Iran Varzeshi

هاشمینسب:جایینمیروم کهدوبازیفر­صتدهند

از معدود فوتبالیسته­ایی است که در هر شرایطی حرفش را میزند حتی اگر به ضررش باشد. مهدی هاشمینسب این ویژگی را در زمان بازیگریاش از خود به جا گذاشته و امروز هم که در قامت مربی قرار دارد تغییر رفتار نداده است. او به همراه جواد نکونام هدایت تیم خونه به خونه بابل

-

بعد از باخت به فجرسپاســی، تصور اینکــه بتوانید تیم صدرنشــین را در خانهاش شکست دهید کمی سخت بود.

همانطور که گفتید ما هفته گذشته در حالی که تا دقیقــه 90 از حریف پیش بودیم به فاصله چهار دقیقه تمرکزمان را از دســت دادیــم و دو گل دریافت کردیــم تا در کمال ناباوری سه امتیاز بازی را از دست بدهیم. اما مقابــل نفت مسجدســلیم­ان فوتبال خوبی را ارائه دادیم. به هر حال فوتبال همین اســت و نمیتوان جلوی یکســری اتفاقات را گرفت. ما به این پیروزی نیاز داشتیم و خوشبختانه تاثیر روانــی مثبت زیادی هم برای ما داشــت. فکر می کنم این پیروزی در بازیهای آینده ما هم تاثیرگذار باشد.

کار کردن در لیگ یک سخت است؟

مــن پیش از این با تیم عقاب در لیگ یک کار کردم. همه فوتبالیها هم شرایطش را میدانند. فقط بایــد بجنگیم چون کار خیلی سخت است و شاید بتوان گفت سختتر از لیگ برتر. به هر حال اینجا همه چیز فوتبالی نیست و با فوتبال برابر غیرفوتبالی ها باید جنگید.

البته خیلیها هــم انتظار دارند که برای خونه به خونه با حضور شــما اتفاق خوبی بیفتد.

ما همــه تالشمان را میکنیم که این اتفاق بیفتد. شما مطمئن باشید که همینطور هم خواهد شد، به شرطی که همه چیز فوتبالی باشــد. در حال حاضر کادر فنــی و بچهها به بهترین شکل کارشان را انجام میدهند. همه میدانیــم که حرف و حدیث در تیمهای لیگ یکی زیاد اســت، من فقط امیدوارم همه چیز درون مستطیل سبز مشخص شود و در پایان هر تیمی که استحقاقش را داشت به لیگ برتر صعود کند. هر تیمی هم کــه به اندازه کافی امتیاز نگرفت قاعدتا به لیگ دسته دوم سقوط کند، نه با اتفاقات پشت پرده و مسائلی از این دســت. باورتان نمیشود ما بیشــتر از اینکه روی مســائل فنی متمرکز باشیم روی مسائل

حاشیهای انرژی میگذاریم و این مساله انرژی ما را می گیرد. اگر آرامش داشته باشیم حتما نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

این مســائل تمرکز زیادی را هم از کادر فنی میگیرد.

شــک نکنید همینطور اســت. اما ما فوتبالی پیــش میرویم و توکلمــان به خدا اســت. مطمئن باشــید اگر جایی غیر از این موضوع را احســاس کنم خیلــی راحت کنار میکشــم. چون برای ما همیشه رک و صریح حرف زدیم ســخت است رفتار دیگری داشته باشــیم. هیچ چیزی ارزش نــدارد که آدمی وجدانش را زیر پا بگذارد حتی به خاطر پول و شهرت و مقام. ما چون ریگی در کفش نداریم خیلی واضح حرفمان را میزنیم و ترســی از عواقب آن هم نداریم.

استقالل سرانجام دست به تغییرات زد و حاال صحبت از حضور مربیان خارجی در این تیم است و هر روز نام چند گزینه مطرح میشود. نامهایی که بیشتر بهنظر میرسد بازارگرمی عده خاصی باشد.

وقتی من درباره حاشــیه تیمهای لیگ یکی اینقدر حرف میزنم قطعا این اتفاقات در تیمهای لیگ برتری کالنتر اســت. این عده چــرا این کارها را نکنند. وقتی بیشــتر تیمها از دولــت پــول میگیرند، چرا برخــی افراد پول به جیب نزنند؟ تــا زمانی هم که فوتبال خصوصی نشده و از جیبشان خرج نکنند این بخور بخورها وجود دارد. متاســفانه این مساله طبیعی شده است. دیگر خیلیها حتی حاضر به حرف زدن در مورد این مسائل نیستند چرا که متاســفانه آدم هایی که اطالع دارند، این مسائل را حاشا میکنند.

بــه علیرضــا منصوریــان قبل از اســتعفایش دو بازی فرصت داده بودند و همان موقع خیلیهــا گفتند که نباید بماند. به شما اگر دو بازی فرصت بدهند ادامه میدهید؟

من اصال جایــی نمیروم که دو بازی به من فرصت بدهند. همه میدانند که خداداد عزیــزی دوســت صمیمی من اســت. زمانی که او به شــهرداری تبریز رفت من گفتم که

نمیتوانــم بیایم چون شــرایط کمک کردن به او را نداشــتم. در حالی کــه خیلیها برای قرار گرفتن کنار خداداد عزیزی ســر و دست میشکنند. االن هم همینطور.

چطور؟

االن هم در کنار جواد نکونام هســتم و هر زمان که احســاس کنم کمکی از دستم برنمیآید خیلی راحت جدا میشوم، حتی اگر 20 سال در خانه بنشــینم، آدمی هم نیستم که دنبال این باشــم که با تلفنهای خاص به فوتبال برگردم. اگر توانســتم به تیمی کمک کنم در فوتبال میمانم و گر نه نیازی نیســت فیلم بازی کنم.

شــما چنین شرایطی را در استقالل تجربه کرده بودید؟

من شــرایط ســختی را در استقالل تجربــه کردم اما نه تا این حد. همان ســالها هم ســعی میکردیم با تمرین و تالش بیشتر وضعیــت را تغییر دهیم. االن هم مطمئنم که اســتقالل در نیم فصل دوم جزو مدعیان قرار میگیرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran