Iran Varzeshi

تغییر پست ماهیني، عامل حذف از تیم ملي

-

عملكرد عليرضا بيرانوند دروازهبان اول تيم پرسپوليس در چند بازي اخير اين تيم تعريف چنداني نداشته و اين موضوع باعث ناكامي ســرخها در سه بازي اخير شده است. اين مساله باعث شــده تا برانكو به بوژيدار رادوشوويچ دروازهبان هموطنــش اعالم كند كه بــراي بازيهاي بعدي پرســپوليس آماده باشد.

اين موضوع شايد باعث شود در بازي با اســتقالل خوزستان، برانكو از رادوشــووي­چ به جاي بيرانوند استفاده كند تا با اين كار شوكي به دروازهبان اول تيمش بدهد. برانكو البته در تمام اين مدت از بيرانوند دفاع كرده و هرگز بــه عملكرد ضعيــف او در ديدارهاي اخير اشــارهاي نداشــته است اما اين موضوع دليل نميشــود كه اشتباهات مكــرر او در بازيهاي اخيــر از نظر برانكــو پنهان مانده باشــد بخصوص كه افــت پرســپوليس در بازيهاي اخير ميرود تا اين تيم را وارد بحراني جدي كنــد و در اين شــرايط واضح اســت كه برانكو موفقيــت تيمش و بازگشت پرســپوليس به روزهاي اوج را بــه هر اتفاق ديگري ارجح بداند. به همين خاطر از اردوي پرسپوليس خبر ميرسد كه جايگزيني رادوشوويچ به جــاي بيرانوند در بازي پرســپوليس مقابل استقالل خوزستان خيلي جدي اســت و اين اتفاق ميتواند شــوكي براي بيرانوند باشد تا بعد از يك دوره افت، بــار ديگر به روزهاي خوب خود بازگردد.

تيم فوتبال الهالل عربســتان كه خــود را بــراي بازي برگشــت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آســيا مقابل پرسپوليس آماده ميكند، روز يكشنبه عازم ابوظبي شد تا اردوي يك هفتهاي را آنجــا برپا كند. عمر خريبين، مهاجم سوري و گلزن الهالل كه در بازي رفت نيمه نهايي مقابل پرسپوليس هتتريك كرده بــود اما به همراه عمر الســومه، هموطنــش و بازيكن باشــگاه االهلي عربســتان، به اردوي تيم ملي ســوريه پيوست. سوريه خود را براي ديدار پلي آف مقدماتي جام جهاني ۲018 روسيه مقابل استراليا آماده ميكند.

اين دو بازيكن البته بعد از همراهي تيم ملي كشورشان در اين اردوي آماده ســازي در خدمت تيمهايشان خواهند بود اما خبــر بد بــراي الهالليها اين است كه نواف العابد، هافبك ملي پوش الهالل به دليــل مصدوميت همچنان نميتوانــد آنهــا را در بازي برگشــت مقابل پرســپوليس همراهي كند. نواف العابــد معالجات پزشــكي را انجام داد و مشــخص شــد كه دو تا سه هفته از مياديــن دور اســت و در نتيجه بازي برگشــت نيمه نهايي مقابــل نماينده ايران را از دست خواهد داد. العابد يكي از مهرههاي كليدي الهالليها است كه بازي رفت را نيز به خاطر مصدوميت از دست داده بود.

حســين ماهينــي از زماني كــه خدمت سربازياش تمام شــد و به پرسپوليس بازگشت به نوعي نقش آچار فرانسه را براي اين تيم بازي كرد. او از نيم فصل دوم ســال گذشته و به دليل كمبود بازيكني كه سرخپوشــان در فاز دفاعي با آن رو به رو بوده و هستند در بسياري از بازيها بهعنوان مدافع چپ و مياني به بازي گرفته شد. هميــن موضوع جايگاه او در تيم ملي را به خطر انداخت تا جايي كه در چند اردوي اخير اصال از او دعوت نشــده است. اين در حالي است كه اگر ماهيني در پســت مدافع راست، پست تخصصي خود به بازي گرفته ميشــد اكنــون به راحتي جايگاه خود در تيم ملي را به وريا غفوري واگذار نميكــرد. البته مدافع سرخپوشــان تا به امروز اعتراضي به تغيير پســت در تيم باشــگاهي و از دســت رفتن مقطعي جايگاه خــود در تيم ملي نداشــته اســت اما منتقدان زيادي به اين نكته اشاره كردهاند كه تغيير پست اين بازيكن به ضرر او تمام خواهد شــد. كارشناسان فوتبالي در اين انتقادات خود برانكو را مقصر اصلي حذف حسين ماهيني از تيم ملي ميدانند و معتقدند اگر او در پســت تخصصياش به بازي گرفته ميشد، هم براي پرســپوليس مفيدتر بود و هم به تيم ملي راه مييافــت اما برانكو ظاهرا نظر ديگري درباره ماهيني دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran