Iran Varzeshi

روزهاي‌بعد‌از‌بازنشستگي

-

حتما ايــن خبر را خواندهايد كه ريــو فرديناند اعالم كرده قصد دارد در مســابقات بوكس حرفهای شركت كنــد. او حتــي عكسهايي هم از خــودش در حين تمرين بوكس منتشــر كرد اما نه نخســتين بازيكني است كه بعد از فوتبال به ورزشي ديگر روي آورده و نه آخرين نفر خواهد بود. تاييد اين ادعايمان هم هشت فوتباليســ­ت ديگري هستند كه به صورت حرفهای در رشتهاي ديگر هم فعاليت ميكنند.

پائولو مالديني؛ او در ماه ژوئن شــانس خود را در تنيــس حرفهای امتحــان كرد و در نخســتين دوره حضورش (در مسابقات آسپريا كاپ در ميالن) بازنده بود.

يــرژي دودك؛ او در ليورپول بازي ميكرد و ســال 201۳ بازنشســته شــد. دودك فعاليت خــود را در مســابقات اتومبيلران­ي آغاز كــرده. جالب اينكه گفته پيش از فوتبال به اتومبيلران­ي عالقه داشته و زماني كه فوتباليست شده، اين ورزش را كنار گذاشته اما بعد از فوتبال دوباره به آن روي آورده است.

ايوان پريسيچ؛ بازيكن پيشين منچستريونا­يتد اخيرا در مســابقات واليبال ساحلي شركت كرد. او در سطح جهاني و براي تيمملي كرواسي هم بازي كرده است.

زالتان ابراهيمووي­چ؛ در 17 سالگي كمربند مشكي تكواندو را به دســت آورد و هنوز در اين رشته فعاليت دارد. او اعالم كرده كه اگر وارد دنياي فوتبال نميشد، حتما در ورزشهاي رزمي شركت ميكرد.

تيم ويســه؛ در شــش بازي ملي، دروازهبان آلمان بوده و 269 بار در بوندسليگا بازي كرده. ويســه در مســابقات حرفهای كشــتيكچ فعاليت دارد. او رژيم غذايي ســخت و تمرينات زيــادي را در پيش گرفته و براي شــركت در WWE حدود 40 كيلوگرم عضله پرورش داده است.

استوارت تاملينســن؛ او در تيم آلبيون، دروازهبان بــود اما به دليل آســيبديدگ­ي از ناحيه زانو تصميم به ترك فوتبال گرفت و مدتي بعد آرزوي كودكياش يعني شركت در مسابقات كشــتي حرفهای را تحقق بخشيد.

بودوين زندن؛ مليپوش ســابق هلند كه در بارسلونا و ليورپول هم بازي كــرده و پدرش هم جودوكا بوده است، در جودو كمربند مشكي دارد.

گابريل باتيســتوت­ا؛ كمــي بعد از بازنشســتگ­ي از فوتبال، فعاليت خود در چوگان را آغاز كرد. دوستي او با آدولفو كامبياسو يكي از بهترين چوگانبازان جهان بود كه باعث شد او بتواند در اين رشته فعاليت داشته باشد و در مسابقات شركت كند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran