Iran Varzeshi

بدترين شروع سپاهان در تاريخ ليگ برتر

-

زالتكو كرانچار كه جايگزين عبدا... ويسي شد، اميدها براي تكرار فصلهاي قهرماني اين تيم زنده شد. حتي با اينكه همه ميدانستند ســپاهان ديگر سپاهان سابق نيست و تغييرات متعدد ايجاد شده در اين تيم، كار را حتي براي كرانچار هم سخت ميكند.

همين اتفاق هم افتاد و سپاهان آنقدر با روزهاي خوبش فاصله گرفته كه كرانچار در ثبــت ركوردهــاي منفي، بــا عليرضا منصوريان رقابت كند.

زالتكــو كرانچــار ســرمربي كروات سپاهان كه همراه با اين تيم سابقه قهرماني در رقابتهاي ليگ برتر را هم دارد، تا پايان هفته هفتم ليگ برتر تنها به يك برد دست يافته و در چهار بازي هم به نتيجهاي بهتر از تســاوي نرسيده اســت. حاصل عملكرد كرانچار و شاگردانش در تيم سپاهان كسب ۷ امتياز تا پايــان هفته هفتم رقابتهاي ليگ برتر و قرار گرفتن در جايگاه دوازدهم جدول رده بندي اســت. تا كنون سپاهان در شروع رقابتهاي ليگ برتر چنين نتايج ضعيفي را كسب نكرده بود و نتايج اين تيم در شــروع ليگ هفدهم بدترين نتايــج آنها در هفت هفته ابتدايي به شمار ميرود.

خط حمله زردپوشــان در هفت هفته گذشته تنها ۶ گل به ثمر رسانده كه اين تعداد اصال آمار قابل قبولي به حساب نميآيد؛ با اين آمار، ســپاهانیه­ا بعد از نخســتين دوره رقابتهاي ليگ برتر كه در پايان هفته هفتم تنها ۳ گل زده داشــتند، بدترين عملكرد در تاريخ ليگ برتر را در اين فصل ثبت كردند (الزم به ذكر است كه سپاهان در نخســتين دوره ليگ برتر در هفته هفتم ۱۱ امتياز كســب كرده بود.)

قهرمان پنج دوره رقابتهاي ليگ برتر، در ۷ بازي گذشــته ۰۱ بار مقابل حريفان تســليم و دروازهاش باز شده است. اين تعداد گل خورده نيز براي يك تيم مدعي آمار بســيار بدي به حساب ميآيد. عملكرد اين فصل سپاهان به لحاظ دفاعي، بعد از سپاهان ليگ برتر ســوم كه در همين مقطع ۲۱ گل دريافت كرده بود، بدترين نمايش دفاعي اين تيم در تمامي ادوار ليگ برتر به شمار ميرود.

تفاضــل گل پرافتخارتر­ين تيم تاريخ ليــگ برتر ايران در حال حاضر منفي ۴ است كه بدترين تفاضل گل اين تيم در مقطع مشابه در تمامي ادوار رقابتهاي ليگ برتر ايران شــمرده ميشود. پيش از اين بدترين تفاضل گل زردپوشان اصفهاني منفي يك بود.

به اين ترتيب، بدترين شــروع سپاهان در رقابتهاي ليگ برتر در فصل جاري رقم خورد و اين تيم از ۷ بازي فقط ۷ امتياز كســب كرد؛ پيش از اين سپاهان، به جز فصل سوم و دهم، در ساير دورهها تا پايان هفته هفتم حداقل ۰۱ امتياز كســب كرده بود. سپاهان در فصلهاي ســوم و دهم تا پايان هفته هفتم به ۹ امتياز رســيده بود كه بدترين نتايج اين تيم محســوب ميشــد اما بــا عملكرد ضعيف زردپوشــان اصفهاني در اين فصــل، آنها ركورد ضعيف تري را به جا گذاشته و بدترين شروع تاريخ ليگ برتر را ثبت كردند.

گفتني اســت كه بهترين شروع ســپاهان در تاريخ رقابتهاي ليــگ برتر به دومين دوره اين رقابتها برمي گردد كه تا پايان هفته هفتم ۹۱ امتيازي بودند؛ ســپاهان در پايان همان ســال با هدايت فرهاد كاظمي موفق شد بهعنوان نخستين تيم شهرستاني در تاريخ رقابتهاي فوتبال ايران، به مقام قهرماني دست يابد.

حــاال اما با نتايجي كه اين تيــم تا اين هفته از رقابتهاي ليگ كسب كرده است، ســپاهان يكي ديگر از ركوردهاي منفياش را به ثبت رســانده كه اين موضوع شايد به خودي خود، خاطر سپاهانيها را مكدر كرده باشــد. هرچند كه اين تيم در ادامه با يك تغيير روند و رســيدن به هماهنگي ميتواند همچنان شانس صعود به ردههاي باالتر جدول را داشــته باشــد اما الزمه اين تغيير روند اين است كه حواشي به طور كامل از اين باشگاه دور شود تا سپاهانيها با آرامش بيشتري به رهايي از بحران فعلي بينديشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran