Iran Varzeshi

خواستم از منصوريان رخصت بگيرم، جوابم را نداد

محمد نوازي براي بازي با ســپيد رود روي نيمكت استقالل مينشيند. شنبه شب عبداللهي سرپرست باشگاه استقالل به سرمربي تيم اميد استقالل زنگ ميزند و از او ميخواهد به دليل شــرايط بحراني تيم، صبح يكشنبه به تمرينات اســتقالل بيايد و هدايت اين تيم را برعهده بگيرد. طب

-

حضور شما در تمرين استقالل باعث تعجب همه شد. چه شد که به تمرينات استقالل آمديد؟ اينطور که گفته ميشود در بازي با ســپيدرود قرار اســت شما هدايت استقالل را برعهده بگيريد.

شنبه شب آقاي عبداللهي با من تماس گرفــت و گفت كه بيــا در كنار تيم باش و به اســتقالل كمك كن. من هم شمال بودم اما خودم را به تهران رساندم تا بتوانم در تمرين اين تيم حاضر شوم.

آقاي منصوريان شما را براي هدايت تيم اميد استقالل معرفي کرد. چه شد که در غياب ايشــان اين مسووليت را قبول کرديد. در اين برهه از زمان که خودشان رفتند ناراحت نميشوند که شما جانشين ايشان شديد؟

من با ايشــان تماس گرفتم اما پاســخ ندادنــد. ميخواســتم از منصوريان رخصت بگيرم. يعني از اين کار شما ناراحت هستند؟

نــه. من صبح با ايشــان تماس گرفتم شــايد خواب بوده و نتوانســته جــواب دهد. منصوريان به شدت استقالل را دوست دارد و با برد اين تيم به طور حتم خوشحال ميشود.

از نظــر قانوني ميتوانيــد در بازي با ســپيدرود روي نيمكت اســتقالل بنشينيد؟ نميدانم. مسووالن باشگاه هيچ چيز به من نگفتند. من با تماس آقاي عبداللهي آمدم. درمورد اســتعفاي آقاي منصوريان چه نظري داريد؟

به هر حال وقتي تيم نتيجه نميگيرد فشار روي ســرمربي است و بيشتر از سايرين بايد پاسخگوي نتايج باشد. اعتقاد دارم در اين ناكامــي منصوريان به تنهايي مقصر نيســت. كســاني بودند كه به هواداران استقالل خط ميدادنــد تا اين بي احتراميها در ورزشــگاه را شاهد باشــيم. در چند بازي اخير بدشانس بوديم و توپ هايمان گل نميشــد اما اين را بدانيد استقالل تيم بزرگي است و منصوريان كاپيتان استقالل بوده و هميشه بزرگ است و بزرگ خواهد ماند. فكر ميکنيد ســرانجام چه کسي هدايت تيم استقالل را برعهده ميگيرد؟

مديريــت باشــگاه تصميم گرفتــه و با گزينههــاي مدنظر خود مذاكــره میكند، بايد منتظر بمانيم تا باالخره چه كســي ســرمربي خواهد شــد. ما به خاطر ســتارههاي­ي كه روي پيراهن استقالل اســت تمام تالشمان را انجام ميدهيم كه به شرايط خوب گذشته برگرديم.

در صحبتهاي خــود گفتيد فقط با تماس آقاي عبداللهي آمديد و مسووالن باشگاه با شما حرفي نزدند. با توجه به اين موضوع شرايط شما براي بازي با سپيدرود چه ميشود؟

نميدانم، كسي به من حكمي نداده است و فقط چون گفتهاند كــه به تيم كمك كن در كنار استقالل قرار گرفتم.

شــرايط را بــا آقــاي درموت چك کردهايد؟

هيچ صحبتي با مك درموت نداشتم، تنها وقتي به تمرين آمدم با من خوش و بش كرد و از من خواست در كنار همديگر كار آمادهسازي را انجام دهيم.

بازي با ســپيد رود را در پيش داريد، با توجه به شــرايط موجود فكر ميکنيد ميتوانيد مقابل سپيد رود نتيجه بگيريد؟

به هرحال شــرايط ســخت است. سپيد رود در زميــن خودش بــازي ميكند. اين تيم هم نتايج خوبي نگرفتــه و ميخواهد در زمين خودش نتيجه بگيرد. ما به نخستين چيزي كه فكر ميكنيم اين است كه گل نخوريم و بعد هم بتوانيم به گل برسيم.

اما مهاجمان اســتقالل هنوز موفق به گل زدن نشدهاند و اين آمار بدي است که آنها از خود به جاي گذاشتند.

بچههــا يك مقدار اســترس دارند البته آنها در تمرين خوب و متعادل هســتند اما در شــرايط بازي كه قرار ميگيرند همان استرس به سراغشــان ميآيد. استقالل الماس درخشان اســت و اين الماس بايد حفظ شود. ما هم بايد تالش كنيم كه اســترس را از تيــم دور كنيم. به نظرم منصوريان تنها مقصر نتايج اســتقالل نيســت. امســال تيم خيلي بدشانسي آورد. به هرحال چيــزي از ارزشهــاي منصوريان كم نميشود.

رحمتي و جباري به تيم بر ميگردند؟

نميدانم من خبري نــدارم و نميتوانم نظري بدهم.

فكر ميکنيد بعد از بازي با سپيدرود اگر مربي خارجي بياورند ميتواند به تيم استقالل کمك کند؟

نه، چون مربي خارجي نياز به زمان دارد تا تيم را بشناسد ولي مربي ايراني در اين مقطع ميتواند كمك زيادي به تيم بكند.

اگر به شما مربيگري استقالل پيشنهاد شود حاضريد اين تيم را در اختيار بگيريد؟

چراكــه نه. هركســي از خدايش اســت استقالل را در اختيار بگيرد.

يعنــي ميتوانيد ضعفهــاي تيم را برطرف کنيد؟

من از خانواده استقالل هستم و ميدانم اين تيم چه مشــكلي دارد و ميتوانم اين تيم را از بحران در بياورم. البته االن تمام فكرمان اين است كه در رشت برنده شويم. اين بهترين هديه براي منصوريان است. منصوريان به طور حتم با برد استقالل خوشحال ميشود.

بچهها يك مقدار استرس دارند البته آنها در تمرين خوب و متعادل هستند اما در شرايط بازي که قرار ميگيرند همان استرس به سراغشان ميآيد. استقالل الماس درخشان است و اين الماس بايد حفظ شود. ما هم بايد تالش کنيم که استرس را از تيم دور کنيم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran