتي بيشتري داريم چون به ما اعتماد به نفســي ميدهد كه منجر به گلزني ميشود. او روح تيم است، براي ما بازيكني حياتي اســت و در فرمي قرار دارد كه از هميشه بهتر است. او عالي بازي كرد و جاهطلبي او اســت كه باعث شده بهترين بازيكن دنيا باشد.»

امــا در ديــدار برابــر آالوس، ايــن ســبايوس بود كه گل زد و نشان داد هر زمــان كه به او نياز باشــد، ميتواند براي رئال بدرخشــد. اين هافبــك يازدهمين گلزن اين فصل رئال اســت و خبر خوب براي اين باشگاه اين است كه بازيكنانش، زماني كه رونالدو نميتواند به گل برســد، جاي خالي گلهاي او را پر كرده و به تيم كمك ميكنند.

آ. اس- دیگو كاســتا بــرد 2 بر صفر اتلتیکو بر ســویا را در ورزشــگاه وانــدا متروپولیتا­نو از نزدیك تماشــا كرد. البتــه او فعال باید مســابقات تیمــش را از همینجا ببیند، تا نیم فصل كه اتلتیکو قادر به بســتن قرارداد با او شــود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? اشــپیگل- اسناد فاش شــده توســط «فوتبال لیکس» و اشپیگل نشان ميدهد نیمــار بابت هر روز حضور در پاري ســن ژرمــن 100 هزار یورو دســتمزد ميگیرد، یعني هر ســاعت بیش از 4 هزار یــورو. خانه او در پاریــس 9 كیلومتر تا زمین تمرین و 14 كیلومتر تــا پارك دپرنس...
اشــپیگل- اسناد فاش شــده توســط «فوتبال لیکس» و اشپیگل نشان ميدهد نیمــار بابت هر روز حضور در پاري ســن ژرمــن 100 هزار یورو دســتمزد ميگیرد، یعني هر ســاعت بیش از 4 هزار یــورو. خانه او در پاریــس 9 كیلومتر تا زمین تمرین و 14 كیلومتر تــا پارك دپرنس...
 ??  ?? سایت فوتبال ایتالیاپاو­ل ندود در سن 45 سالگي از بازنشستگي درآمد تا به تیم آماتور اسکاینا در چك بپیوندد. پسر او هم در این تیم بازي ميكند. البته باشگاه اسکاینا اعالم كرده، نميداند ندود چه زماني نخستین بازياش را انجام ميدهد چون فعال در هیات مدیره یوونتوس...
سایت فوتبال ایتالیاپاو­ل ندود در سن 45 سالگي از بازنشستگي درآمد تا به تیم آماتور اسکاینا در چك بپیوندد. پسر او هم در این تیم بازي ميكند. البته باشگاه اسکاینا اعالم كرده، نميداند ندود چه زماني نخستین بازياش را انجام ميدهد چون فعال در هیات مدیره یوونتوس...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran