Iran Varzeshi

گرفتاري ومپاير زير فشار دفاع پترو

دومين برد نماینده ایران در جام باشگاههاي آسيا

-

ايران ورزشــی- نماينده بسكتبال ايران در جام باشــگاهها­ي آسيا پس از باخت ميليمتــري و عجيبش در اولين بازي، در روز ســوم بازيها فلســطين را شكســت داد و روز گذشــته هم در ســومين بازي به مصاف مونــو ومپاير تايلند رفت. تيمي ســرعتي كه يكي از بهترين خط حملهها را در اختيار داشت و از لحاظ امتيازي يكي از بهترينهاي اين گروه به حساب ميآمد.

با اين حال اين ديدار هم مانند دو بازي گذشــته با دفاع خوب و متمركز پتروشــيمي آغاز شــد. دفاعي كه دو دقيقــه به حريــف اجــازه امتيازآوري نــداد و در ادامه هم به برتري هشــت امتيازي پتروشيمي انجاميد. سه پرتاب ســه امتيازي پياپي از حريف و به هم ريختگي بازيكنان پترو در حمله، حريف تايلندي را براي اولين بار با حساب 12 بر 11 از نماينده ايــران پيش انداخت تا شاهين طبع تقاضاي وقت استراحت كند.

اســتراحتي كه كامــال موثر بود و پتروشــيمي يك بار ديگر دفاع منسجم خودش را بازيابي كرد و در پنج دقيقه باقيمانده تنها اجازه كسب هفت امتياز به حريف داد اما خــودش با اقدامهاي بيشتر سه امتيازي، 15 امتياز گرفت و در نهايت ۶2 بر 19 و با ســه امتيازي اوشين، كوارتر اول را با پيروزي به پايان برد.

كوارتــر دوم هــم در ادامه همان روند بازي قرار داشــت. تايلنديها هر زمان كه ميتوانستند پرتابهاي موفق ســه امتيازي انجام ميدادند، البته اگر ميتوانســت­ند. دفاع خوب پترو در اكثر زمانهاي بازي جريان داشت و اختالف ايجاد شــده در كوارتــر اول در كوارتر دوم بيشتر هم شد. تايلنديها تا ميانه كوارتر دوم تنها سه امتياز گرفته بودند كه يك بار ديگر پرتابهاي سه امتيازي به دادشان رسيد. با اين حال باز هم اين پتروشيمي بود كه در دفاع و در پي آن حمله شــرايط بهتري داشت و به مرور زمــان اختالفش را با حريف بيشــتر و بيشتر هم كرد. در نهايت هم 21 بر 18 نتيجه ايــن كوارتر بود تا پترو با برتري 47 بر 37 نيمه اول را به ســود خود به پايان ببرد.

اوج فشــار پترو در كوارتر سوم به حريف وارد شد. فشــار بيش از حد به مونو ومپاير اشــتباهها­ي اين تيم را هم بيشــتر و بيشتر كرد و كاري كرد كه تا ثانيههاي پاياني كوارتر سوم هم نتوانند به امتياز پنجاه برسند.

خطاهاي زيــاد تايلنديها در اين كوارتر در نهايت به مصدوميت شــديد ارسالن كاظمي از ناحيه بيني هم منجر شــد و او با بيني خوني بــازي را ترك كرد.

كار خوب پترو در زمان ســوم در نهايت به برتــري 30 بر 14 انجاميد تا نماينده ايــران تا حدود زيادي خيالش از برد دوم در اين رقابتها راحت شود. اختــالف ۶2 امتيــازي در فاصله يك كوارتــر مانده تا انتهاي بازي، حاشــيه امنيت خوبي بود كه پتروشــيمي برابر حريف سرعتي خود ايجاد كرد.

در كوارتر چهارم هم شرايط تفاوت چنداني نكرد. بيش از پنج دقيقه از اين كوارتر گذشــته بــود و تايلنديها تنها چهار امتيــاز گرفته بودند! در حالي كه پتروشــيمي چهارده امتياز گرفته بود و در امتياز 91 قرار داشت!

ســه دقيقه به پايان بــازي مانده بود كه پتروشــيمي با دو پرتاب ســه امتيــازي، امتيــاز 100 را هم رد كرد. آن هم در شــرايطي كــه تقريبا هيچ بازيكنــي از تركيب آغــاز كنندهاش را در زميــن نداشــت و مهران شــاهين طبع به خارجيها و بازيكنان اصلياش استراحت داده بود.

يك دقيقه و ســي ثانيــه مانده به پايان بازي پتروشــيمي 108 بر 58 از حريــف پيش بود! يعنــي پنجاه امتياز اختالف!

در ادامه هم پتروشــيمي به ســه امتياز و ومپاير هم بــه دو امتياز ديگر رســيدند تا در نهايت بازی 111 بر 0۶ به سود نماينده ايران به پايان برسد.

پترو بــا اين پيروزي به دومين برد خود در اين رقابتها دســت پيدا كرد و امــروز بايــد در آخرين ديــدار خود در مرحلــه گروهي به مصــاف نماينده فيليپين برود.

در پايــان مرحلــه گروهــي اين رقابتها، دو تيــم اول هر گروه به پلي آف صعود ميكنند و به صورت ضربدري ديدارهاي نيمهنهايي را برگزار ميكنند.

بيست و ششمين دوره رقابتهاي بسكتبال جام باشــگاهها­ي آسيا از روز جمعه آغاز شده و همچنان در چين در جريان است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran